انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اگر دست و پایتان زیاد خواب میرود, حتما بخوانید!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دکتر مهدی وحید دستجردی با اشاره به اینکه ام اس، بیماری اتوایمیون است، گفت: در بیماریهای اتوایمیون سلولهای دفاعی بدن، سلولهای بدن خود فرد را مورد تهاجم قرار میدهند. وی گفت: در بیماری ام اس، سلول های دفاعی، سلولهای چربی موجود در مغز و نخاع را از بین میبرند و علایم بیماری در فرد نمایان میشود.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگر دست و پایتان زیاد خواب میرود, حتما بخوانید! 1


این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه شایعترین علامت ام اس، بی حسی و گزگز دست و پا است، گفت: در این بیماری دست و پا دچار بیحسی، یخ کردن یا داغ شدن به صورت حاد شده و در طی مدت ۱ تا ۲ روز بی حسی به صورت سوزن سوزن شدن ادامه می یابد تا حدی که حس این اعضاء از بین می رود. وی یادآور شد: منظور از بی حسی دست و پا در این بیماری، بی حسی در ناحیه مچ به سمت انگشتان است که اصطلاحا ناحیه دستکش و جوراب گفته میشود. در این حالت با گرفتن دست یا پا، زیر آبگرم یا سرد، هیچ حسی وجود ندارد.
وحید دستجردی تاکید کرد: اگر بیحسی به صورت مداوم و به مدت ۱ تا ۲ روز ادامه یابد، فرد باید هر چه سریعتر توسط پزشک متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد. وی بی حسی یک طرفه بدن را از دیگر شکایات بیماران ام اس در مراحل ابتدایی بیماری عنوان کرد و افزود: اگر به مدت چند ساعت بی حسی ادامه یابد، می تواند به عنوان زنگ خطر بیماری تلقی شود.
وحید دستجردی خاطرنشان کرد: هر علامت جسمی عصبی که فرد قبلا به آنها مبتلا نبوده، ولی در او ایجاد شده مانند خواب رفتگی دست و پا، سرگیجه، دوبینی، اختلال در حرکت که قبلا فرد نداشته میتواند نشانه ای باشد و فرد باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا پزشک با معاینه بالینی دریابد که فرد دچار علامت گذرا شده یا بیمار است.

منبع : ایسنا