انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چند درصد داروهای دنیا تقلبی اند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هر سال هزاران نفر بر اثر مصرف داروهای تقلبی که با نسخه های اصلی این داروها تفاوت ظاهری ندارند، جان می بازند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی خبر داد، سازمان جهانی بهداشت برآورد می کند حدود ده درصد کل داروهایی که هر سال در سراسر جهان به فروش می رسد، تقلبی است و نتیجه یک بررسی تازه نشان می دهد سالانه بیش از صد هزار نفر بر اثر مصرف داروهای تقلبی می میرند.

به گزارش تام اکرمن خبرنگار این شبکه، بسیاری از بیماران در سراسر جهان ملزم به مصرف داروهایی هستند که برای آنها نقش حیاتی دارد. این در حالی است که این افراد گاه با مراجعه حتی به داروخانه های معتبر نیز با نسخه های تقلبی از داروهای خود مواجه می شوند که می تواند برای آنها خطر مرگ را به همراه داشته باشد.

فروش داروهای تقلبی عمدتا در اینترنت امری رایج به شمار می رود اما ورود آنها به داروخانه های معتبر برای کارشناسان و بیماران نگران کننده است.

در ایالت کنتیکت آزمایشگاهی، فعالیت خود را به شناسایی این داروها اختصاص داده است، داروهایی که از نظر شکل و رنگ کاملا مشابه نسخه اصل هستند.

تشخیص داروهای تقلبی جز با بررسی ترکیبات شیمیایی آن ممکن نیست اما کارشناسان دارویی در این ایالت سرگرم بررسی راه هایی برای کمک به بیماران برای تشخیص این داروها هستند.

هم اکنون بر اساس قوانین آمریکا همه داروهای تولید شده باید مشخصات دقیق تولید کننده را با خود داشته باشند تا از طریق آن بتوان خط سیر تولید و عرضه آن را دنبال کرد. اما در سراسر دنیا نقاط بسیاری وجود دارد که چنین نظارت دقیقی اعمال نمی شود. از جمله مناطق آسیب پذیر در برابر داروهای تقلبی جنوب شرق آسیا اعلام شده است. در این ناحیه از هر سه داروی مقابله با مالاریا، یکی تقلبی است.

از این رو ابزاری برای تفکیک این داروها در آمریکا ارائه شده است که رنگ داروی تقلبی را از دیگر داروها متمایز نشان می دهد.