انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پذیرش دانشجوی زبان فرانسوی در دانشگاه یزد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر "محمد صالح اولیاء" با اشاره به رایزنی‏‏ های دانشگاه در این رابطه، افزود: قرار است تفاهم‎‎نامه‎‎ای با دانشگاه یاد شده به امضاء برسد که تاسیس زبان فرانسوی یکی از مفاد آن خواهد بود.

وی اظهار کرد: در صورت به نتیجه رسیدن بررسیها و ایجاد این رشته در دانشگاه یزد، استاد بومی فرانسوی برای آموزش دانشجویان در دوره کارشناسی به یزد اعزام خواهد شد.

به گفته وی،همچنین مدرسان زبان فارسی از این دانشگاه به دانشگاه استراسبورگ فرانسه اعزام خواهند شد.

اولیاء همکاری دانشگاه یاد شده با دانشکده معماری دانشگاه یزد برای در اختیار قرار دادن توانمندی‎‎های این بخش به طرف فرانسوی را از دیگر مفاد این تفاهم‎‎نامه اعلام کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه یزد، موضوع راه‎‎اندازی رشته زبان فرانسوی در این دانشگاه در دیدار رییس دانشگاه یزد با هیاتی از دانشگاه استراسبورگ فرانسه مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار در خصوص بررسی راههای همکاری بین المللی و همچنین مفاد پیشنهادی تفاهم نامه مورد اشاره بین این دو دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

در دیدار یاد شده بر اولویت قرارگرفتن برنامه‎‎های کاری از جمله تاسیس دوره زبان فرانسوی در دانشگاه یزد تاکید شد ضمن آن که مدال یادبود دانشگاه استراسبورگ به رییس دانشگاه یزد تقدیم شد.