انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پذیرش مازاد بر ظرفیت دانشگاهها مشکلساز شده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدیر امور رفاهی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افزایش تعداد دانشجو در سالهای اخیر باعث تراکم جمعیت در خوابگاهها شده است گفت: با قول مساعد وزیر بهداشت قرار است کارگروهی جهت پیگیری آیین نامههای خوابگاههای مشارکتی و شورای رفاهی تشکیل شود.

پونه جهانگیری در گفتوگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه تلاش دانشگاهها برای اسکان صد در صدی باعث شده شمار دانشجویان در خوابگاهها افزایش پیدا کند تصریح کرد: این تراکم جمعیت در خوابگاهها مسئلهای است که وزارت بهداشت به خوبی از آن باخبر است.
وی اظهار کرد: این افزایش تراکم در کنار ایجاد مشکل در بخش خدمات رسانی و تجهیز و تامین مناسب بهداشت به دانشجویان فشار زیادی را وارد میکند.

مدیر امور رفاهی و دانشجویی درباره تدابیر وزارت بهداشت جهت حل این مسائل و مشکلات خاطر نشان کرد: در بحثهایی که پیرامون برگزاری هفته خوابگاهها شکل گرفت آیین نامه خوابگاههای مشارکتی و آیین نامه شورای رفاهی نیز بررسی شد و وزیر بهداشت برای بررسی مجدد این آیین نامهها و حل برخی مشکلات در بندهای آن خواستار تشکیل کارگروهی شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه اجرای این آیین نامهها با توجه به کمبود بودجه در تمام بخشهای وزارت بهداشت میتواند با پایین آوردن میزان تراکم دغدغهها را در این زمینه کاهش دهد افزود: با توجه به گفته دکتر آیتی مدیر امور دانشجویی وزارت بهداشت همه سال 30 الی 33 درصد بیش از ظرفیت دانشگاهها دانشجوی علوم پزشکی پذیرفته میشود که همین امر باعث افزایش فشار به دانشجویان وزارت بهداشت و دانشگاهها میشود.

وی در این باره تصریح کرد: برای کنترل میزان پذیرش دانشجو وزیر بهداشت دستور داده است ظرفیتها کنترل شود و در زمینه پذیرش دانشجو ساماندهی و بازنگری صورت گیرد. همچنین دانشگاهها و رشتههایی که به صورت اقماری ایجاد شده است نیز کنترل شوند.