انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دو سوم ظرفیت دانشگاههای غیرانتفاعی خالیست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی آهونمنش در نشست روسای دانشگاههای غیر انتفاعی با بیان اینکه در سال 92 تنها 10 درصد از ظرفیت مقطع کاردانی و 38 درصد از ظرفیت مقطع کارشناسی پر شده است، تصریح کرد: بر این اساس 90 درصد ظرفیت کاردانی و 62 درصد ظرفیت کارشناسی دانشگاههای غیر انتفاعی خالی مانده است.

وی با این گفته که در این شرایط حفظ کیفیت این موسسات مثل معجزه است، گفت: با وجود اینکه ورودیهای دانشگاههای غیر انتفاعی سطح کیفی خوبی ندارند، اما بر اساس آمار سازمان سنجش، فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاههای غیر انتفاعی پذیرش بسیار خوبی در مقطع ارشد دارند و از این نظر دوم هستند.

آهونمنش با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بر اساس اساسنامهاش باید دانشجوی غیر حضوری پذیرش کند گفت: این در حالی است که این دانشگاه در رشتههای هوافضا، مکانیک و برخی دیگر از رشتههای مهندسی اقدام به پذیرش دانشجوی حضوری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 60 درصد پذیرفته شدگان کنکور مربوط به دانشگاه پیام نور است و دانشگاه آزاد نیز پذیرش بدون کنکور را انجام میدهد، در حالی که عدالت آموزشی ایجاب میکند که یک آزمون مشترک برگزار شده و بر این اساس ظرفیتها در آموزش عالی توزیع شود.