انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کارهای خیرخواهانه لیونل مسی / ستاره کمک می تاباند !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کارهای خیرخواهانه لیونل مسی / ستاره کمک می تاباند ! 1

هفته پیش خبر جالبی درباره لیونل مسی منتشر شد.
این که وی به همت یک بنیاد خیریه با ۳۰ کودک بیمار دیدار کرده و آنها را خوشحال کرده است.
دیدار با لیونل مسی می تواند طرفداران یک رویا باشد. اما مسی که دیدنش به این راحتی ها هم نیست این ۳۰ کودک را در حالی دید که یونیسف این دیدار را میسر کرد و ۳۰ کودک با بیماریهای خاص به بارسلونا سفر کردند و در تمرین بارسلونا حاضر شدند و مسی را دیدند و حسابی کیف کردند و روحیه گرفتند.
مسی با همه آنها صحبت کرد و عکس انداخت و به آنها امضا داد تا نشان دهد که یک ستاره تمام عیار است. البته این تنها خبر جالب هفته گذشته نبود. بلکه تیم ملی انگلیس در پی توافق با یونیسف از کودکان مبتلا به بیماری مالاریا حمایت خواهد کرد. بر اساس آمار یونیسف، مالاریا هر ۳۰ ثانیه جان یک کودک را می گیرد و هنوز راه مناسبی برای مقابله با آن پیدا نشده است.
به همین خاطر تیم ملی انگلیس قرار است که در برنامه های یونیسف برای مقابله با این بیماری از آنها حمایت کند.


سابقه کارهای خیرخواهانه مسی
لیونل مسی بهترین بازیکن جهان نه تنها در فوتبال می درخشد بلکه کارهای خیریه اش هم زبانزد خاص و عام هست و همه مردم جهان و عاشقانش و حتی دشمنانش هم خوب می دانند که مسی در زمینه امور خیریه هم مثل فوتبال می درخشد. چندی پیش آماری از منتشر شد که اعلام شده بود هیچ بازیکنی در جهان به اندازه مسی در کار خیر فعالیت ندارد. مسی به جای ولخرجی و خوشگذرانی به تیپ و ظاهرش می رسد و خلاصه اینکه بیشتر وقتی که دارد را صرف کارهای خیریه می کند.
به همین دلیل بنیاد خیریه ای به نام لیونل مسی تشکیل داده و کارهای خیریه انجام می دهد. به عنوان مثال چندی پیش وی مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به یونیسف مکزیک کمک کرد تا این وجه صرف رشد و پرورش نوجوانان و جوانان مکزیکی شود چرا که شنیده بود آمار ترک تحصیل در این کشور بالاست و برای جلوگیری از ترک تحصیل نوجوانانی که برای گذران زندگی مجبور به کار کردن می شوند چنین کمی کرده بود.
بنیاد خیریه مسی را هم افرادی خیر تشکیل می دهند که با کارهای خیریه آشنایی ویژه ای دارند.اگر همان ماجرای مکزیک را بررسی کنید به آمار جالبی می رسید و آن کمک مسی به ۱۳۱۸۰۰۰ نوجوان و جوان مکزیکی است که برای رشد و پیشرفت هرچه سالم تر خود کمکهایی دریافت کردند که این کمک‌ها به صورت بهبود شرایط تحصیلی وکاهش ترک تحصیل آنها بود. البته مسی دو سال پیش هم یک کار جالب انجام داد.
وی هزينه هاي درماني يك پسر مراكشي را تقبل كرد. داستان از اين قرار بود كه وليد كشاش، پسرك دوازده ساله مغربي به سبب كمبود هورمون رشد در بدنش دچار بيماري شده است و پدر خانواده به سبب فقر، توان پرداخت هزينه هاي درماني وي را نداشت و پسرك كه آرزوي فوتباليست شدن داشته و بازيكن آرژانتيني را الگوي خويش قرار داده بود، از طريق اينترنت از مسي كمك خواست. مسي هم ماجرا را پیگیری کرد و با تقبل تمامي هزينه هاي درماني او تا شش سال آينده، باعث شادي پسر و خانواده اش شد.
البته مسی نمی خواست ماجرا رسانه ای شود اما مراکشی ها آن را رسانه ای کردند.خبر دیگر درباره اش این است که لیونل مسی مبلغ ۶۰۰هزار یورو برای تجهیز بیمارستان کودکان در شهر روساریو در ۳۰۰ کیلومتری شمال بوینوس ایرس اهدا کرد این مبلغ برای بازسازی واحد تومورشناسی در بیمارستان کودکان ویکتورویلدا و برای هزینه سفر پزشکان به بارسلونا به منظور اموزش پرداخت کرد.


