انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پیشنهاد طب سنتی برای افزایش شیر مادر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: شیر صالح شیری است که معتدل القوام باشد به این ترتیب که قطره ای از شیر را بر ناخن چکانده، اگر جاری شد، شیر رقیق است، اگر ثابت ماند، شیر غلیظ بوده و اگر میل به جاری شدن داشت و توقف کرد، معتدل است.
به گزارش جهان، مرضیه قرائتی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: شیر مادر بهترین غذا برای کودک و باعث تقویت اعضاء اصلی، فربهی و تنومندی کودک است.

به گفته وی شیر صالح شیری است که معتدل القوام باشد به این ترتیب که قطره ای از شیر را بر ناخن چکانده، اگر جاری شد، شیر رقیق است، اگر ثابت ماند، شیر غلیظ بوده و اگر میل به جاری شدن داشت و توقف کرد، معتدل است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه شیر مادر باید معتدل المقدار، سفید رنگ، خوشبو، طعم آن شیرین باشد و کف زیادی نداشته باشد، بیان داشت: گندم، برنج، ذرت، گوشت بره، ماهی تازه، ماش، کاهو، اسفناج، بادام و فندق از غذاهای مناسب مادر شیرده در دوران شیردهی است.

قرائتی با اشاره به اینکه تدابیری برای اصلاح شیر نا صالح وجود دارد، اضافه کرد: اگر شیر غلیظ و بد بو باشد، خوردن غذای لطیف، ورزش معتدل، شست و شوی بدن با آب گرم و مصرف غذای خوشبو و هر گاه شیر مادر رقیق باشد، استراحت و آرامش و زیاد خوابیدن، ورزش نکردن، خوردن غذاهای مولد خون غلیظ توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شیر مادر کم باشد، سبب آن حرارت یا برودت یا کم غذا خوردن است که برای رفع حرارت و افزایش شیر مادر خوردن اسفناج، ماش و برنج توصیه می شود همچنین اگر از برودت (سردی بدن)باشد، مصرف زردک (هویج ایرانی) مفید است و در صورتی که ناشی از کم غذاخوردن باشد مصرف حریره از جو مفید است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: بر اساس آیات قرآن مجموع دوره بارداری و شیردهی را ۳۰ ماه دانسته که مدت شیردهی نوزادی که نارس نباشد، یک سال و نه ماه محاسبه می‌شود و مادرانی که بخواهند به نحو کامل به فرزندان خود شیر دهند لازم است ۲ سال تمام به آنها شیر بدهند.