انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طرز تهیه پنکیک
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طرز تهیه پنکیک 1


مواد لازم
شیر : 130 میلی لیتر (یه ذره بیشتر از نصف یه لیوان)
تخم مرغ : 1 عدد
شکر : 3 الی 5 قاشق دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
غذا خوری سرصاف
آرد : 150 گرم
بکینگ پودر : 2 قاشق چای­خوری
وانیل : به مقدار لازم
روغن مایع : 2 قاشق دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
غذا خوری

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طرز تهیه
آرد را از قبل دو بار الک می کنیم. توی یه ظرف تخم مرغ رو می شکونیم و زرده و سفیده رو هم می زنیم ، بعد شیر رو و بعد روغن مایع رو اضافه می کنیم و هم می زنیم ! وانیل و بکینگ پودر رو به نوبت اضافه می کنیم.بعد شکر رو اضافه می کنیم! حالا آرد! کم کم اضافه می شه و ما هی هم می زنیم! تا مایع نسبتاً غلیظی به دست بیاد!اینم غلظتش.

حالا یه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماهی تابه رو میذاریم رو گاز تا داغ بشه. بعد یه قاشق از مواد رو می ریزیم توی ماهی تابه، به شکل دایره! یعنی با یه قاشق از موادمون توی ماهی تابه یه دایره به قطر 7-8 سانتی متر درست می کنیم. صبر می کنیم تا سطحش پر از حباب بشه! حالا برش می گردونیم. یه کمی هم که این ورش موند از توی ماهی تابه میذارین تو بشقاب.

می تونین با عسل، مربا، کره بادوم زمینی، شکلات صبحونه و … بخورینش! اگه 3 قاشق شکر رو بریزین خیلی شیرین نمیشه که به نظرم بهتره!

•الک کردن آرد به این خاطره که بین دونه های آرد هوا بره نه اینکه آردمون تمییز شه! پس هرجا شنیدین که میگه آرد و الک کنین حتمن الک کنین!