انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گل محمدی یا کرانچار ؛ کدام یک سرمربی تیم امید میشود ؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گل‌ محمدی یا کرانچار ، روی نیمکت امید

گل محمدی یا کرانچار ؛ کدام یک سرمربی تیم امید میشود ؟ 1

شمارش معکوس برای برکناری ادواردو نلو وینگادا آغاز شده و امروز حکم اخراج وی رسما اعلام خواهد شد. اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در نشست امروز خود اخراج وینگادا، سرمربی تیم ملی امید را نهایی می‌کنند. اعضای کمیته فنی به این نتیجه رسیده‌اند که تیم ملی امید با مربیگری وینگادا به جایی نخواهد رسید و این مربی پرتغالی باید تهران را ترک کند هر چند او این روزها در تهران به‌سر نمی‌برد و به خاطر بدقولی باشگاه پرسپولیس در بدهی مالیاتی‌اش می‌ترسد به تهران سفر کند اما این تصمیم برای اجرا نیاز به مصوبه اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال دارد که امروز اجرایی خواهد شد. اشاره حبیب کاشانی به حضور وینگادا در جلسه کمیته فنی به این خاطر است که مدیر تیم ملی امید در تعامل با او بتواند مبلغ کمتری را برای غرامت پرداخت کند. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال برای خداحافظی با وینگادا باید 100 هزار دلار به این مربی پرتغالی پرداخت کند. البته وینگادا تاکنون در هیچ یک از جلسات کمیته فنی شرکت نکرده است.
گزینه‌های نهایی
با وجود اعلام 7 گزینه برای جانشینی وینگادا به نظر می‌رسد دو گزینه از سایرین بخت بیشتری برای نشستن روی نیمکت تیم امید دارند. در میان گزینه‌ها محمد مایلی‌کهن یک گزینه سوخته است، هومن افاضلی نیز به دلیل عدم تجربه کافی بختی ندارد، وحید هاشمیان هم فعلا در حال گذراندن دوره‌های مربیگری خود در آلمان است و به هیچ وجه به سرمربیگری فکر نمی‌کند، حسین فرکی و علیرضا منصوریان نیز رسما این پیشنهاد را رد کرده‌اند و تاکید دارند که حضور در تیم‌های باشگاهی‌شان را ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر کارلوس کروش همچنان مخالف برکناری وینگاداست و از تمام توان خود استفاده می‌کند که هموطن‌اش همچنان سرمربی تیم ملی امید بماند. ظاهرا کروش به کاشانی گفته تو وینگادا را حفظ کن، خودم کمک می‌کنم تیم امید به المپیک 2016 ریو برسد اما انگار حاج حبیب با این پیشنهاد مخالفت کرده. کاشانی مایل به همکاری با یحیی یا کرانچار است و البته کمیته ملی المپیک می‌گوید مربی ایرانی فقط فرکی و این ماجرا همچنان ادامه دارد! با این وجود نام دو گزینه جدی‌تر به نظر می‌رسد؛ یحیی گل‌محمدی و زلاتکو کرانچار.

 
گل‌محمدی ، شانس اول


یحیی عملکرد خوبی در تیم نفت تهران داشته و کار با جوانان را خوب بلد است. از سویی او یک مربی آرام و بی‌حاشیه است و به دلیل سابقه بازی ملی و حضور در میادین بین‌المللی از نگاه کمیته فنی می‌تواند گره کور صعود تیم ملی امید را به المپیک بازکند. اگر چه کارنامه این فصل او در تیم ذوب‌آهن خیلی قابل دفاع نیست اما ذوب همواره خوب بازی کرده و این روزها در حال بازگشت به روزهای اوج است. جالب اینکه باشگاه ذوب‌آهن هم اعلام کرده در صورت نیاز تیم ملی امید مخالفتی با حضور یحیی در تهران ندارد اما تا اخراج نهایی وینگادا هیچ مذاکره‌ای با این مربی انجام نخواهد شد.


