انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: محسن چاوشی: من‌‌ همان چیزی که باید می‌خواندم را خواندم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
محسن چاوشی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
محسن چاوشی: من‌‌ همان چیزی که باید می‌خواندم را خواندم 1
تا به حال با محسن چاوشی گفت‌و‌گو نداشتم و فکر می‌کنم این فرار از مصاحبه او به خاطر غرور و کبری است که خیلی‌ها می‌گویند محسن دچارش شده است. اما زمانی که با او همکلام شدم…
گفت‌ و‌ گو با محسن چاوشی در آستانه انتشار آلبوم جدیدش
مرد پرحاشیه، اما بی‌حاشیه موسیقی ایران! این شاید بهترین تعبیر برای محسن چاوشی باشد.
او در عین حال که هیچ وقت حاشیه‌ای از خود نشان نداده، یکی از سوژه‌های داغ و مناسب برای حاشیه سازان است و به همین دلیل از‌‌ همان روزهای اولی که وارد موسیقی شد با حواشی زیادی رو به رو بوده است.

تا به حال با محسن چاوشی گفت‌و‌گو نداشتم و فکر می‌کنم این فرار از مصاحبه او به خاطر غرور و کبری است که خیلی‌ها می‌گویند محسن دچارش شده است. اما زمانی که با او همکلام شدم، تنها چیزی که در کلام و رفتار محسن چاوشی دیده نمی‌شد غرور بود. محسن آنقدر از غرور فاصله دارد که هر وقت صحبت از هوادارنش می‌شد می‌گفت بهتر است بگوییم مخاطبین و این یعنی احترام به مردم!
غمی که در صدای محسن وجود دارد انگار از درون او نشات می‌گیرد، او انسان غمگینی است وخودش می‌گوید ریشه این غم و اندوه مثل خیلی چیزهای دیگر که در دنیا وجود دارد قابل بیان نیست!
بعد از مصاحبه محسن یکی از آهنگ‌های آلبوم جدیدش را برایم گذاشت و گوش کردم، باز هم‌‌ همان غم در صدایش بود اما این بار حرف جدیدی دارد…

با ورودت به عرصه موسیقی جریان جدیدی در نوع آهنگ‌ها و حتی ترانه‌ها ایجاد شد، آمدی که موج جدیدی وارد موسیقی کنی یا همه چیز اتفاقی جلو رفت؟
من‌‌ همان چیزی که باید می‌خواندم را خواندم و اصلاً به این مساله که بخواهم موج یا سبک جدیدی وارد دنیای موسیقی کنم فکر نمی‌کردم.

باتوجه به اینکه هیچ کدام از آهنگ‌هایت فرا‌تر از خط قرمز‌ها نبود چرا زود‌تر مجاز نشدی؟
اولین آلبوم‌ام مجوز شعر و آهنگ را هم گرفته بود اما بنا به دلایلی به صورت غیر قانونی منتشر شد.
من همیشه شریف خوانده‌ام و هیچ وقت از خط قرمز‌ها عبور نکرده‌ام و از‌‌ همان ابتدا هم می‌خواستم که به صورت مجاز فعالیت کنم اما خب قسمت این بود که کمی دیر‌تر وارد فضای موسیقی مجاز شوم.

بعد از آلبوم متاسفم که به شدت هم مورد استقبال قرار گرفت با داریوش مهرجویی برای فیلم سنتوری وارد همکاری شدی که این کار هم توقیف شد، در مورد سنتوری برایمان بگو
سنتوری و همکاری با داریوش مهرجویی تجربه خوبی برایم بود، در مورد سنتوری قبلاً توضیح داده‌ام، چرا به فکر نبش قبر هستی؟

اگر بازهم خواندن تیتراژ پیشنهاد شود قبول خواهی کرد؟
اگر احساس کنم نیاز است این کار را انجام خواهم داد. چیزی که مشخص است کاری که پیشنهاد شود باید بهتر از «سنتوری» باشد تا آن را قبول کنم و روی آن وقت بگذارم.

قبل از «یه شاخه نیلوفر» تقریباً تمام آهنگ‌هایت هیت شده بود اما این آلبوم، به عنوان اولین آلبوم مجازت نتوانست انتظارات را برآورده کند، مشکل کجا بود؟
به هرحال «یه شاخه نیلوفر» هم یک ژانر از موسیقی من بود که به دل عده‌ای نشست و بعضی‌ها هم دوستش نداشتند.

