انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خوب خوردن، زیاد خوردن! گران خوردن؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
من مطمئن هستم که شما خوب خوردن را انتخاب می‌کنید. اما برای خوب خوردن باید خوردنی‌ها را بشناسیم، بدنی سالم است که ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیازش را در شرایط آب و هوائی مناسب هضم و جذب کند.
در بدن سالم فسفرها کارکرد بهتری را برای فرد فراهم می‌کنند و نشاط جسم، روح را در مقابل حوادث مقاوم‌تر می‌کند. افراد رنجور و ناتوان برای یک لبخند انرژی لازم را ندارند. افراد ضعیف نمی‌توانند در همایش‌های گروهی چون ورزش و کوهنوردی و شنا، فعالیت داشته باشند.

خوب خوردن، زیاد خوردن! گران خوردن؟ 1

این افراد عضوی منزوی از جامعه خواهند بود و در صورتی‌که از توان فکری برخوردار باشند شمایل واعظ بی‌عمل را بر خود گرفته‌اند.
۱) ویتامین‌ آ: کمبود این ویتامین در بدن رشد را متوقف و استحکام استخوان‌ها را به خطر می‌اندازد و بیماری اکزوفتالمی را تحریک می‌کند و برای جلوگیری از راشیتیسم بچه‌ها ضروری است. این ویتامین برای تجدید جوانی و در تعادل اعصاب نقش بزرگی دارد. اکزوفتالمی = بیماری شدید چشم که منجر به کوری چشم می‌شود.
۲) ویتامین ب: کمبود ویتامین ب موجب کم‌خونی، لاغری مفرط و اختلال در گردش خون می‌شود. ویتامین ب ضد بیماری بری‌بری است، اشتها را تحریک و عمل جذب را آسان می‌کند.
۳) ویتامین ث: کمبود ویتامین ث موجب بیماری اسکوربوت شده و از عوارض آن سستی و بی‌حالی، لق شدن دندان‌ها، خونریزی‌ لثه‌ها، ریزش مو و شکستن ناخن‌ها است. این ویتامین برای جذب آهن خون، استحکام و سلامتی بافت‌ها، مقاومت در برابر عفونت‌ها، محکم ساختن ساختمان جفت، بهبود شکستگی‌ها و زخم‌ها، و سلامت دندان‌ها و لثه‌ها ضروری است.
۴) ویتامین د: برای جذب کلسیم و فسفر نیاز به ویتامین د داریم. به این ویتامین برای محکم ساختن ساختمان استخوان‌ها و رشد و سلامتی سیستم عصبی نیاز داریم و ضد راشیتیسم است. بچه‌ها باید در تابستان قبل از ساعت ۱۰ صبح و در زمستان بین ساعت ۱ تا ۲ بعدازظهر در معرض نور آفتاب و در هوای آزاد قرار بگیرند.
۵) ویتامین ای: برای بهبود جریان خون، کنترل عناصر انعقاد خون، تولید فرآورده‌های هورمونی بدن مورد نیاز است.
ویتامین ای۱ تأثیر زیادی در باروری انسان دارد و درمان آسم یا تنگی نفس، دیابت و امراض قلبی و بعضی سرطان‌هاست.
۶) ویتامین کا: به انعقاد خون و برقراری گردش خون در بدن کمک می‌کند.
توجه: با مصرف آنتی‌بیوتیک خاصیت ویتامین کا در بدن کاهش می‌یابد.
۷) ید: برای کار غده‌ها و ترشحات داخلی به‌خصوص غده تیروئید لازم است. ید ضد بیماری اسکوربوت و بیماری‌های لنفاوی، راشیتیسم، سیفلیس، نقرس و رماتیسم است.
۸) گوگرد: خون را ضدعفونی و تصفیه کرده برای مبارزه با عفونت‌های داخلی، بیماری‌های پوستی و برونشیت لازم است.
۹) منیزیم: حرکات معده و روده‌ها را به فعالیت می‌اندازد، عمل هضم را آسان و کار سلسله اعصاب را بهتر می‌کند. از تب و سرطان جلوگیری می‌کند و جمع شدن کلسیم را در استخوان آسان می‌سازد.
۱۰) مس: مس در بدن ویتامین‌ها را به فعالیت‌ وامی‌دارد و با آهن در تولید و تشکیل هموگلوبین همکاری می‌کند.
۱۱) آرسنیک: نیرو و قوت می‌دهد از سل جلوگیری کرده و هنگام تب که آهن و املاح معدنی بدن کاهش می‌یابند آرسنیک موجود در خوراکی‌ها این کمبود را جبران می‌کند.
۱۲) سیلیس: استخوان‌ها و رگ‌ها را محکم کرده، جریان خون را فعال می‌کند و در درمان راشیتیسم، تصلب شرائین و سرطان نقش دارد.
۱۳) پتاسیم: مقوی قلب و تقویت مزاج بوده طبیعت را قلیائی می‌کند. در برنج پتاسیم زیادی موجود است. پتاسیم، موجب کاهش ابتلا به نقرس و رماتیسم می‌شود.
۱۴) آهن: برای کم‌خونی، بیماری زردی و برای تجدید گلبول‌های قرمز خون ضروری است.
۱۵) فسفر: برای مغز و انرژی عضلات لازم است، بدون فسفر هیچ سلولی نمی‌تواند رشد کرده و افزایش یابد. برای جذب فسفر در بدن نیاز به ویتامین د است.
۱۶) کلسیم (آهک): برای تکامل و استحکام ساختمان استخوان‌ها و دندان‌ها در کودک، کمک به انعقاد خون و رساندن غذا به استخوان‌های بدن لازم است.