انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: امید اسدی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امید اسدی 1

امید اسدی (زادهٔ ۲۴ دی ۱۳۷۴ در تهران) فیلمساز و عکاس ایرانی است. او تاکنون علاوه بر چند کلیپ کوتاه سه بعدی , طراحی اولین انیمیشن سه بعدی پرسپکتیو ایران را در سال ۱۳۹۲ انجام داده است. این انیمیشن مانند دیگر کارهای وی نیازمند عینک و نمایشگرهای سه بعدی است.[۱] تازگی کارهای وی ابتکار عمل او می‌باشد . اسدی ابداع های گوناگونی در عکسبرداری و فیلمسازی سه بعدی انجام داده است .[۲] اسدی در سال ۱۳۹۲ چند فیلم کوتاه به سبک پلفریچ را دستور کار خود قرار داد .[۳] اختراع فیلترهای سه بعدی در ایران از دیگر کارهای اسدی است .[۴] اسدی نخستین بار در سن ۱۱ سالگی با فیلمبرداری سه بعدی طبیعت سبز و گل‌های لاله زار فعالیت کاری خود را اغاز کرد. تا کنون فیلم‌های کوتاه سه بعدی به فیلمبرداری اسدی 2000 عنوان و تصاویر سه بعدی که به وسیله وی تنظیم و عکاسی شده 5000 عنوان توصیف شده است. فیلم‌برداری طبیعت سبز از سال ۱۳۸۶ شروع شد و در ۳ دوره ۱۳۸۶ .۱۳۸۷٫۱۳۸۸ ادامه یافت. کارهای وی اغلب توسط عینک هاو پردازنده‌های سه بعدی قابل دیدن است.اسدی معمولا کارهایش را در چند تکنیک مختلف با فرایند ها و سیستم های گوناگون کارگردانی و فیلمبرداری می کند. امید اسدی از اعضا باشگاه بین‌المللی عکاسی می‌باشد[۵] راه اندازی فیلم و سینما های چند بعدی استاندارد از دیگر کارهای وی است . اسدی مبدع تکنیک تصاویر متحرک روی کاغذ (کاغذ سفید) جهت استفاده در کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها در ایران است که این اثر توسط اسدی در کتاب معروف جادویی به چاپ رسید و از علاقه بالای مردم رو به رو شد. اسدی در زمینه همکاری در سه بعدی سازی اولین استودیو سه بعدی موسیقی ایران و اموزش تکنیک سه بعدی فعالیت کرده است


 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وب سایت امید اسدی


 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایران سه بعدی
DodgyDodgyDodgyDodgyDodgy
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبرگزاری ممتاز : امید اسدی،عکاس و فیلمساز سه بعدی استریوسکوپ و فعال استریوسکپی در ایران

می گوید: اگر ما به ریاضیات سری بزنیم فضای سه بعدی فضای برداری دارای ۳
بعد و یک مدل هندسی از جهان فیزیکی می باشد که ما در ان زندگی می کنیم
این ابعاد ۳ گانه معمولا با نام های طول و عرض و عمق یا ارتفاع شناخته می
شود البته نام گذاری ان اختیاری است
در فیزیک دنیای ۳ بعدی t به همراه زمان در یک فضای ۴ بعدی قرار می گیرد
که به فضای مینکوفسکی مشهور است . مغز انسان دو تصویر را از دو چشم می
گیرد و با هم ترکیب می کند و تصویر بعد داری همراه با عمق را می سازد .
به همین دلیل در تولید و فیلمسازی ۳ بعدی از ۲ تصویر با دوزاویه متفاوت
استفاده می شود که در یک اصطلاح رایج در سینما به صورت فرانسوی ابجکتیف
یا معدل انگلیسی ان ابجکتیو معروف است در سال ۱۸۴۰ شخصی به نام چارلز
ویتستون وسیله ای به نام استریوسکوپ را به عنوان یک برجسته بین معرفی می
کند و پس از ۶ سال یک شخص آلمانی تکنیک عکاسی استریوسکپیک را ابعدا می
کند .
