انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گفتگو با "مهدی مقدم" خواننده خوش صدای ایرانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مهدی مقدم پس از چند سال ممنوع الفعالیت بودن و با وجود عده های دروغین خیلی ها برای دریافت مجوز، هنوز ناامید نشده و چندی است که خودش پیگیر گرفتن مجوزش شده و شخصا به دفاتر ارشاد و حراست مراجعه می کند تا بتواند مهر غیرمجاز بودن را از روی پیشانی اش پاک کند، به آرزوی چند ساله خود برسد و در ایران کنسرت برگزار کند. او که درآمدی از موسیقی ندارد، در چند فیلم حضور پیدا کرده است.
 
تا به امروز برای مجاز شدن چه تعهداتی داده اید؟- از سال 88 تعهد دادم که دیگر موزیک ویدئو به شبکه های ماهواره ای ندهم و از همان سال هیچ ویدئویی پخش نکردم. بارها به دفتر موسیقی و دفاتر حراست مراجعه کرده ام. اشخاصی بودندکه می گفتند بیا ما کار مجوزت را درست می کنیم
 
اما به کسانی که درگیر گرفتن مجوز هستند یا می خواهند این کار را انجام بدهند، پیشنهاد می کنم مراقب باشند اسیر افرادی که می گویند ما لابی داریم و می توانیم برایت مجوز بیریم، نشوند چون هیچ کس قدمی برایشان برنمی دارد و اگر هم قدمی بردارند، صد قدم به عقب تر برشان می گرداند.
 
خواننده ها باید خودشان بروند صحبت کنند و به وزارت ارشاد و حراست نامه بنویسند. با این کار، زودتر و بهتر مشکل شان حل می شود. من اسیر این افراد شده ام که جز اینکه کارم و خودم را عقب بیندازند و برای زندگی ام مشکل به وجود آورند، هیچ حرکت مثبتی انجام نداده اند. این افراد یکی دو نفر هم نبودند. از وقتی خودم کارهایم را پیگیری می کنم، متوجه شده ام هیئت تصمیم گیرنده را کسی نمی تواند ببیند که بخواهد با کسی لابی کند.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گفتگو با "مهدی مقدم" خواننده خوش صدای ایرانی 1

نظرتان درباره خوانندگانی که غیرمجاز بودند و تازگی به جرگه مجازها پیوسته اند چیست؟
- وزارت فرهنگ و ارشاد با این حرکت، خوانندگان زیرزمینی را به انجام کار مجاز تشویق می کند که از نظر بیزینسی و هویت کاری خیلی به نفع آنهاست و باعث می شود کاری کنترل شده از آنها شنیده شود.
 
وقتی وزارت ارشاد نظارت می کنند و به خواننده زیرزمینی مجوز می دهد، دیگر این خواننده به خودش اجازه نمی دهد هر آهنگی را بخواند. او از طرفی به فکر بیزینسش هم هست و وقتی می تواند کارش را رسمی به بازار ارائه کند و برای خودش سندیت داشته باشد و از فعالیتش با برگزاری کنسرت و آلبوم درآمدی داشته باشد،
 
دور کار غیرمجاز را خط می کشد و فرهنگ موسیقی داخل کشور غنی تر و قوی تر و رقابت بین خوانندگان مجاز بیشتر می شود. چند سال بود فقط چند خواننده مرتب کنسرت می گذاشتند اما کم کم به تعداد این خوانندگان اضافه می شود. از طرفی مردم هم از حضور زیاد برخی خوانندگان که فقط آنها مدام کنسرت می گذاشتند، خسته شده بودند.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گفتگو با "مهدی مقدم" خواننده خوش صدای ایرانی 1
 
ولی انگار فقط بعضی ها مجوز گرفته اند و بعضی ها نه.- ای کاش ارشاد با همه خوانندگان زیرزمینی که تخلف فرهنگی و هنری دارند، به هر شکل تعامل و طرح بخشش عمومی را درباره آنها اجرا می کرد اما تعهد سفت و سخت می گرفت که در صورت هرگونه تخلف فرهنگی با آنها برخورد شدید خواهد کرد. اینطوری شاید خوانندگان غیرمجاز هم جذب شوند. با خیلی از خوانندگان غیرمجاز که صحبت می کنم، می بینم آرزویشان است که مجاز شوند، کنسرت بگذارند و درآمد خوبی داشته باشند.
 
