انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: حرکت دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس استانداردهای بینالمللی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا، دکتر علی عرب خردمند در هفتمین نشست انجمن آموزش علوم پزشکی افزود: لازم است در سنجش دانشگاههای علوم پزشکی و میزان پیشرفت این علوم، شاخصهای بین المللی مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه لازم است شاخصهای سنجش بین المللی شناخته شود، افزود: این شاخصها با شاخصهای ملی که بر اساس نیازهای داخلی تدوین شده، از بعضی جهات متفاوت است.

خردمند در این باره اظهار کرد: بحث ارتباطات بینالمللی، پژوهشهای بینالمللی، پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، تبادلات بین اساتید و دانشجویان در خارج از کشور از معیارهای سنجش و ارزیابی بینالمللی به شمار میآید.

معاون بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با بیان اینکه برخی از دانشگاههای علوم پزشکی نیز لازم است بر اساس نیازهای داخلی به جهت دهی فعالیتهای خود بپردازند، گفت: در کنار این دانشگاهها، دانشگاههای علوم پزشکی دیگری نیز هستند که استعداد و ظرفیت مطرح شدن در سطح جهانی را دارند که لازم است بروی این دانشگاهها سرمایه گذاری شود.

به گزارش ایسنا، محورهای مورد بحث در نشست مذکور عبارتند از اسنادبالادستی، نقش فراگیران نظام آموزشی، تاثیر روابط بینالملل در مرجعیت علمی، نقش رهبران و مدیران نظام آموزشی، نقش اعضای هیات علمی دانشگاهها، فلسفه، تعاریف و معیارهای نظام آموزشی و راهبردهای نظام مقدس با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری.