انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خودروی دو رگه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش ایرنا، پروژه طراحی و ساخت خودرو هیبریدی به اسم'TARADIS 'كه به خودروهای دو نیرو یا دورگه نیز مشهور است، توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد صورت گرفته است.

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد گفت: این پروژه یكی از طرحهای كلان پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد بوده است.

'عبدالله قاسمی پیربلوطی' در آیین رونمایی از این خودرو افزود:ساخت این خودروی هیبریدی با تیمی 18نفره از دانشجویان مهندسی از رشته های مكانیك و برق این دانشگاه با هدف شركت درسومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت ماشین ایران از پاییز سال 1389آغاز شد.

وی افزود:فاز ساخت خودرو پس از هفت ماهه تلاش با حمایت مالی معاونت فن آوری و پژوهشی دانشگاه از تیرماه امسال آغاز شد و مراحل ساخت و آزمایش فنی این خودرو پنج نفره نیز پاییز سالجاری به پایان رسید.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی شهركرد گفت: خودروی هیبریدی واحد شهركرد از نوع خودروهای' Full Hybrid ' محسوب می شود كه دارای یك موتور بنزینی 999 سی سی با توان حدود 98 اسب بخار(75كیلووات) و یك موتور الكتریكی PM 5كیلووات است.

به گفته وی،باتری های لیتیم پلیمر و ابرخازن های مورد استفاده در این خودرو دارای بالاترین فن آوری روز دنیا است و می توان باتری های آن را از طریق برق خانگی شارژ كرد.

وی گفت:این خودرو وزنی حدود یكهزارو100كیلوگرم دارد و می تواند تا سرعت 155 كیلومتر درساعت حركت كند.

وی افزود:مصرف سوخت این خودرو درسیكل تركیبی كمتر از پنجم وچهارم صدم (4/5)لیتر در100 كیلومتر است و بدنه خودرو از كامپوزیت ساخته شده و شاسی و فریم اتاق آن از پروفیل آلومینیوم آلیاژی می باشد.

به گزارش ایرنا،اعضای تیم خودروی هیبریدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد شامل گروه های طراحی و ساخت بدنه، انتقال قدرت،موتور احتراقی و سیستم خنك كاری، برق، كنترل خودرو و سامانه های وابسته كنترل پروژه می باشند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://img.irna.ir/1390/13901005/30732315/30732315-2114312.jpg
شكلشو از پژو 907 به طور ضايعي كپي كردن
جالبه! سپاس
دارن یک کارای میکنن
به نظرم یکمی تغییرات ایجاد کنن تو سپرش بد نباشه
Big GrinTongueاره
ماشین قیافش خیلی خوشگله Big GrinBig Grin
بادگیر زیر سپر جلو رو دیدی؟خیلی قشنگه