عکسبرداری سه بعدی بیش از ۱۰۰ سال در جهان ما قدمت دارد اما در ایران به
خوبی به تولید و بررسی نرسیده است لازم است گفته شود فیلم های سه بعدی
نسخه های دی وی دی که به صورت کپی شده هستند و امروزه توسط اکثر فروشگاه
های تقلبی با عنوان فیلم اورجینال سه بعدی به فروش می رسد فاقد اعتبار
هستند به دلیل اینکه نسخه های دی وی دی فقط استفاده تبلیغاتی ازمایشی
دارد و تمامی فیلم های سه بعدی اصل و اورجینال در قالب دیسک های معروف
بلورای کمپرس فول اچ دی می شوند اما بیشتر فیلم های تقلبی که در فروشگاه
های نامعتبر اینترنتی و با قیمت ارزان به فروش می رسد کپی و تبدیل شده از
روی نسخه اصلی هستند که دیگر کیفیت اصلی خود را ندارند و فاقد استاندارد
می باشند . لازم است که بگویم فیلم های سه بعدی در خارج از کشور به صورت
میانگین ۴۰ دلار قیمت دارد که برای مصرف کنندگان ایرانی به صرفه نخواهد
بود به همین دلیل تمامی فیلم های سه بعدی استاندارد در ایران کپی شده از
روی نسخه اصلی و کاور ان ها می باشد .
در عکسبرداری و فیلمبرداری سه بعدی همه چیز باید هماهنگ باشد و از قبل
مورد ارزیابی و کارشناسی قرار بگیرد یک ناهماهنگی در لغزش دوربین و لنز
دوربین می تواند افکت سه بعدی را بر هم بزند و بیننده نتواند فیلم را از
صفحه نمایش به سمت بیرون ببیند . در یک فیلمبرداری سه بعدی همه عوامل
میزان نور ، میزان سن ها و میزان شدت نور و کمپوزیسیون باید کنترل شود
اکثر اشتباهات فیلمبرداری سه بعدی در مرحله تدوین که به صورت کارشناسی
تدوین می شود قابل تغییر و ترمیم است اما اشتباهات فوکوس و نابرابری لنز
ها به هیچ عنوان قابل تصحیح نیستند . برای فیلمسازی و عکسبرداری سه بعدی
نیاز به کارگردان و کارشناسی سه بعدی می باشد که حد اقل یک یک فریم عکس
سه بعدی استاندارد را تجربه کرده باشد و تمام عوامل را کنترل کند . نوع
حرکت دوربین . زاویه دوربین . اشیا و میزان نور از عوامل مهم در
فیلمبرداری سه بعدی هستند که کارگردان فیلم باید از تجربه کافی در این
زمینه برخوردار باشد و همچنین در تولید یک فیلم سه بعدی یا
استریوفتوگرافی به لوازم و نرم افزارهای روز استاندارد و تخصص کافی در
این زمینه مورد نیاز است . فیلم سه بعدی یک نوع سینمای پویاست و با خطای
دید عمیق بر درک بصری تاثیر می گذارد و با کمک جلوه های ویژه مخصوص سخت
افزای یا چشم افزاری خطای دید سطح و عمق یا دور و نزدیکی در تصاویر قابل
رویت می شود .
فیلم سه بعدی از سال ۱۸۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی وجود داشته است اما چون تولید
این فیلم ها نسبت به فیلم های معمولی هزینه چندین برابری دارد و نیازمند
تلاش چندین برابر می باشد به فراموشی سپرده شده بود که در سال ۱۹۰۰ توسط
دو شرکت معروف تا حدی به این سینما ها پرداخته شد و در فاصله سال های
۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ به اوج موفقیت خود رسید و تولید فیلم اواتار توسط
جیمزکامرون که در ان از تکنولوژی ویندو و استریوبیس استفاده شده بود
موفقیت تولید این فیلم ها را چندین برابر کرد .
اولین فیلمی که خودم به روش استریوسکپی در سال ۱۳۸۶ تنظیم و شات کردم
تمام قوانین بین المللی سه بعدی در ان رعایت شده بود که امروزه به عنوان
فیلم سه بعدی گل های لاله زار شهرت دارد . و این فیلم را در ۴ قالب
ویدیویی برای تلویزیون سه بعدی و برای سینما سه بعدی و برای اناگلیف و
پلورایز تنظیم کرده بودم که در همان سال به دست هم میهنان رسید .
