انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جایگاه دانشگاه صنعتی شریف در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جایگاه دانشگاه صنعتی شریف در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان 1


رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) طی نامهای حضور دانشگاه صنعتی شریف را در رتبهبندی بینالمللی تایمز در بین 400 دانشگاه برتر جهان تبریک گفت.


به گزارش سرویس علمی ایسنا، رتبه دانشگاه صنعتی شریف بر اساس معیارهای مجله آموزش عالی تایمز در سال۲۰۱۴-۲۰۱۵ مابین ۳۰۱ تا ۳۵۰ قرار گرفت.

عملکرد دانشگاه صنعتی شریف در سال ۲۰۱۴-۲۰۵ بر اساس ۱۳ شاخص مورد توجه مجله آموزش عالی تایمز این دانشگاه را در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان نگاه داشت. غیر از دانشگاه صنعتی شریف تنها دانشگاه صنعتی اصفهان از کشورمان در این رده بندی توانست در رتبهای مابین ۳۵۱ تا ۴۰۰ قرار بگیرد. دانشگاه صنعتی شریف در رتبه بندی سال گذشته رتبهای مابین ۲۵۱ تا ۲۷۵ را کسب کرده بود.

مجله آموزش عالی تایمز که در لندن مستقر است، معیارهای خود را برای ارزیابی ماموریتهای چهارگانه اصلی دانشگاه تعریف کرده است. همچنین میزان ارجاعات به فعالیتهای علمی دانشگاه نیز به عنوان یکی از بخشهای اصلی امتیازدهی عنوان شده است. این ماموریتها شامل آموزش، پژوهش، انتقال دانش که منجر به درآمد از صنعت میشود و نگاه بینالمللی هستند.

این شاخصها برای فراهم کردن مقایسههای متعادل و جامع در نظر گرفته است که به گفته مسئولین مجله آموزش عالی تایمز این شیوه مورد پذیرش دانشجویان، شخصیتهای آکادمیک، رؤسای دانشگاهها قرار دارد.

مجله آموزش عالی تایمز نوشته است: دانشگاه صنعتی شریف یکی از بزرگترین دانشکدههای مهندسی جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1966 تأسیس شد و در حال حاضر حدود هشت هزار دانشجو دارد.

دانشگاه صنعتی شریف امسال در این رتبه بندی در بخش آموزش ۲۸.۷، در بخش چشم انداز بین المللی ۱۹.۴، در بخش درآمد صنعتی ۸۶.۲، در بخش تحقیقات ۳۴.۷ و در بخش ارجاعات ۵۰.۴ نمره بدست آورده است.

موسسه فناوری کالیفرنیا از آمریکا در رتبه بندی امسال در صدر این فهرست قرار دارد. دانشگاه هاروارد از آمریکا با نمره کلی در رده دوم جدول ایستاده است و عنوان سومین دانشگاه برتر جهان به دانشگاه آکسفورد از انگلیس اختصاص یافته است.

نشریه آموزش عالی تایمز، رتبهبندی دانشگاههای جهان یک نشریه بینالمللی است که توسط مجله آموزش عالی تایمز منتشر میشود و اطلاعات آن را مرکز اطلاعات تامسون رویترز ارائه میکند. انتشار این نشریه از 2004 با همکاری شرکت uacquarelli Symonds آغاز شده است. نشریه آموزش عالی تایمز در سال 2010 همکاری خود را با این شرکت قطع کرد و از آن پس از اطلاعات ارائه شده توسط مرکز تامسون رویترز استفاده میکند.

مجله آموزش عالی تایمز یکی از سه نشریه معتبر و با نفوذ در زمینه رتبه بندی دانشگاهها است. رتبه بندی دانشگاههای جهان QS و رتبه بندی آکادمیک دانشگاههای جهان دیگر نشریاتی هستند که این رتبه بندیها را منتشر میکنند.