انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: قلعه‌نويي: خواهان تغيير زمان دربي هستيم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرمربي تيم فوتبال استقلال تأکيد کرد که او و تيمش مسابقات جام حذفي را بسيار جدي خواهند گرفت.

قلعه‌نويي: خواهان تغيير زمان دربي هستيم 1




امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های استقلال و پارسه در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: ابتدا باید ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت بگویم و امیدوارم این ایام باعث شود تا ما به خودمان بیاییم.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: ما جام حذفی را جدی می‌گیریم و به پارسه احترام می‌گذاریم. پارسه توانسته فولاد خوزستان را که قهرمان فصل گذشته لیگ است، حذف کند. البته من قبل از مسائل فنی می‌خواهم در خصوص تشکیلات و ساختار این باشگاه صحبت کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: باشگاه پارسه یک باشگاه فرهنگی و اخلاقی است که خلاء چنین باشگاهی در فوتبال کشورمان احساس می‌شود. خوشحالیم که چنین باشگاه‌هایی به جمع باشگاه‌های کشورمان اضافه شده است.

قلعه‌نویی یادآور شد: شناخت ما از پارسه به قبل از شروع فصل برمی‌گردد که یک بازی دوستانه با این تیم انجام دادیم، هرچند در آن مسابقه همه بازیکنان فعلی پارسه حضور نداشتند. به هر حال ما برای این بازی حریف‌مان را به طور کامل آنالیز کرده‌ایم و با تمام قوا به مصاف تیم تهرانی پارسه می‌رویم.

«باید توجه داشته باشیم پارسه توانسته فولاد را حذف کند»، وی با بیان این جمله و اشاره به غیبت سه بازیکن خط دفاعی تیمش ادامه داد: متأسفانه همچنان غیبت سه مهره کلیدی خط دفاع‌مان احساس می‌شود. با این حال ما در هفته گذشته بازی خوبی مقابل پدیده به نمایش گذاشتیم، هرچند معتقدم ضعف‌هایی داریم که انشاءالله با بازگشت مصدومان و تغییراتی که در نیم‌فصل‌ خواهیم داشت ضعف‌ها را برطرف خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه بین دربی پایتخت و بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل کره‌جنوبی فقط 48 ساعت فاصله است، خاطرنشان کرد: ما قصد داریم در این مورد به سازمان لیگ نامه بزنیم تا دربی حداقل با فاصله چهار روز با بازی تیم ملی برگزار شود. اگر بخواهند شش بازیکن از تیم ما به تیم ملی دعوت کنند و آنها را دو هفته به اردو ببرند، آن وقت ما چه کار تاکتیکی می‌توانیم قبل از دربی انجام بدهیم؟!

وی خاطر نشان کرد: خستگی بازیکنان بعد از بازی با کره جنوبی یک طرف قضیه است و حضور ملی‌پوشان ما در اردوی دو هفته‌ای تیم ملی بحث دیگری است. قطعاً این مسائل به استقلال ضربه می‌زند.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه آیا حنیف عمران زاده و مگویان می‌توانند استقلالی‌ها را در بازی فردا همراهی کنند، گفت: این دو بازیکن این هفته که اصلا نمی‌توانند در خدمت تیم باشند و باید دعا کنیم تا به بازی با تراکتورسازی برسند.

وی در خصوص مسئله حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: عصر، عصر ارتباطات است و ما باید با اطراف خود ارتباط داشته باشیم. حتی اگر یک پزشک متخصص ارتباط نداشته باشد از کارش عقب می‌افتد اما در این مورد باید قانون را هم رعایت کنیم. الان شرایط طوری شده است که مسئولان هر رشته ورزشی به جای اینکه در مورد رشته خودشان صحبت کنند، فوتبال را می‌زنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: یکی از دوستان خودم روز جمعه به جای اینکه در خصوص رشته خود صحبت کند، تقریباً تمام وقتش را برای زدن فوتبال گذاشت. این یعنی فوتبال اهمیت زیادی دارد. در همین بازی شب گذشته ال‌کلاسیکو، شما فکر می‌کنید اگر بازی دوومیدانی رئال و بارسلونا را نشان می‌دادند این همه بیننده داشت، خب در این شرایط باید حق فوتبال را بدهند.

قلعه‌نویی همچنین تصریح کرد: خیلی‌ها از کنار فوتبال مشهور می‌شوند و به جایی می‌رسند. مانند برنامه 90. آقایان گفتند قلعه‌نویی بیاید و قراردادش را شفاف‌سازی کند که ما هم این کار را کردیم اما حالا خودشان باید بیایند و درآمدهایشان را شفاف‌سازی کنند.

وی با تأکید بر اینکه تلویزیون حق فوتبال را نمی‌دهد، افزود: در همه جای دنیا باشگاه‌های بزرگ کانال تلویزیونی خصوصی دارند و 80 درصد از درآمد خودشان را از این راه به دست می‌آورند اما اینجا نه می‌گذارند باشگاه‌ها کانال خصوصی داشته باشند و نه حق فوتبال را می‌دهند، بعد خودشان از کنار فوتبال به همه چیز می‌رسند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: مگر آقایان نگفتند که باید قرارداد فوتبالی‌ها مثل دایی و قلعه‌نویی شفاف اعلام شود حالا خودشان را هم این کار را برای خود انجام بدهند. من شنیده‌ام که برنامه 90، سالیانه 25 یا 250 میلیارد تومان درآمد دارد. آقایان همانطور که به مسئله سربازی بازیکنان ورود کردند در مورد خودشان هم این کار را انجام دهند. شاید در میان دوستان خودشان هم هستند آنهایی که مشکل کارت پایان خدمت دارند.

