انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ريشه اي قومي در موسیقی «پاپ»/ «طعم شیرین خیال» هم چشيدني است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ريشه اي قومي در موسیقی «پاپ»/ «طعم شیرین خیال» هم چشيدني است 1
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سينماخبر؛  مسعود سخاوت دوست آهنگساز با بیان این مطلب که در سال جاری ساخت موسیقی 2 فیلم سینمایی «پاپ» به کارگردانی احسان عبدی پور و «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی را برعهده داشته است، گفت: هر دو فیلم «پاپ» و «طعم شیرین خیال» آثاری متفاوت با فضای موسیقی خاص خود هستند که خودم در نهایت هر دو فیلم را دوست دارم.

وی با اشاره به فیلم سینمایی «پاپ» گفت: با توجه به نوع داستان این فیلم از ترکیب موسیقی قومی و کلاسیک استفاده کردم که در بخشی از این موسیقی حتی می توانیم موسیقی جاز را هم بشنویم. البته این فیلم نسبت به فیلم «طعم شیرین خیال» موسیقی‌محورتر است.

این آهنگساز ادامه داد: «طعم شیرین خیال» یک کار فانتزی و متفاوت است، به همین دلیل باید از موسیقی‌ای استفاده می کردم که به فضای فیلم نزدیک باشد. علاوه بر آن فضای این فیلم به سمت رمانتیک و کمدی هم پیش می رود. بنابراین علاوه بر استفاده از موسیقی روز جامعه با توجه به اینکه داستان این فیلم در کرمان رخ می دهد، از موسیقی نواحی نیز استفاده کرده ام.

سخاوت دوست در پایان تاکید کرد: خوشبختانه کار با کمال تبریزی بسیار تجربه خوبی بود و این کارگردان دست من را برای چگونگی ساخت موسیقی برای این فیلم باز گذاشت.