برخی از افرادی که کلیپ پخش می کنند، در مجالس می خوانند. سطح آنها با خوانندگانی که حرفه ای کار می کنند قابل مقایسه نیست اما حرفه ای ها باید بیزینس داشته باشند. شاید با این کار درآمد داشته باشند اما چیزی نیست که دلشان می خواهد. تقریبا همه خوانندگان دوست دارند مجاز باشند و آلبوم و کنسرت مجاز داشته باشند.
 
خیلی ها از روی ناآگاهی نمی دانند پخش کلیپ چقدر از برگزاری کنسرت و داشتن آلبوم رسمی دورشان می کند. خودم مثال خوبی برای این موضوع هستم و کسی هستم که سقف کلیپ را در ایران زدم اما به کجا رسیدم؟ جز اینکه 7 سال است ممنوع الکار و در آرزوی برگزاری کنسرت در ایران هستم.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گفتگو با "مهدی مقدم" خواننده خوش صدای ایرانی 1

وضعیت فعلی موسیقی را چگونه ارزیابی می کنید؟
- در گذشته کارهای تمام خوانندگان قوی بود و این نظر بیشتر مردم است اما کارها روز به روز ضعیف تر می شود. علتش وجود شبکه های ماهواره ای است. خوانندگان مجاز به خاطر مجاز بودن، کارشان را از ماهواره بیرون کشیدند و بچه هایی که حالا در این زمینه غیرمجاز فعالیت می کنند، کارشان را در ماهواره پخش می کنند. معیار انتخاب و شنیداری مردم هم آن چیزی می شود که از ماهواره می شنوند.
 
 
حضور نداشتن خوانندگان مجاز در این شبکه ها باعث می شود موسیقی زیرزمینی با کیفیت پایین، شعرهای نامناسب و اجراهای ضعیف به خاطر دیده و شنیده شدن در ماهواره ملاک مردم باشد و در مجامع شخصی و خصوصی شان با این قطعات خاطره سازی کنند و سلیقه شان از نظر موسیقی آن بشود. وقتی سلیقه مردم کارهای ماهواره ای باشد، بالطبع راضی کردن آنها با موسیقی که قبلا کار می کردیم، کار سخت تری می شود
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گفتگو با "مهدی مقدم" خواننده خوش صدای ایرانی 1
 
. به دلیل اینکه نسل امروز از آن موسیقی فاصله گرفته و ما هم نمی توانیم تغییری در این ذائقه بدهیم مگر اینکه خوانندگان غیرمجاز را به سمت سیستم مجاز بکشانیم تا ماهواره از خوانندگان زیرزمینی خالی شود.
 
از طرفی انتخاب های سایت های موسیقی ناجوانمردانه است و حرف ها و حاشیه هایی را ایجاد می کنند که صحت ندارد. آنها به جای اینکه صداقت داشته باشند و واقعیت را به مردم نشان دهند، تخلف و با لابی هایی که دارند، یک شخص را بزرگ می کنند و شخص دیگری را می کوبند. این سایت ها شیطنت می کنند و همین موضوع باعث می شود در موسیقی مان خلل ایجاد شود.
خُشگل که نیس .. !

مگر اینکه صدآش خیلی عآلی باشه :|
(16-10-2014، 8:43)ღ✿ ДVД ✿ღ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
خُشگل که نیس .. !

مگر اینکه صدآش خیلی عآلی باشه :|
ای... صداش بد نیست...
قابل تحملهSmile
خواننده خوش صدای ایرانی. .!

:am4: