انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هزینه۱۲۰میلیاردی برای‌بازی‌های آسیایی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هزینه۱۲۰میلیاردی برای‌بازی‌های آسیایی 1



معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای حضور تیم‌های ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.


سید مناف هاشمی معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص عملکرد کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی تا این لحظه گفت: ۲- ۳ اشکال مختصر را می‌توان در این باره مطرح کرد تصور ما این است که این رقابت‌ها با مسابقات گوانگجو متفاوت است. میزبانی کره‌ای‌ها در این رقابت‌ها بیشتر جنبه توسعه شهری و معرفی بندر اینچئون بوده است تا میزبانی بازی‌های آسیایی به طوری که در ۱۰ سال گذشته طوری کار کرده‌اند تا این بندر را به عنوان یک بندر مهم به دنیا معرفی کنند.

وی ادامه داد: البته ورزشگاه‌های کره بهترین زیرساخت‌ها را از نظر استانداردهای جهانی دارد اما کاملا پراکنده‌اند. اعضای کاروان ایران روحیه بسیار خوبی دارند و امیدواریم حداقل تلاش کنند تا جایگاه دوره قبل را تکرار کنیم اما باید بدانیم که در ۴ سال گذشته رقبای ما خیلی کار کردند. با بررسی‌های انجام شده دو رقیب سرسخت ما که در دوره قبل با اختلاف ناچیزی آنها را پشت سر گذاشتیم و چهارم شدیم برنامه‌ریزی خوبی انجام داده‌اند در دوره قبل در حالی هند و قزاقستان را با فاصله ناچیزی پشت سر گذاشتیم که از نظر تعداد مدال از ما برتر بودند و اگر بتوانند در این دوره رنگ بعضی از مدال‌های خود را تغییر داده و به طلا تبدیل کنند به طور حتم جایگاه چهارمی ما به خطر خواهد افتاد.

هاشمی در خصوص هزینه‌های وزارت ورزش و جوانان برای آماده‌سازی تیم‌ها به منظور حضور در بازی‌های آسیایی گفت: اگر بخواهیم سال‌های ۹۲ و ۹۳ را که عمده فعالیت ما در آن بوده است در نظر بگیریم حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است. این به غیر از زیرساخت‌هایی است که ایجاد کرده‌ایم البته این مبلغ در مقایسه با کشورهای رقیب عددی نیست. ما قول سه سال قبل خودمان را به ورزشکاران به سختی ادا کردیم پرداخت پاداش در ورزش قهرمانی از روش‌های انگیزشی است که حرف اول را می‌زند و ما تلاشمان را کرده‌ایم تا چیزی کم نگذاریم. محصولی را هم که امروز می‌بینیم نتیجه تلاش ۴ تا ۸ سال گذشته است.

معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان افزود: امیدواریم روش‌های درآمدی خودمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و ورزش حرفه‌ای و قهرمانی خیلی هم متکی به دولت نباشد. در حوزه دولت واگذاری یک پروژه ورزشی به بخش خصوصی پروسه خیلی سختی دارد که امیدواریم در بودجه سال ۹۴ اصلاح شود. اگر این موضوع اتفاق بیفتاد توانایی ما بالا می‌رود در طول ۱۰ سال گذشته از نظر کمی اماکن بسیار خوبی ساختیم هرچند که عمدتا سوله‌سازی کردیم اما از نقطه صفر جلوتر آمدیم اما اینکه مطابق با زیرساخت‌های جهانی باشیم، نیستیم. به عنوان مثال هنوز یک پیست دوچرخه‌سواری استاندارد نداریم یا اینکه بسکتبالیست‌های ما نیازمند سالنی استاندارد هستند. بهترین و سالم‌ترین تفریح برای جوانان ما ورزش است که باید رویکرد خودمان را در این زمینه اصلاح کنیم.

سیدمناف هاشمی در پاسخ به این سوال که بودجه شهرداری تهران چقدر بوده است گفت: فکر کنم آخرین تفریغ بودجه در سال ۹۲ چیزی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است و فکر کنم حالا نزدیک ۱۵ هزار میلیارد تومان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه وزارت ورزش چقدر است عنوان کرد: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اما طوری برنامه‌ریزی کردیم که این بودجه را به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رساندیم. با روش‌هایی که به کار بردیم از ۵۰۰ میلیارد به هزار و ۲۰۰ میلیارد رسیدیم اگر دولت برخی تبصره‌ها را به ما دهد قول می‌دهیم ۳ هزار و ۵۰۰ پروژه‌ای که شاید تکمیل آن نزدیک به ۴۰ سال طول بکشد را ۴ ساله به بهره‌برداری برسانیم اگر در بحث واگذاری‌ها به ما اختیار بدهد این کار را انجام خواهیم داد. از همین جا به تمام شهرداری‌های سراسر کشور اعلام می‌کنم که هر پروژه‌ای که در شهرهای آنها از صفر تا ۵۰ درصد وجود دارد از ما بگیرند و با حق بهره‌برداری ۱۰ ساله تکمیل کنند و به وزارت ورزش بدهند. با این شرایط امیدواریم در سال‌های آینده اعداد بزرگ‌تری در بودجه ورزش داشته باشیم.

هاشمی در خصوص پیش‌بینی‌اش درباره نتایج ورزشکاران در بازی‌های آسیایی گفت: این ارزیابی‌ها را باید کمیته ملی المپیک انجام دهد اما با توجه به اینکه سه رقیب سرسخت داریم فکر کنم بتوانیم با حدود ۱۸ مدال طلا پنجم یا ششم شویم.

معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان در خصوص پرداخت پاداش مدال‌آوران گفت: برای اولین بار یکی از بانک‌های خصوصی قبول کرد تا با مشارکت وزارت ورزش و جوانان بعد از اتمام بازی‌های پاراآسیایی مراسم تقدیر از قهرمانان به موقع انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان منابع مطلوبی در اختیار ندارد گفت: متاسفانه صندوق در پرداخت‌ها دچار مشکل بود که حالا بهتر شده است. در تلاش هستیم تا کارها را از طریق صندوق انجام دهیم تا شرایط بهتر شود برای سال ۹۳ هم حدود ۴۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی وام پرداخت کرده‌ایم که ساخت و ساز انجام دهند.