انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ویتامینی که با معده خالی نباید خورد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ویتامینی که با معده خالی نباید خورد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۷

متخصص تغذیه گفت: ویتامین‌ها بدلیل اینکه با مینرال‌ها مواد معدنی همراه هستند، مصرفشان در حین غذا و یا بعد از غذا توصیه می‌شود، چرا که ممکن است مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها با معده‌ی خالی بر معده و دستگاه گوارش افراد اثر سوء بگذارد.

به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصرف ویتامین برای دانش‌آموزان که همیشه در حال جنب‌وجوش هستند، همیشه توصیه می‌شود اما بر اساس توصیه پزشکان مصرف مکمل و ویتامین‌ها در حین غذا و یا بعد از غذا مفید است.سید مرتضی صفری، متخصص تغذیه گفت: ویتامین‌ها بدلیل اینکه با مینرال‌ها مواد معدنی همراه هستند، مصرفشان در حین غذا و یا بعد از غذا توصیه می‌شود، چرا که ممکن است مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها با معده‌ی خالی بر معده و دستگاه گوارش افراد اثر سوء بگذارد.

وی افزود: زینک و روی عنصری هستند که بر میزان افزایش قد دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارند.


البته لازم به ذکر است، گوشت قرمز، سبزی‌هایی با برگ تیره، مغزهایی نظیر پسته، گردو، بادام‌زمینی و ویتامین‌هایی از جمله ب کمپلکس، B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲ از جمله خوراکی‌هایی هستند که علاوه بر روی و زینک نیز به کودکان توصیه می‌شود.


وی اذعان داشت: بیش از ۹۰ درصد ایرانیان با کمبود ویتامین D مواجهند و ویتامین A برای رشد بدن دانش‌آموزان عالی است، البته توصیه می‌شود مصرف ویتامین‌ها، مکمل‌ها، املاح معدنی باید در حین غذا و پس از غذا صورت بگیرد.