سفیر یونیسف هم هست
اما مسی که از ماه مارس سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از سفرای خیریه یونیسف معرفی شده است در کارهای خیریه حضوری ویژه دارد. اما بنیاد لیو مسی با بهره گیری از برنامه های یونیسف در کشورهای آرژانتین، مکزیک و اسپانیا به فعالیت می پردازد. در هر حال وسی وقتي مراحل رشد، شهرت و موفقيت را پشت سر گذاشت، هرگز فراموش نكرد از كجا آمده است و در عوض تلاش كرد فرصت خدا داده به خود را در اختيار ساير كودكان دنيا قرار دهد. همانطور که می دانید ليونل مسي، فرزند يك كارگر كارخانه و مادرش نظافتچي بود.
پسرك، كودكي خويش را در بازي با توپ و قرار دادن خود در جايگاه ستارگان آرژانتينی مثل مارادونا مي گذراند ولي در يازده سالگي، پزشكان تشخيص دادند فقدان هورمون رشد مي تواند باعث صدمات جبران ناپذيري براي لئو شده و بايد بسرعت هورمون هاي لازم از طريق تزريق به بدن او وارد شود، باعث نگرانی خانواده اش شد و پدرش که ماجرا را پیگیری می کرد متوجه شد که بودجه کافی را برای درمان مسی ندارد و نمی توانست داروهاي لازم را كه ماهانه ۹۰۰ دلار هزينه در بر داشت بخرد.
اين كمبود هورمون باعث رشد كم مسی ولي به گفته خود مسي، عشق به فوتبال مانع تسليم نشدنش شد و مسی تلاش مي كرد با بالابردن تكنيك خود و گرداندن توپ روي زمين، نبود قدرت بدني را جبران کند و سرانجام اين كارل ركساچ، مدير وقت بارسلونا بود كه به واسطه استعداد یابهای بارسا در آرژانتین به استعداد وي پي برد و با گذاشتن يك قرار ملاقات، پدر مسي را متقاعد به انتقال او به اسپانيا كرد و از زور هول بودن، قرارداد را روي دستمال كاغذي روي ميز رستوان نوشت! پذيرش هزينه هاي درماني لئوي كوچك نه تنها باعث شد وي نجات پیدا کند، بلكه دنيا توانست شاهد هنرنمايي هاي او در مستطيل سبز باشد مسی آن روزها را به یاد می آورد که حالا بنیاد خیریه تاسیس می کند.
مسی اول موسسه اي را بنيان گذاشت كه وظيفه اش شناسايي كودكان با مشكل هورمون رشد در اسپانيا و سپس آرژانتين بود تا بلكه ديگر كودكي از اين بيماري به سبب فقر رنج نبرد، اما گام مهم بعدی اش بالاتر بردن كيفيت سرويس دهي به كودكان سراسر جهان یاد كه از سال ۲۰۰۷ به صورت رسمي از طرف وی شروع شد. مسی به دنبال كودكاني با بيماري هاي خاص است و در اين راه از هنر و توان پزشكان متخصص در گوشه گوشه دنيا بهره می برد.
البته ساخت پارك هاي فناوري و زمين هاي چمن در نقاط دور افتاده دنيا، بخشي ديگر از فعاليت هاي بنياد مسي است. او طي سال هاي اخير، ديگر آن چهره جوان سال هاي قبل نبوده و با اشراف به موقعيت خويش ميان هواداران فوتبال در دنيا تلاش دارد از اين مساله براي رسيدگي بيشتر به حال محرومان بهره ببرد.


کارهای دیگر مسی
اما مسي جداي از كودكان بيمار به وضع كودكان فقير ولي با استعداد هم مي پردازد. شايد هفته اي نباشد كه نام و عكس وي را در كنار تعدادي از كودكان بي بضاعت يا افتتاح يك مجموعه براي آنها دیده نشود و البته این فعاليت ها در دو سه سال گذشته که شاهد تولد پسر وي بوده ایم رنگي جديد به خود گرفته و حالامسي از جايگاه يك پسر فقير سابق مي تواند خود را در جايگاه پدران اين كودكان هم بگذارد و به كمك هاي خود رنگ و بويي جديد ببخشد.
او در كنار بسياري از بزرگان تاريخ ورزش، سفير رسمي حسن نيت يونيسف است و خیلی خوب هم به وظایفش عمل می کند و با حضور گاه و بيگاه او در مناطق دور افتاده و فقيرنشين دنيا، دل فقرا را شاد می کند.