انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بسته بندي بهداشتي کره و مارگارين
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بسته بندي بهداشتي کره و مارگارين

مطابق استانداردهاي مربوط به مارگارين و کره ، مشخصاتي براي بسته بندي و نشانه گذاري اين دو محصول درج شده است که از آن جمله مي توان به الزام استفاده از نام و نوع فرآورده ، تاريخ توليد و انقضا، شرايط نگهداري ، وزن خالص ، نام و نشاني توليدکننده و شماره پروانه ساخت ومواد افزودني و قيمت براي مصرف کننده براي بسته بندي هاي کوچک و شماره محموله در مورد کره هاي وارداتي در بسته هاي بزرگ در رابطه با کره و نام و مواد متشکله در مورد مارگارين اشاره کرد.

با اين حال استاندارد مارگارين به طور اخص ، ذکر هرگونه مطلب دور از حقيقت که موجب گمراهي مصرف کننده شود را غيرمجاز مي شمارد.
با تمام اين اوصاف واحدهاي توليدي کره و مارگارين علاوه بر رعايت دقيق موارد مذکور بايد ميزان مواد افزودني و نگهدارنده ، شرايط سني مصرف کنندگان (اگر براي گروه سني يا بيماري خاص ضرر دارد، درج شود) و همچنين وعده هاي غذايي توصيه شده براي مصرف و ميزان دقيق چربيهاي مربوطه نيز به موارد مذکور اضافه شود و اين امر مي تواند نقش برجسته اي در شفاف سازي داشته باشد. با اين حرکت که قطعا بايد در سازمان هاي مرتبط تصميم گيري و براي واحدهاي توليدي الزام گردد، ضمن احترام به شعور و فرهنگ مصرف کنندگان ، حق انتخاب محصولات را به طور قطعي به مردم داده ايم.
چربيها نقش انرژي زايي دارند و نقشهاي مهم و متعددي را در بدن به عهده دارند. به مردم توصيه مي شود در مصرف چربيها موارد زير را مد نظر قرار دهند:
1- اعتدال در مصرف چربيها (بالاخص کره و مارگارين ) را رعايت کنند. به نحوي که 25تا 30درصد انرژي مورد نياز روزانه بدنشان را از طريق کل چربيها تامين کنند و براي اطلاع از جزييات مواد مغذي موردنياز با کارشناسان و متخصصان تغذيه م کنند و در نظر داشته باشند که با استفاده متناسب از تمامي گروه هاي غذايي و همچنين يک رژيم غني از فيبر و با کاهش کلسترول ، اسيدهاي چرب ترانس و اسيدهاي چرب اشباع مي توان درصد ابتلا به بيماري هايي چون ؛ سکته قلبي و مغزي ، انواع سرطان ، ديابت نوع 2 و چاقي را کاهش داد.

2- در هنگام خريد به برچسب تغذيه اي و ترکيب مواد تشکيل دهنده توجه کنند.

3- مصرف کره ، مارگارين و چربي ها در بيماران قلبي و عروقي ، ديابتي ، افراد چاق و سالمندان بايد محدود و تحت نظر کارشناسان و متخصصان تغذيه صورت پذيرد.

4- با کسب اطلاعات جامع و کامل از مراجع علمي و بي طرف که در پي اطلاع رساني و شفاف سازي اذهان هستند و با درنظرگرفتن کليه جوانب نسبت به انتخاب و مصرف کره يا مارگارين اقدام کنند.

منبع :سایت نگهداری مواد غذایی