انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جشنواره تئاتر عروسکی در سکوت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
جشنواره تئاتر عروسکی در سکوت 1
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سينماخبر؛  این اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی اکبر حسینی روز گذشته 23 شهریور ماه در دو نوبت در تماشاخانه «سنگلج» اجرا شد.

این نمایش در حالی در نوبت اول اجرایش با حدود 30 دقیقه تاخیر آغاز شد که استقبال چندانی از آن صورت نگرفت و بخش زیادی از صندلی‌های سالن خالی ماند.

اتفاقی که می‌تواند برای این تماشاخانه قدیمی و ملی که بخش مهمی از هویت تئاتر ایران را در بر می‌گیرد زنگ خطری باشد. مطمئنا عدم استقبال و حضور تماشاگران و علاقه‌مندان تئاتری نمی‌تواند نشانه مثبتی برای این تماشاخانه تلقی شود.

به نظر می‌رسد طی ماه‌های اخیر که تماشاخانه سنگلج با نبود مدیریت مشخص روبرو بوده است تئاتری‌ها بیش از پیش آن را به دست فراموشی سپرده‌اند.

نمایش «بادهایی که به ساحل نمی‌رسند» اثری با جنبه‌های نمادین است که تعدادی چتر که توسط بازیگران در صحنه به بازی گرفته می‌شوند همراه با موسیقی و آواز در پیشبرد نمایش حضور موثری دارند.

این نمایش دیالوگ چندانی ندارد و بیشتر سعی دارد که با فضا سازی مفهومی را به تماشاگر منتقل کند.

در بروشور این اثر نمایشی در خلاصه‌ای داستان آن آمده است:«داستان نمایش بادهای که به ساحل نمی‌رسند با استفاده از بافتارهای ساختاری آیین‌های جنوب کشور شکل یافته اما این همانی بیرونی درباورها و رسوم آن تکه از ایران ندارد و آنچه اجرا بدست می‌دهد زاده‌ی تخیل است. که با مولفه‌های آیینی لعاب و مسیر پذیرفته است.... »

همچنین بلیت این اثر نمایشی به قیمت 12 هزار تومان فروخته شد.