انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اشک‌هاي دوناوان در بازي خداحافظي‌اش
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لاندون دوناوان در حاليکه اشک‌هايش را پاک مي‌کرد و شالي با نشان تيم ملي امريکا دور گردنش انداخته بود، براي آخرين بار با پيراهن تيم ملي دور افتخار زد.

اشک‌هاي دوناوان در بازي خداحافظي‌اش 1



به گزارش "ورزش سه"، دوناوان در میان فریادهای "قهرمان قهرمان" 36.265 تماشاگر ورزشگاه ایست هارتفورد که به احترام او از جای خود برخاسته بودند و ستاره قدیمی کشورشان را تشویق می‌کردند، صد و پنجاه و هفتمین و آخرین بازی خود را برای امریکا انجام داد.
او بعد از کسب نتیجه مساوی 1-1 مقابل اکوادور گفت: "امروز دورترین آرزوهای من رنگ واقعیت گرفتند. اینکه به عنوان یک انسان اینقدر محبوب باشی و اینگونه مورد حمایت قرار بگیری، باورکردنی نیست."
هرچند در این دیدار تیر دروازه مانع به ثمر رسیدن پنجاه و هشتمین گل ملی این بازیکن شد؛ اما نام او کماکان به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی این کشور ثبت است.


[color][size][font]
[/font][/size][/color]
اشک‌هاي دوناوان در بازي خداحافظي‌اش 1
[color][size][font]


با این حال یورگن کلینزمن سرمربی آلمانی تیم امریکا زبان به انتقاد گشود: "هرچند ورزش فوتبال در امریکا به لطف دوناوان بعد تازه‌ای یافت، اما آنچه که او ارائه داد حداکثر توانایی‌اش نبود. دلم می‌خواست از او در عرصه ملی و باشگاهی بیشتر از این ببینم."
دوناوان که رابطه‌اش با کلینزمن در پی عدم دعوت از او برای حضور در جام جهانی برزیل به سردی گرائیده است، گفت: "من برای این فوتبال بهای زیادی پرداخته‌ام. امروز فهمیدم که واقعا ارزشش را داشت. همین ورزش بود که زندگی من را شکل داد. این بازی به من فرصت داد تا شکوفا شوم."
این بازیکن که پیشتر در بایرن مونیخ و بایرلورکوزن عضویت داشته است، در ادوار جام‌های جهانی 12 بار پیراهن امریکا را بر تن کرده و 5 گل نیز به ثمر رسانده است که هر دو این آمار بین سایر ملی‌پوشان امریکا یک رکورد محسوب می‌شود.
او از دسامبر 2012 تا مارس 2013 به دلیل افسردگی فوتبال را کنار گذاشته بود.
در بازی شب گذشته امریکا مقابل اکوادور، کلینزمن در دقیقه 40 بازی دوناوان را بیرون کشید و در همین لحظه شور و حال خاصی سکوهای ورزشگاه را در بر گرفت و همه با صدای بلند شروع به تشویق این بازیکن کردند.
او دور تا دور استادیوم دور افتخار زد و دقایقی بعد از آن در نشستی خبری حاضر شد و از خانواده‌اش، هواداران و هم‌تیمی‌هایش تشکر کرد: "هفته پراحساسی بود. دلم برای این دوران تنگ می‌شود."
[/font][/size][/color]
آخی عزیزمcrying