انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رای اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی به رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص این جلسه اظهار داشت:
در این جلسه دکتر منوچهر مهرام به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ابتدای جلسه از زحمات مهندس ضرغامی رئیس سابق سازمان صداوسیما به خاطر تلاش های خستگی ناپذیر در مسئولیت ریاست سازمان صداوسیما تشکر و قدردانی شد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: مهندس ضرغامی در 10 سال اخیر به عنوان عضو حقوقی در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشت که با تایید مقام معظم رهبری به عنوان عضو حقوقی این شورا منصوب شد که در جلسه امشب از زحمات وی تقدیر به عمل آمد.

ادامه بحث و بررسی پیرامون حکم رهبر معظم انقلاب برای دوره جدید شورا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از ادامه بحث و بررسی پیرامون حکم رهبر معظم انقلاب برای دوره جدید شورا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تقریبا تمامی اعضا پیرامون این حکم به ارائه نظرات خود پرداخته اند در جلسه آینده پیشنهادهای مشترک و مورد اتفاق نظر برای تایید نهایی پی گیری خواهد شد.

تاکید رئیس جمهور بر ضرورت نظارت و پی گیری برای اجرایی تر شدن مصوبات شورا

دکتر مخبر دزفولی گفت: رئیس جمهور بر ضرورت نظارت و پی گیری برای اجرایی تر شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت و انسجام بهتر تاکید داشت که مقرر شد سازوکار لازم برای این کار طراحی شود.

انتخاب اعضای حقیقی ستاد مهندسی فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد مهندسی فرهنگی منبعث از سند مهندسی فرهنگی در حال شکل گیری است گفت: در ترکیب این ستاد مقرر شده بود که چهار تن از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط اعضای این شورا برای عضویت در ستاد مهندسی فرهنگی انتخاب شوند.

وی افزود: پیشنهادهایی در این زمینه مطرح شد که نهایتا حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی، مهندس ضرغامی، دکتر کچوئیان و حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی به عنوان اعضای حقیقی ستاد راهبری مهندسی فرهنگی از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: ریاست ستاد مهندسی فرهنگی به عهده رئیس جمهور است که در غیاب وی معاون اول رئیس جمهور ریاست این ستاد را به عهده خواهد داشت و دبیر ستاد مهندسی فرهنگی نیز دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اعضای آن نیز متشکل از وزرا و دست اندرکاران عرصه فرهنگ کشور است که چهار نفر انتخاب شده در جلسه امشب نیز به عنوان چهار عضو حقیقی این ستاد مشخص شدند.

رئیس ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: مسیری که ستاد مهندسی فرهنگی پی گیری خواهد کرد همانند مسیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خواهد بود که به خوبی جهت گیری های عرصه علم و فناوری کشور را با هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط سامان دهی کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مخبردزفولی گفت: امیدواریم با تکمیل شدن ترکیب ستاد مهندسی فرهنگی و تشکیل جلسات آن موضوعات عرصه فرهنگ در بخش هایی نظیر؛ هنر، سینما، کتاب، مطبوعات، موسیقی، نظام های تبلیغ دینی، مباحث قرآنی و... به تدریج در ستاد مطرح شده و شاهد هماهنگی و هم افزایی بیشتر در فعالیت های فرهنگی کشور باشیم.