منصوریان: به مربیگری تیم امید فکر نمی‌کنم



علیرضا منصوریان سرمربی فعلی نفت و سابق تیم امید تاکید می‌کند به مربیگری در تیم امید فکر نمی‌کند و دوست دارد روی تیمش تمرکز داشته باشد. منصوریان در مورد مطرح شدن نامش بین نامزدهای سرمربیگری تیم المپیک اظهار داشت: «پیش از این 4 سال در تیم المپیک مسوولیت داشتم و تنها یک باخت آوردم آن هم در شرایطی که بازیکن به تیم المپیک نمی‌دادند و تقویم مسابقات بسته شده بود. در آن مقطع کفاشیان را به جان پسرش قسم دادم تا با جدایی‌ام از تیم المپیک موافقت کند چون شرایط خیلی سخت بود. آن موقع فوتبال ما بیشتر تحت تأثیر فضای جام جهانی بود.» وی درباره مطرح شدنش به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم امید گفت: «طبیعی بود که در این مقطع جزو گزینه‌های تیم المپیک باشم اما شرایط تیم امید، ناامیدکننده است. من الان در تیم نفت مشغول هستم و به این باشگاه متعهدم، شرایط خوبی در نفت دارم و افکارمان با همکارانمان به هم نزدیک است. در کنار این موارد بازیکنان خوبی هم در اختیار ما هستند و به هیچ وجه به تیم امید فکر نمی‌کنم.» منصوریان ادامه داد: «آن زمانی که من در تیم المپیک مسوولیت داشتم یک موضوع مرا اذیت و غمگین کرد و آن هم عدم نگاه مناسب به تیم المپیک بود. من از حبیب کاشانی می‌خواهم اگر مربی ایرانی برای تیم المپیک انتخاب کرد، همان نگاهی را به او داشته باشد که به مربی خارجی وجود دارد. نگاه خوبی که به مربی خارجی وجود دارد به خاطر حضور مربیان موفقی مانند کروش، ولاسکو و برانکو است. ما با مربیان خارجی 3 دوره به جام جهانی صعود کردیم.»


فرکی : دوست ندارم سوژه شوم



حسین فرکی سرمربی سپاهان که چند هفته‌ای است هدایت زردپوشان اصفهانی را بر عهده گرفته، از حضور در تیم امید انصراف داد و گفت که به این مسوولیت فکر نمی‌کند. فرکی در مورد اینکه گفته می‌شود پیشنهاد سرمربیگری تیم امید را رد کرده، اظهار داشت: «وقتی هنوز به من پیشنهادی نشده چطور می‌توانم آن را رد کنم یا نپذیرم. من اکنون فقط و فقط به سپاهان فکر می‌کنم. وقتی مسوولیت تیمی را بر عهده دارم، نباید فقط به خودم فکر کنم و باید به مجموعه باشگاهم فکر کنم. این اخبار تمرکز تیم من را به هم می‌ریزد.» فرکی در خصوص اینکه این پیشنهاد اگر به صورت رسمی مطرح شود چه پاسخی برای آن دارید، گفت: «وقتی هنوز پیشنهادی نشده نباید در مورد آن صحبت کنم. من اکنون متعهد به سپاهان هستم. الان صددرصد به تیم خودم فکر می‌کنم. وقتی هنوز تیم نداشتم، برایم شایعه ساخته بودند که می‌خواهم جای کروش را بگیرم و پایم را عمل کرده و خانه نشسته‌ام تا کروش برود. حالا بحث تیم امید را مطرح کرده‌اند. شما وقتی این خبرها را کنار هم می‌گذارید، چه چیزی دستگیرتان می‌شود؟» سرمربی سپاهان تاکید کرد: «من با این سن و سال که دنبال مطرح شدن و سوژه شدن نیستم و دوست ندارم که مدام حرف بزنم و عکسم در روزنامه‌ها کار شود. من دنبال کار خودم هستم. تا زمانی که فدراسیون سراغ خود من نیاید که نیازی نیست به سپاهان حرفی بزنند. شاید من بگویم نه و دیگر نیازی نیست به باشگاه حرفی بزنند. دوست ندارم در مورد گمانه‌ها صحبت کنم و می‌خواهم با واقعیت‌ها زندگی کنم.»


کرانچار در آب نمک



اعضای کمیته فنی بر این عقیده‌اند با توجه به فرصت کمی که تا شروع بازی‌های مرحله مقدماتی المیپک در آسیا مانده مربی خارجی نمی‌تواند برای تیم ملی امید مفید باشد مگر مربی خارجی که از فوتبال ایران شناخت کافی داشته باشد. حبیب کاشانی که قبلا سابقه کار با کرانچار را داشته، نام این مربی کروات را در میان گزینه‌ها قرار داده و در صورتی که با یحیی بر سر هر مساله‌ای به توافق نرسد، کرانچار را پیشنهاد خواهد داد، مربی خارجی که کارنامه‌اش در فوتبال ایران قابل دفاع است و از تجربیات بین‌المللی خوبی برخوردار است و از همه مهم‌تر رابطه بسیار خوبی با حبیب کاشانی دارد. اگرچه قیمت بالای او نیز می‌تواند مساله‌ساز باشد.