انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بدهی دانشگاه اصفهان به پیمانکاران تغذیه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سالار فرامرزی در جمع دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان با بیان اینکه برخی از مشکلات رفاهی مربوط به دانشگاه نیست، اظهار کرد: بسیاری از قوانین در وزارت علوم تصویب شده و دانشگاه تنها مجری آنهاست، بنابراین در امور رفاهی نمیتوانیم یک ریال کم یا زیاد از دانشجویان بگیریم.

وی افزود: در هشت سال گذشته فراز و نشیبهای بسیاری اتفاق افتاد. مثلا در سال 1391-1390 قرار بود 1000 دانشجوی کارشناسی ارشد به دانشگاه اصفهان بیایند ولی 2000 نفر آمدند. پس سفرهای که برای 1000 نفر قرار بود پهن شود باید برای 2000 نفر آماده می شد.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه اصفهان ادامه داد: بسیاری از دانشگاههای دولتی خوابگاه ندارند ولی دانشگاه اصفهان تمام تلاش خود را انجام داد تا برای همه دانشجویان خوابگاه فراهم کند. در سال 1390-1391 در دفترچه کنکور نوشتیم که برای پسران خوابگاه نداریم و تنها میتوانیم برای 40 درصد دختران خوابگاه تهیه کنیم که متاسفانه این مساله ضربهای به دانشگاه بود زیرا از ثبت نام بسیاری از دانشجویان خوب محروم شدیم.

فرامرزی خاطرنشان کرد: در مورد وامها به سامانه صندوق رفاه باید رجوع کنیم، وقتی شماره دانشجویی یک نفر را می زنیم که مشمول سنوات شده نمیتوانیم برای او درخواست وام دهیم، ولی میتواند از غذا و خوابگاه با نرخی متفاوت استفاده کند. دانشگاه کاربر این سامانه است و نمیتواند کار بیشتری انجام دهد.

وی اضافه کرد: چیزی به نام تخفیف در مورد خوابگاه وجود ندارد و اگر دانشگاهی این کار را انجام داده از جیب خودش برای دانشجو هزینه کرده است. تنها شرایطی وجود دارد برای برخی از افراد که نمی توانند به صورت یک جا همه هزینه خوابگاه را تامین کنند و آن را در طی یک ترم تامین می کنند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: امور رفاهی و دانشجویی در کنار دانشجویان است و من بارها در جلسات هیئت رییسه خواستار بهبود اوضاع شدهام اما در برخی شرایط دستمان بسته است و از دانشجویان هم عذر خواهی کردهایم، اکنون هم از شما عذر میخواهم. همچنین حق دانشجو است که انتقاد و اعتراض کند و من این حق را برای دانشجویان قائلم.

فرامرزی افزود: به بسیاری از پیمانکاران تغذیه بدهکار هستیم، ولی سعی کردیم تا تغذیه دانشجویان کیفیت خود را از دست ندهد. همچنین برای تهیه میوه دانشجویان خوابگاهی نیز برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم نیاز آنها به میوه را رفع کنیم.