انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جلوی رانت دانشگاه ایرانیان را بگیرید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی کواکبیان در نشست روسای دانشگاههای غیر انتفاعی با بیان اینکه اگر قرار باشد نظام آموزشی هدفمند داشته باشیم، عقلانی نیست که آموزشهای غیر دولتی را نادیده بگیریم، گفت: دانشگاههای غیر انتفاعی 440 هزار دانشجو یعنی 11 درصد از دانشجویان کل کشور را در خود جای دادهاند.

این رئیس دانشگاه با اشاره به در نظر گرفتن سه میلیون و 100 هزار تومان برای هر دانشجوی روزانه در کمیسیون تلفیق برای سال 93 تصریح کرد: با این وجود اگر تعداد دانشجویان دانشگاههای غیر انتفاعی را در این عدد ضرب کنیم 1400 میلیارد تومان بار از روی دوش دولت برداشته میشود.

کواکبیان از رئیس جمهور خواست تا با روسای دانشگاههای غیر انتفاعی نیز نشستی داشته باشد و گفت که ما خواستار ایجاد تحول جدی در این دانشگاهها هستیم.

وی با بیان اینکه بیعدالتی در آموزش عالی و دانشگاههای پیام نور بیداد میکند اظهار کرد: بیعدالتی در میان خود دانشگاههای غیر انتفاعی نیز وجود دارد که از وزیر علوم میخواهیم جلوی رانت دانشگاه ایرانیان را بگیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در طول هشت سال گذشته اتحادیه دانشگاههای غیر انتفاعی ایزوله شده است و من خواستار این که این اتحادیه جایگاه خود را پیدا کند.