انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مشکلات اف 35 این بار در کابین
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بروز نقایص مرگ بار در کابین خلبان گرانترین جنگنده ارتش آمریکا یعنی جنگنده F-35 ، مشکلات روزافزونی را برای برنامه این جنگندهها در پنتاگون موجب شده است.
---------
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، چند هفته پس از آنکه یک ناوگان جنگندههای F-35 بنا به دلایل نامرتبط از پرواز منع شد پنتاگون در گزارشی هشدار داد هر خلبانی که سوار این جنگندههای گران قیمت شود حتی بدون وارد شدن به جنگ خود را در خطر قرار داده است.

در یک سند افشا شده از سوی اداره ارزیابی و آزمایش عملیاتی وزارت دفاع آمریکا که خطاب به معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا فرستاده شده طی مقدمهای هشدار داده شده که حتی ماموریتهای آموزشی در حال حاضر از طریق این جنگندهها نمیتوانند با ایمنی لازم انجام شوند.

در این گزارش تصریح شده است سیستم مدیریت آموزشی در مقایسه با باقی مرکز آموزش یکپارچه از توسعه عقب مانده و از کارایی برنامه ریزی شده برخوردار نیست.

همچنین مایکل گیلمور، مدیر اداره ارزیابی و آزمایش عملیاتی در گزارش خود به شرح چند مورد نقص که باعث به خطر افتادن امنیت هر خلبانی که وارد این جنگنده شود، پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: در جنگندههای F-35 دید خلبان به بیرون از کابین کمتر از دیگر جنگندههای نیروی هوایی است.

در جایی دیگری از این گزارش گیلمور به نقل قول از خلبانهایی که با جنگنده F-35 ماموریت آموزشی انجام دادهاند پرداخته و گفته است: محل استراحت سر در صندلی خلبان بیش از حد بزرگ است و مانع دید عقب و زنده مانده خلبان در جریان درگیریهای زمینی و هوایی میشود.

درادامه این گزارش آمده است : دید کم به عقب اغلب باعث خواهد شد که خلبان در هر باردرگیری هدف قرار بگیرد.

پنتاگون در گزارش خود پذیرفته است که دید به عقب در آینده تبدیل به مشکل مهم همه خلبانهای F-35 خواهد شد.

در بخش دیگری از گزارش به شرح 8 نقص عمده در جنگندههای F-35 که زنگ خطر را در پنتاگون به صدا درآورده پرداخته شده است. از جمله این نقصها کمبود بلوغ جنگندهها، کاهش آگاهی خلبان از وضعیت در موقعیت اضطراری، خطر آتش گرفتن مخازن سوخت جنگنده و همین طور ناتوانی خلبان در خروج از جنگنده خود طی موقعیتهای اضطراری و حتی غرق شدن در صورت افتادن در آب هستند.

این گزارش تصریح میکند هیچ اطمینانی وجود ندارد که خلبان بتواند با ایمنی لازم ماموریتهای حیاتی را اجرا کند.

براساس برآوردهای جدید، ارزش هر جنگنده F-35 حدود 238 میلیون دلار بوده و کل برنامه این جنگنده تا سال 2050 معادل یک تریلیون دلار هزینه خواهد داشت.