«بازار خرمشهر» قطعه‌ای بود که با خواندنش نشان دادی می‌توانی وارد ژانرهای دیگر موسیقی هم شوی، ایده این آهنگ از کجا آمد؟ موقعی که داشتی آن را می‌خواندی از واکنش هوادارانت نمی‌ترسیدی؟
اگر خوب این قطعه را گوش داده باشی حتماً می‌دانی که بازار خرمشهر قطعه غمگینی بود، اما به زبان بسیار ساده بیان شده بود و ریتم متفاوتی هم نسبت به کارهای دیگرم داشت. با توجه اطلاعی که از سطح درک مخاطبانم دارم، هنگام خواندن این آهنگ و قراردادن آن در آلبوم هیچ ترسی نداشتم و خدارا شکر نتیجه کار هم با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

«دوستی ساده ما» هم یکی دیگر از قطعات شش و هشت توست که در آلبوم «حریص» بود، خواندن این آهنگ خواست خودت بود یا پیشنهاد شاعر؟
قطعاً خودم می‌خواستم که این آهنگ را بخوانم!
یک روز در دفتر علی بحرینی بودم که علی بعد از شنیدن قطعات آلبوم «حریص» به من گفت این آلبوم یک قطعه شش و هشت کم دارد، خودم هم با او در این مورد هم نظر بودم به همین دلیل از او خواستم اشعاری که در این سبک گفته را به من بدهد تا مطالعه کنم، در ‌‌نهایت «دوستی ساده ما» را از او گرفتم و چند روز بعد هم ماکتش را آماده کردم و برایش گذاشتم تا گوش کند، نتیجه کار خوب شد و تصمیم گرفتم این تراک را در آلبوم قرار دهم که اتفاقاً این قطعه یکی از کارهای مورد علاقه خودم هم هست!

غمی که در صدایت وجود دارد، در آهنگ‌های شاد هم نمود پیدا می‌کند، ریشه این غم کجاست؟
بعضی چیز‌ها در دنیا هست که نمی‌توان آن‌ها را در قالب کلمات توضیح داد، این غم هم قابل توضیح نیست.

یک بار برای همیشه برایمان بگو شایعاتی که در مورد وجود افکت‌های صوتی روی صدایت مطرح است از کجا نشات می‌گیرد؟
زیاد این حرف‌ها را جدی نگیرید. خودت می‌گوی شایعات! شایعه است دیگر…

کنسرت حلقه گمشده فعالیت‌های هنری توست، طرفدارانت تا کِی باید منتظر باشند؟ چرا کنسرت نمی‌گذاری؟
انشالله به زودی با مخاطبان عزیزم به صورت حضوری در کنسرتم دیدارخواهم داشت و اگر اتفاق خاصی نیفتد در آینده‌ای نزدیک تاریخ و محل کنسرت را اعلام خواهم کرد.

رضا صادقی چند وقت پیش اعلام کرد که تمایل دارد با تو یک کار مشترک انجام دهد، در مورد رضا و پیشنهادش چه نظری داری؟
رضا صادقی به من لطف دارد و من هم به صورت متقابل برای ایشان احترام زیادی قائلم. ما هنوز یکدیگر را ندیده‌ایم، انشالله هر وقت ایشان را ملاقات کردم در مورد این مساله هم با ایشان مشورت می‌کنم.
کارهای مشترکی که با محسن یگانه خوانده‌ای همگی مورد استقبال واقع شده‌اند، جرا دیگر با هم کار مشترک نمی‌خوانید؟
فکر می‌کنم محسن یگانه یک بار در گفت‌و‌گو با خودت توضیحات مفصلی در این مورد داده است. به هرحال در این چند سال من فقط سه بار محسن را دیده‌ام اما در این دیدار‌ها هیچ وقت بحثی در این مورد با هم نداشته‌ایم.

از پرچم سفید برایمان بگو…
پرچم سفید عنوان آلبوم جدیدم است که فکر می‌کنم زمانی که این مصاحبه چاپ می‌شود، چند روزی از انتشار این آلبوم گذشته است. بگذار آلبوم منتشر شود بعد می‌توانیم در مورد آن درست صحبت کنیم.

چه پیامی برای هوادارنت داری؟
من همیشه به این موضوع ایمان داشته و ایمان دارم که اگر من دارم کار می‌کنم و کارم شنیده می‌شود به دلیل وجود مخاطبین عزیزم است. اگر آن‌ها نباشند قطعاً من ِ محسن چاوشی هم جایی در دنیای موسیقی نخواهم داشت.
دوستانی که لطف می‌کنند و من را با محبت‌هایشان حمایت می‌کنند اصل دستمزد من برای زحمات شبانه روزی‌ام هستند. من شب و روز کار می‌کنم تا بتوانم موسیقی بهتری برای دوستانم تولید کنم تا خدای ناکرده شرمنده محبت‌هایشان نشوم.
اگر می‌بینید کم حرف هستم باور کنید فقط و فقط به این دلیل است که می‌خواهم در آرامش کامل باشم و فقط به روی کارم تمرکز کنم تا مخاطبانم از من راضی باشند. از همین جا می‌خواهم به مخاطبانم بگویم: دوستتان دارم که دوستم دارید.

نظرت در مورد اقدام هوادارانت در دادن رای منفی به «نه نرو»ی سیروان چیست؟
من این موضوع را برای اولین بار دارم از زبان تو می‌شنوم! اینکه آهنگ سیروان به عنوان یک خواننده ایرانی هشت هفته در صدر جدول رادیو هلند باشد یک افتخار محسوب می‌شود که به عنوان یک ایرانی به آن می‌بالم و از این اتفاق خوشحالم.
عده اندکی که به اسم هواداری از من این اقدام زشت را انجام داده‌اند هرگز در بین مخاطبان من جایگاهی ندارند و با این کارشان فقط به اعتبار و نام من لطمه زده‌اند.