انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقایسه galexys 3با iphone s4
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شب گذشته، سامسونگ بالاخره تلفن Galaxy S III خود را با ظاهر نسبتا متفاوت و ابعاد بزرگتر و قدرت و بازده بالاتر نسبت به نسل قبلی معرفی کرد.
این اسمارت فون دارای صفحه نمایشی ۴.۸ اینچی Super AMOLED HD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل می باشد، قابلیت ارتباطی ۴ جی که البته بستگی به مکان عرضه این محصول دارد، سیستم عامل اندروید ۴.۰ آیس کریم ساندویچ، یک دوربین قدرتمند ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۱.۹ مگاپیکسلی در جلو، پروسسور ۱.۴ گیگاهرتزی ۴ هسته ای Exynoو رم ۱ گیگابایتی نیز از دیگر مشخصات آن می باشد.
این اسمارت فون دارای باتری ۲,۱۰۰mAh به همراه قابلیت NFC می باشد. اما همانطور که در بخش سخت افزاری این دستگاه بسیار خوب به نظر می رسد، این اسمارت فون ویژگی های خوب دیگری نیز دارد که می تواند به این شرکت کمک کند تا محصول خود را از دیگر رقبا جدا سازد.یکی از مهمترین ویژگی های این اسمارت فون قابلیت eye-tracking می باشد که به صفحه نمایش این اسمارت فون اجازه می دهد تا هنگامی که شما به آن نگاه می کنید روشن باقی بماند. این قابلیت با استفاده از دوربین جلو کار می کند و برای زمانهایی مناسب است که مثلا مشغول خواندن یک مطلب هستید و صفحه نمایش آن تا مدتی که به آن نگاه می کنید، روشن می ماند.پس شاید بتوان به نوعی گفت که این اسمارت فون قابلیت های یک ایبوک ریدر را هم دارد!همچنین این اسمارت فون دارای سیستم تشخیص صدا نیز می باشد که فرامین صوتی مختلف و متنوع کاربر را انجام می دهد، سیستمی که با نام S Voice از آن یاد میشود. این سیستم این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا مثلا به دستگاه بگوید تا به حالت snooze (چرت) رود، برنامه مربوط به دوربین را اجرا نموده و عکس بگیرد، موسیقی مورد نظر را پخش و کنترل نماید، میزان صدا را بالا و پایین کند، به جستجوی اطلاعات بپردازد و ایمیل و پیام ارسال کرده و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهد.یکی از ویژگی هایی که سامسونگ در مورد آن تیلیغات زیادی انجام داد، ویژگی Direct Call می باشد که این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا در هنگام تایپ یک پیام در صورت نیاز، با انجام یک عمل ساده یعنی بردن گوشی به طرف گوش با شخص مورد نظر تماس تلفنی برقرار سازد.





Smart Alert به کاربران، پیامهای دریافتی، missed calls و ایمیل ها را با لرزش اطلاع می دهد. ویژگی دیگری که در اس ۳ وجود دارد ویژگی S Beam می باشد. این ویژگی در واقع توسعه ای از Android Beam می باشد و به گفته سامسونگ این قابلیت را به دارندگان گلکسی اس ۳ می دهد تا با زدن گوشی ها به همدیگر به راحتی نسبت به انتقال فایل ها و به اشتراک گذاشتن آنها اقدام نماید. سامسونگ ادعا کرده که در این روش می توان ۱ گیگابایت اطلاعات را تنها در ۳ دقیقه منتقل کرد و این در حالیست که یک آهنگ ۱۰ مگابایتی تنها در ۲ ثانیه منتقل می شود. ویژگی بسیار جالب و تاثیر گذاری است. اینطور نیست؟AllShare Cast، به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را از این صفحه نمایش به صفحه نمایشی بزرگتر مانند یک تلویزیون منتقل نماید، به همراه AllShare Play، می توان محتوا را بین این اسمارت فون و تبلت منتقل نمود و البته اسمارت فون و پی سی. Group Cast ویژگی اصلی AllShare Play می باشد و اساسا به دارنده اس ۳ اجازه می دهد تا صفحه نمایش خود را با دوستان و کسانی که در یک شبکه WiFi یکسان قرار دارند به اشتراک بگذارد. آنها می توانند مثلا چیزی برروی آن کشیده، روی آن موضوعی نوشته و آن را بصورت real-time به اشتراک بگذارند.یکی از نکات مثبت گلکسی اس ۲ وجود دوربینی قدرتمند بود که البته یکی از دلائل شهرت این اسمارت فون نیز می باشد. به نظر می رسد که سامسونگ این شهرت را به گلکسی اس ۳ نیز منتقل کرده است. دوربین ۸ مگاپیکسل آن با توجه به ویژگی هایی که دارد بسیار جداب به نظر می رسد. سامسونگ اعلام کرده که سرعت شاتر آن دارای تاخیر ۰ خواهد بود، روشنایی پشت نیز بهبود یافته است، با قابلیت Burst Shot می توان تا ۲۰ عکس را بصورت پشت سر هم ثبت کرد و قابلیت Best Photo هشت تصویر از آنها که دارای کیفیت بهتری می باشد را برای شما انتخاب می کند.



و حالا قصد داریم این تلفن را با رقبای دیگرش یعنی HTC One X, Nokia Lumia 900, Galaxy Nexus, iPhone 4S و Galaxy S II مقایسه کنیم.

هر دو تلفن One X و Galaxy S III مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای هستند، One X از Tegra 3 انویدیا بهره برده ولی سامسونگ از پردازنده Cortex A9 استفاده کرده است. صفحه نمایش One X با سایز ۴.۷ اینچ و رزولوشن 720p، از نوع IPS LCD است که محافظ گوریلا نیز برروی آن کشیده شده است. صفحه نمایش Galaxy S III نیز در سایز ۴.۸ اینچ با رزولوشن 720p و از نوع Super AMOLED است. One X و Galaxy S III هر دو مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی با سرعت شاتر بالا هستند. اما شاید برتری سامسونگ در تلفن جدید خود به ضخامت باریک‌تر و بخش نرم‌افزاری این تلفن که مربوط به تشخیص حرکت چشم‌ها توسط دوربین جلو مي‌شود، باشد. که هنوز مشخص نیست که آیا به خوبی آنچه سامسونگ ادعا می‌کند، عمل کند.

در جدول پایین می‌توانید مقایسه کامل این تلفن‌ها را مشاهده کنید برای دریافت تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید.
گلكسي اس 3 بهترهSleepy:cool: