انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: TAPV، خودروی گشت مرزی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دولت کانادا چندی پیش تصمیم گرفت تا خودرو های حفاظت مرزی خود را ارتقاء و تعویض کند، به همین منظور در طی یک مزایده شرکت تکسترون سیستم کانادا توانست نظر دولت و دولتمردان را به خود جلب کند و برای انجام این کار یعنی برنامه ارتقاء خودرو های گشت مرزی موفق به دریافت مجوز شود. در مدتی که با این شرکت مذاکره می شد، پذیرفتند تا سرپرستی کل تیم را تکسترون سیستم به همراه Textron Marine & Land Systems و شرکت رین متال کانادا بر عهده گرفته شود و حاصل این همکاری در انتها، ساخت 500 خودرو توسط کارخانه رین متال به همراه 100 عدد قابل ارتقاء و دارای گزینه های سفارشی باشد. مقدار تمام شده ی این قرار داد 603.4 میلیون دلار است که 105.4 میلیون دلارش برای 5 سال پشتیبانی کامل و همه جانبه برای نگهداری خودرو ها است. اولین خودرو برای آزمایش ها و تست های ارتش، در جولای 2014 تحویل ارتش کانادا داده شد و قرار است خودرو ها به صورت کامل در مارس 2016 تحویل دولت کانادا داده شود.

این خودرو تاکتیکی قرار است در سال 2014 وارد خط تولید کارخانه شود و انتظار می رود که در 2016 نیز عملیاتی شود، اینها قرار است با خودرو های 4 محور RG-31 که هم اکنون نیز در حال خدمت هستند، جایگزین شوند. تکسترون سیستم یک بیف آپ آمریکایی که نسخه ای از نفربر شناسایی M-1117 که توسط ارتش آمریکا به کار گرفته شده است را پیشنهاد داد اما ژنرال کریستوفر، فرمانده نیروی زمینی منطقه آتلانتیک گفت: خودرویی مانند TAPV است که در شناسایی همتا ندارد و همینطور در مانور پذیری، اما با این وجود رسالتی که ما بر عهده داریم و برای همین هم در اینجا هستیم، این است تا سطحی از حفاظت و نفوذ ناپذیری را فراهم کنیم تا مردان و زنانی که به عنوان خدمه درون این نفربر می فرستیم، جان آنها برای مهم است و حاضریم برایش هر کاری بکنیم. از این 500 خودرو، تعداد 200 عدد برای شناسایی استفاده می شود، البته خودرو ها طوری طراحی و ساخته شده اند تا بتوان نقش ها و وظایف مختلف و متعددی را انجام بدهند، یعنی می توان برای خودروی فرماندهی، گشت مرزی، آمبولانس، نفربر نیمه سنگین و بسیاری دیگر از وظایف های تعیین شده در پروتکل استفاده از این خودرو که ارتش تعیین می کند چگونه باشند.

خودروی TAPV به صورت سفارشی و اختصاصی برای این طراحی شده تا بتواند از سربازان درون خودرو در مقابل مین های کنار جاده ای، بمب های انفجاری و... محافظت کند. بیشتر علت مرگ سرباز های کانادایی، خدمت در افغانستان است. سرگرد کارل گندرون، یکی از کارشناس هایی که در آزمایش هایی که ارتش از خودرو گرفته بود، شرکت داشته و گفته است که این خودرو یعنی TAPV بسیار سر سخت است. ما در جنگ افغانستان درس های بسیار زیادی یاد گرفتیم، همه و همه نتیجه ی عملیات هایی بود که ما در آنها شرکت داشتیم، یکی از دلایلی که ما علاقه مند شدیم تا خودرو های حفاظتی و زرهی بسازیم این بود که سرباز های ما امروزه بتوانند در جنگ بدون هیچ گونه نگرانی در خودرو ها بنشینند. اینها را سرگرد گندرون گفت. این خودرو می تواند در برابر 10 کیلوگرم ماده منفجره در زیر لاستیک ها و 8 کیلو گرم نیز در زیر پوسته، مقاومت کند. این گونه موارد، خودرو را در مقابل IDE ها مقاوم و انعطاف پذیر می سازد.

کمی در مورد موتور
خودروی TAPV از یک موتور Cummins QSL دیزل قدرت می گیرد که قدرتی 365 اسب بخار را برای خودرو به ارمغان می آورد (272 کیلووات). نهایت سرعت خودرو 105 کیلومتر بر ساعت و بردش 644 کیلومتر است. با بهره گیری از یک سیستم تعلیق مستقل، محور خودرو نیز به صورت اختصاصی به وسیله ی ایریش تیمونی طراحی شده و سیستم تایر مرکزی نیز خودرو را قادر می سازند تا بتواند در مناطق سخت و صعب العبور میدان نبرد به راحتی جابجا شود.

زره کامپوزیتی
خودروی TAPV از یک زره کامپوزیتی مقاومتی بهره می برد که به گفته سازندگان و کارشناسان بیشترین میزان حفاظت از خدمه را فراهم می سازند. از زره قفسه ای که بر روی TAPV استفاده می شود، تقریبا 20 درصد بهتر از خودروی M-1117 آمریکایی است که این یعنی رفع نگرانی در مورد اصابت RPG ها که تقریبا این خطر را نیز رفع کرده است. مانند سایر خودرو های زرهی دیگر، این خودرو نیز از یک زره V شکل در جلو بهره می برد که قابلی محافظت خودرو در مقابل مین های کنار جاده از و IDE ها را می دهد و م تواند در برابر 10 کیلوگرم مواد منفجره، از خود مقاومت نشان دهد. همچنین بدنه نیز در برابر گلوله های با کالیبر 12.7 میلیمتر مقاوم است که این نشان می دهد زره کامپوزیتی چقدر در حفاظت از خودرو موثر عمل کرده است.

جنگ افزار
این خودرو نیز مانند دیگران دارای جنگ افزار های دفاعی است که می تواند در شرایط به خصوص بر روی خودرو نصب شوند. یک سیستم ریموت کنترلی دو محور M151 که جنگ افزار اصلی محسوب می گردد. این سیستم شامل دو تیر تیربار سبک C6 7.62 میلیمتری و یا می توان به جای آنها یک HK GMG 40 میلیمتری نارنجک انداز را بر روی جایگاه نصب کرد. همچنین توانایی نصب تیربار سنگین 12.7 میلیمتری M2HB نیز وجود دارد و می توان از آن نیز به عنوان جنگ افزار قابل نصب بر روی خودرو استفاده کرد. برای گمراه کردن در میدان جنگ نیز می توان از یک سیستم نارنجک انداز بر روی خودرو نیز استفاده کرد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10263/textron_tapv_l2.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10263/textron_tapv_l1.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10263/LAND_M1117_TAPV_Uphill_Demo_Textron_lg.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10263/1280px-RG-31_damaged_by_a_mine.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://gallery.military.ir/albums/userpics/10263/Spanish_Iveco_LMV_s_in_Afghanistan2C_2010.jpg