در سال ۱۳۸۷ به بعد متوجه شدم با استقبال مردم از تولیدات بصری سه بعدی
اشخاص سودجو اقدام به تولید عینک های سه بعدی اناگلیف کرده اند با عنوان
ها و مارک های فریبنده که وجود خارجی ندارند فیلم های من و سایر همکاران
را همراه با عینک های تقلبی و بی کاربرد خودشان به فروش می رسانند عینک
های اناگلیف ارزانترین نوع عینک سه بعدی در بازار جهانی می باشد که برای
شماهدهی ان نیاز به پروجکتور مخصوص و تلویزیون مخصوص نیست که در ان دو
تصویر روی هم سوپر می شود .
اطلاعاتی در مورد یک عینک سه بعدی استاندارد اصل به هم میهنان می دهم و
از ان ها می خواهم هنگام خرید این نوع عینک ها به شرط کارکرد سه بعدی
خرید کنند
فیلم های سه بعدی اناگلیف به صورتی طراحی می شوند که از دو رنگ قرمز و
فیروزه ای تشکیل شده اند که در سال ۲۰۰۵ از رنگ ابی – قرمز و در سال ۲۰۰۳
از رنگ سبز و قرمز و در سال های ما قبل از ان از رنگ زرد و
ابی استفاده می شده است .دلیل تنوع این رنگ بندی ها این بود که عینک
بتوانند طیف بزرگی از رنگ ها را کدک کند چون هدف رسیدن فنوتیپ سه بعدی به
مغز بود و این نوع فیلم هازمانی معنا پیدا می کنند که با عینک خود
سازگاری داشته باشند و اگر عینک استاندارد نباشد یا با کد رنگی فیلم
هماهنگ نباشد عینک بدون کاربرد خواهد بود و در نهایت تصویر نهایی سه بعدی
نیست . و این می تواند باعث بدبینی مخاطبین به هنرنوپای سه بعدی در ایران
منجر شود . و ان را به تولید تمام محصولات سه بعدی جهانی نسبت دهند واژه
اناگلیف انگلیسی است و به معنای برجسته می باشد که فقط در دنیا دو کمپانی
هستند که این فیلتر هارا برای عینک تولید می کنند . عینک های اناگلیف به
صورتی می باشد که فیلتر قرمز مقابل چشم چپ و فیلتر فیروزه ای مقابل چشم
راست قرار می گیرد البته تفاوت هایی بین چشم چپ و راست وجود دارد که به
یک کمپانی مربوط می شود و عمومیت ندارد – لازم به ذکر است تمامی فیلم های
سه بعدی جهانی از سال ۲۰۰۹ به بعد در اناگلیف به صورت قرمز و فیروزه ای
تدوین شده اند . فیلتر های سه بعدی به هیچ عنوان نباید کثیف . خش دار و
یا ضخیم ک ودر باشند و باید به صورتی تولید شوند که وقتی توسط ان به یک
عکس سیاه و سفید نگاه می کنید به رنگ خاکستری دیده شود اگر به هر رنگی جز
خاکسری دیده شد عینک تقلبی است و در نوع پلاستیکی باید به محدب و تخت
بودن لنز ها و شیشه های ان دقت کنید . فیلتر ها و لنز های سه بعدی
اناگلیف از ۲ کمپانی معتبر در جهان تولید می شود که فقط همین ۲ کمپانی
امتیاز تولید فیلتر ها را در کدهای استاندارد رنگی دارند که کاملا با
فیلم اناگلیف مچ است البته برای تولید لنز های سه بعدی در ایران اقداماتی
انجام شده است
گفتنی است، در ایران امید اسدی به همراه یک تیم مواد سازنده این نوع
فیلتر ها را به دست اورده است اما هنوز ان را به خط تولید نرسانده اما در
اینده قصد تولید ان را در خود ایران دارد
سپاس فراوان ب شما آقای اسدی  من ک بکل متحیرم