انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هزینه ساخت آیفون ۶ و ۶ پلاس کمتر از یک سوم مبلغ فروش آن است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طبق بررسی که روی قطعات استفاده شده در آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام شده مشخص شده است که هزینه ساخت هر یک از این آیفون ها کمتر از یک سوم مبلغ فروش آن است.

هزینه ساخت آیفون ۶ و ۶ پلاس کمتر از یک سوم مبلغ فروش آن است 1

موسسه IHS یک تحقیق روی قیمت قطعات استفاده شده در آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام داده و اعلام کرده هزینه ساخت برای هر آیفون ۶ با توجه به مدل آن حدود ۲۰۰ تا ۲۴۷ دلار و برای هر آیفون ۶ پلاس با توجه به مدل آن حدود ۲۱۶ تا ۲۶۳ دلار تمام می شود. یکی از گران ترین قطعات استفاده شده در این آیفون ها صفحه نمایش آن است که ال جی آن را تولید می کند. اپل برای هر صفحه نمایش آیفون ۶ مبلغ ۴۵ دلار و برای هر صفحه نمایش آیفون ۶ پلاس مبلغ ۵۲ دلار را به ال جی می پردازد.
با توجه به اینکه نسخه آنلاک آیفون ۶ در حجم های مختلف بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ دلار و آیفون ۶ پلاس در حجم های مختلف بین ۷۵۰ تا ۹۵۰ دلار قیمت گذاری شده می‌توان دریافت که اپل هر آیفون را با مبلغی بیش از دو برابر هزینه ساخت آن می‌فروشد.
البته نمی توان گفت همه این هزینه اضافی برای اپل سود است زیرا بخشی از این هزینه برای حمل و نقل آیفون و رساندن آن به دست مشتری است و بخش اعظم آن هزینه ایست که کاربر برای استفاده از سرویس های داخل iOS می پردازد. اما با این حال می توان دریافت سودی که اپل از فروش آی دیوایس های خود بدست می آورد به قدری است که بیشترین سود حاصل از فروش تبلت و تلفن هوشمند بازار را همه ساله نصیب این شرکت می کند.
دروغهAngryAngry
من 2ملیون 900دادم ای فون 6 گرفتم.یعنی چیییی؟؟؟؟