انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کاهش مبلغ وام دانشجویی/ عدم استقبال دانشجویان از بیمه تکمیلی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امسال به علت کم شدن اعتبارات، مبلغ وام دانشجویی از یک میلیون تومان به 800 هزارتومان کاهش یافت.

دکتر رضا صحرایی در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا افزود: سال گذشته توانستیم به تمام متقاضیان وام بدهیم. امسال هم منتظریم ببینیم تعداد متقاضیان چقدراست. تلاش مان این است که همه متقاضیان را پوشش دهیم و برای اختصاص وام به معدل و شرایط دانشجو و همچنین اعتبارات باقیمانده نگاه می‌کنیم.

وی درباره وضعیت بیمه دانشجویان گفت: کل دانشجویان بیمه پایه می شوند ولی استقبال خوبی از بیمه تکمیلی نشان ندادند حتی همان مبلغ 6 هزارتومان را هم برای بیمه تکمیلی نمی پردازند.

وی درخصوص طرح پایش سلامت تصریح کرد: این طرح از سه سال پیش در دانشگاه ما اجرا می شود. امسال مرکز سلامت دانشگاه از مرکز مشاوره جدا شد و از این به بعد اجرای این طرح در همین دفتر انجام می شود.

صحرایی با بیان اینکه مشکلات عمده دانشجویان بینایی، دندان و قوس سرشانه ها است، گفت: در این مراکز پزشک متخصص به صورت شیفتی حاضر می شود و پاسخگوی مشکلات دانشجویان است.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن اشاره به اینکه اجرای این طرح برای تمام دانشجویان جدیدالورود اجباری است، افزود: پارسال 4000 دانشجو مورد معاینات قرارگرفتند که حدود 80 نفر از آنها نیاز به پیگیری پزشکی و روان پزشکی داشتند که تمام این مراحل پیگیری شد.

حجت الله الماسی مدیر امور فرهنگی دانشگاه علامه نیز در خصوص فعالیت های دانشجویی در دانشگاه گفت: درحال حاضر 43 انجمن دانشجویی و 14 کانون فرهنگی-مذهبی در دانشگاه فعال هستند. دفتر بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی درهفت دانشکده فعالیت می کند و 63 نشریه در دانشگاه چاپ می شود که اکثرا دوماهنامه هستند و حدود 45 نشریه ازاین تعداد به صورت مستمر چاپ می شوند که اغلب متعلق به انجمن های علمی هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی باتوجه به حمایت هایی که از سوی سازمان بسیج دانشجویی می شود و از منابع مالی بیشتری بهره‌مند است بنابراین بیشترین برنامه های فرهنگی را در دانشگاه برگزار می‌کند، گفت: بعد از بسیج، انجمن های علمی حجم بیشتری از فعالیتهای فرهنگی- اجتماعی را انجام می‌دهند، البته باید توجه داشت که جنس فعالیت های این دو تشکل دانشجویی باهم متفاوت است.

وی درخصوص نحوه حمایت دانشگاه برای چاپ نشریات دانشجویی گفت: ما تقریبا ازهمه نشریات به صورت یکسان حمایت می کنیم. همه نشریات را به تعداد نسبتا یکسان چاپ می کنیم که نزدیک به یک تا یک و نیم میلیون برای ما هزینه دارد اما ازسال جدید قراراست با برگزاری جشنواره ای نشریات برتر هرسال را بر اساس شاخص هایی رتبه بندی کرده و میزان ارائه بودجه به هر نشریه را برهمین اساس مشخص کنیم.