انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جزئیات ثبت نام آزمون ارشد 94 اعلام شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در اطلاعیه سازمان سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دورههای کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1394 و دوره بیستم المپیاد علمی دانشجویی منحصراً بصورت اینترنتی از روز شنبه مورخ 93/8/17 آغاز و تا ساعت 24 روز یکشنبه مورخ 93/8/25 پایان میپذیرد. لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی به شرح ذیل میباشند، میتوانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند.

شرایط ثبتنام:

علاقمندان به تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی میبایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبتنام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در سایت سازمان قرار دارد) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ارشد حداکثر در دو رشته امتحانی (رشته امتحانی اول و رشته امتحانی دوم طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون) متقاضی شوند.

ثبتنام برای شرکت در آزمون سال 1394، منحصراً به روش ذیل امکان پذیر میباشد:

با مراجعه به سایت سازمان به نشانی: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
www.sanjesh.org و دریافت دفترچه راهنمای ثبتنام (دفترچه شماره 1) از سایت سازمان و جهت آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبتنام اقدام کنند.


با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبتنام منحصراً بصورت اینترنتی انجام میگیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال میباشد با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 250.000 (دویست و پنجاه هزار) ریال به عنوان وجه ثبتنام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی، نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.

داوطلبانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقهمند به شرکت در رشته امتحانی دوم میباشند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند. این دسته از داوطلبان میبایست برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ 250.000 (دویست و پنجاه هزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.

تذکر: داوطلبانی که متقاضی ثبتنام و شرکت در آزمون کدرشتههای امتحانی (اصلی و شناور) میباشند و علاقمند به شرکت در گزینش رشتههای تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبتنام، نسبت به پرداخت مبلغ 80.000 (هشتاد هزار) ریال دیگر نیز برای دورههای مذکور، برای اعلام علاقمندی اقدام نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه میشود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام، ابتدا فرم پیشنویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیشنویس با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرمافزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر میتوانند به این راهنما مراجعه نمایند. داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبتنام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

به گزارش ایسنا به نقل از سایت سازمان سنجش آموزش کشور، بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون تحصیلات تکمیل 1394 در روزهای چهارشنبه ،پنجشنبه و جمعه مورخ 15،16و17 بهمن93 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز یکشنبه مورخ 93/11/12 لغایت روز سه شنبه مورخ 93/11/14 با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در تقاضانامه تعیین می گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبتنام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.


برگزاری المپیاد علمی دانشجویی کشور:


داوطلبان می توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دورههای کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1394، در اولین مرحله آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحه 8 دفترچه راهنما در آزمون شرکت نمایند.


توصیههای مهم:

1- داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره 1 که از سایت سازمان قابل دریافت می باشد، مراجعه نمایند.

2- به داوطلبان توصیه میشود در انتخاب کدرشتههای امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت کد پیگیری 14 رقمی در این خصوص به درخواستهای داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- کلیه فارغالتحصیلانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را به پایان رسانیدهاند و از لحاظ نظام وظیفه منعی ندارند، در صورت تمایل به شرکت در رشته دیگری به جز رشته فارغالتحصیلی، لازم است نسبت به تکمیل تقاضانامه بر اساس مقطع کارشناسی اقدام نمایند. ضمن اینکه لازم است به تذکر مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون توجه نمایند.

4- کلیه کسانیکه به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند، مجاز به شرکت دراین آزمون نخواهند بود.

5- توصیه میشود حتماَ داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

6- هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفتهنامه خبری و اطلاعرسانی سازمان سنجش)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانههای عمومی اعلام خواهد شد.

7- در صورت لزوم داوطلبان میتوانند از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) ویا با شماره تلفنهای: 9-89235958-021 با روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور درساعات اداری تماس حاصل نمایند.