انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 'موج استعفا پس از شهرداری به ریاست جمهوری می‌رسد'
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد باز هم باب درخواست استعفای مسئولان شهرداری را باز کرد که شاکری گفت پروژه استعفا دادن را رها کنید در حرف‌هایمان دقت کنیم و حرف‌های معقول و درست بزنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در جلسه علنی امروز شورای شهر پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری درباره حادثه دیروز واژگونی اتوبوس شرکت واحد، جدال لفظی غیرمستقیمی بین اعضای شورا درگرفت.

بر این اساس، محسن سرخو با بیان اینکه تقصیر اصلی در این حادثه متوجه شهرداری است، گفت: من مخالف تعلیق شرکت خصوصی مالک اتوبوس هستم. این چه سیستمی است که شهرداری با این عرض و طول نتوانسته تعدادی شیشه داخل اتوبوس را تبدیل به شیشه سکوریت کند؟ من خودم می توانستم برای شهرداری یک کارگاه بزنم و شیشه های سکوریت را تولید کنم!

وی ادامه داد: مدیریت شهری مکلف به رفع این خطر در زمان بسیار کوتاه با هر روش ممکن است. این کار باید به فوریت انجام شود. از زمانی که شرکت واحد فهمیده این شیشه ها خطرساز است، هفت سال می گذرد و این مسئولیت بزرگی است.

سرخو پیشنهاد داد یک کمیته مشترک از کمیسیون های حمل و نقل و نظارت و سلامت برای نظارت بر ایمن سازی شیشه های این اتوبوس ها و اصولا رسیدگی به حادثه تشکیل شود.

وی همچنین گفت: اگر نزدیکان مسئولان شهری در این اتوبوس بود، باز هم می گفتند رفتیم و گشتیم و متخصص برای تست اتوبوس و ایمن سازی شیشه پیدا نکردیم؟ مگر می شود؟ یادآوری می کنم که یک کشتی در جنوب شرقی آسیا غرق شد و نخست وزیر آن کشور استعفا کرد!

عبدالحسین مختاباد نیز گفت: ما مرتب مردم را به تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی می کنیم، اما با این وضعیت باید طرح ترافیک را لغو کنیم و به مردم بگوییم با خودروهایشان به سطح شهر بیایند؛ زیرا این روش امن تر است!

وی ادامه داد: من از خانواده های مجروحان و متوفیان می خواهم بروند شکایت کنند. جان هشت انسان جلوی چشم ما از دست رفت و این وضعیت درست نیست. بالاخره یک نفر باید بابت این قبیل حوادث استعفا کند.

در ادامه مجتبی شاکری با لحن تندی گفت: ما می دانیم اتوبوس هایمان فرسوده است، اما یک بودجه محدود داریم و نمی توانیم ناوگان را نوسازی کنیم. اما دلیل نمی شود که برویم جلوی در بیمارستان ها بایستیم و بگوییم هر مجروح و متوفایی که بیرون می برند، به خاطر آن رئیس بیمارستان را برکنار کنیم.

وی سپس گفت: این پروژه استعفا دادن را رها کنیم و در حرف هایمان دقت کنیم و حرف های معقول و درست بزنیم. دُز قضیه را بالا نبریم، زیرا در غیر این صورت موج اول این استعفاها مدیریت شهری را می زند و موج دوم آن ریاست جمهوری را می زند.