وی در ادامه انتقادهایش خاطرنشان کرد: آقایان باز هم می‌گویم حق فوتبال را بدهید چون این رشته می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و جامعه را شاداب کند. همین کارها را می‌کنیم که از نظر زیرساختی از کشورهای عربی عقب می‌افتیم و فقط در کشور ما به ورزشگاه آزادی، ثامن و غدیر استاندارد هستند. متأسفانه هرکسی از راه رسیده، فوتبال را زده است. تمام این حرف‌ها را در شرایطی می‌گویم که می‌خواستند در 10 سال گذشته فوتبال را از خانه‌های مردم دور کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: در مجموع از آقای رئیس جمهور می‌خواهم به این مسئله ورود کند و آن چیزی را که قانون می‌گوید، اجرا کند، چون دولت اعتدال و امید قانونمند است. البته می‌دانم که صداوسیما ارگان دولتی نیست اما رئیس‌جمهور می‌تواند کار اجرایی انجام دهد و مشکل به وجود آمده را برطرف کند.

قلعه‌نویی با ابراز خوشحالی از بازگشت محسن ترکی به میادین فوتبال گفت: ترکی از داوران خوب کشورمان است که در این چند وقت جایش واقعاً خالی بود. خوشحالم که او تصمیم به بازگشت گرفته است. واقعاً حیف بود که چنین داور خوب و باتجربه‌ای بیرون گود باشد. امیدوارم از این پس داوران با آرامش بیشتری کارشان را انجام دهند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: هیچ کجای دنیا مثل ایران نیست که با داوران این طور برخورد کنند. متأسفانه در کشور ما به داوران آن طور که باید احترام گذاشته نمی‌شود و به نوعی حق‌شان را نمی‌دهند. داوران قشر مظلوم جامعه هستند که نوع برخوردی که با آنها می‌شود، خوب نیست. بازگشت محسن ترکی به داوری یک اتفاق خیلی خوب برای فوتبال کشور است.

قلعه‌نویی از هواداران استقلال خواست به ورزشگاه بیایند و گفت: خواهش من از طرفداران استقلال این است که وقتی بازی‌ها پخش نمی‌شود به ورزشگاه بیایند. اگر قرار باشد جنگ بین فوتبال و صداوسیما ادامه داشته باشد هواداران باید کمک کنند برنده این نبرد فوتبال باشد. حضور آنها در ورزشگاه می‌تواند کمک کند که فوتبال به حقش برسد.

وی با بیان اینکه از برخی اتفاقات رخ داده بعد از بازی استقلال و پدیده ناراحت است، یادآور شد: یک سؤال از شما خبرنگاران دارم. وقتی دو سه بار زنگ می‌زنید و جواب نمی‌دهم سریع جبهه‌گیری می‌کنید اما چطور به خودتان اجازه می‌دهید تیتر بزنید کاپیتان اسبق تیم ملی بازداشت شد؟ آیا از نظر اخلاقی این کار درست است؟ در مشهد یکسری درگیری‌ها به وجود آمد که خودم به خاطر آن ستار همدانی را بازخواست کردم. اتفاقی که رخ داد با صحبت‌های پنج دقیقه‌ای من با آقایان حیدری، عزیزی و یک جناب سرهنگ ختم به خیر شد اما فردای روز مسابقه تیتر زدند بیانی دستگیر شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: کجای این کار اخلاق‌مداری است؟! یک روزنامه که مسئولان آن ادعا می‌کنند مسلمان هستند، به خودشان اجازه دادند چنین تیتری بزنند. مسلمانی آنها عمروعاصی است. مطمئن باشید اگر درگیری در تیم من رخ دهد خودم با آن برخورد می‌کنم اما اجازه نمی‌دهم افرادی که مسلمانی‌شان عمروعاصی است با مطرح کردن یکسری شایعات به تیم ضربه بزنند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که چرا تصمیم گرفته خبرنگاران را به محل تمرین تیمش راه ندهد، گفت: قبل از بازی با پدیده خراسان و اتفاقاتی که در آنجا رخ داد من این تصمیم را گرفته بودم و این موضوع هیچ ربطی به اتفاقات اخیر ندارد. می‌توانید از آقای بابایی بپرسید، به او گفته بودم قبل از بازی در سایت باشگاه بزند که یک مدت تمرینات استقلال پشت درهای بسته برگزار می‌شود اما او 45 دقیقه قبل از آغاز تمرین اول هفته ما این کار را انجام داد. به هر حال تا اطلاع ثانوی تمرینات استقلال پشت درهای بسته برگزار خواهد شد و این تصمیمی است که من اتخاذ کرده‌ام.

وی در پایان در مورد اینکه ال‌کلاسیکو را چطور دیده است، اظهار داشت: در بازی رئال و بارسا همه چیز عالی بود. یکسری نکات را از این بازی یادداشت کردم تا براساس آن تمرین کنیم. نکته قابل توجه اینکه این بازی تا حدودی شبیه استقلال و پدیده بود. ما در مشهد ابتدا یک گل زدیم و بعد از آن دو تیم موقعیت‌های خوبی خلق کردند. می‌توانست نتیجه بازی دیشب در مشهد هم رقم بخورد. نکته دیگر این بازی زمین چمن آن بود که واقعاً از تماشای آن لذت بردیم.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]