انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خالق سوپر ماریو به دنبال ساخت انیمیشنی سینمایی !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خالق سوپر ماریو به دنبال ساخت انیمیشنی سینمایی ! 1

شيگيرو مياموتو خالق بازي‌هاي كامپيوتري دوست داشتني «دانكي كونگ» و «افسانه زلدا» و البته شخصيت مشهور و عالمگير «ماريو» است.

وي يكي از توسعه دهندگان كنسول بازي «نينتندو» و قدرت نفوذ و تاثيرش در دنياي بازي‌هاي كامپيوتري انكار ناپذير است. حالا او كه در 61 سالگي همچنان سرحال و پر انرژي به نظر مي‌رسد، قصد دارد اولين فيلم سينمايي را بر اساس بازي‌هايش بسازد.

در جشنواره بين‌المللي فيلم «توكيو»، مشخص شد فيلمي كه او خواهد ساخت، سه فيلم انيميشن كوتاه سه‌بعدي به نام «فيلم‌هاي كوتاه پيكمين» بر اساس شخصيتي به همين نام از يكي از بازي‌هاي «نينتندو» است.
مياموتو كه هواره لبخند بر لب دارد، در مصاحبه‌اي با «هاليوود ريپورتر»، اعلام كرده هرگز از اقتباس‌هايي كه از بازي‌ها و شخصيت‌هاي ساخته شده توسط او، در ديگر مديوم‌هاي دنياي سرگرمي انجام گرفته، راضي نبوده است.

مياموتو در ادامه گفته: «مردم هميشه از من خواسته‌اند كه فيلم بسازم. وقتي «پيكمين3» منتشر شد، احساس كردم زمان مناسب براي تبديل يك بازي به فيلمي انيميشن فرا رسيده است.»
اولين قسمت از بازي «پيكمين» در سال 2001 منتشر شده و آخرين قسمت آن پيكمين 3 سال گذشته براي كنسول دستي نينتندو به بازار آمد.

مياموتو مي‌گويد كه قصد ندارد بر صندلي كارگرداني اين فيلم بنشيند، اما آن‌چه براي او بيش از هر چيز ديگر اهميت دارد، استفاده از عناصر موجود در بازي در فيلم است.

« تعامل بين فيلم و بازي از هر چيز ديگر بيشتر برايم اهميت دارد. در اين ميان، نقش خالق بازي از اهميت خاصي برخوردار است.

من به تيم سازنده كمك خواهم كرد تا نكات مهمي كه تنها مي‌توان در بازي ديد و آن را خلق كرد، در فيلم لحاظ كنند. رويارويي با يك تجربه جديد، همان چيزي است كه من را سيراب مي‌كند.»