انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ترين‌هاي هفته شانزدهم ليگ‌برتر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هفته شانزدهم ليگ‌برتر به پايان رسيد و 25 گل از خط دروازه ها گذشت.
ترين‌هاي هفته شانزدهم ليگ‌برتر 1

به گزارش "ورزش سه"، در هفته شانزدهم 2 بازی مساوی تمام شد که با توجه به تساوی 2ـ2 در این 2 بازی، این بازی ها هم جذاب بوده اند. آنچه می‌ بینید، ویژگی های هفته شانزدهم لیگ‌برتر است.

1. برد استقلال بعد از 5 هفته و 60 روز

استقلال که از روز 10مهرماه، در مسابقات لیگ برنده نشده بود بعد از سپری شدن 60 روز در روز 10آذرماه، برابر راه‌آهن برنده شد. از هفته یازدهم تا هفته شانزدهم، برابر پدیده مشهد و صبا به تساوی یک ـ یک و برابر تراکتورسازی به تساوی 2 ـ2 رسید و بالاخره به تیم پرسپولیس 2 ـ یک باخت و سرانجام با پیروزی برابر تیم فوتبال راه‌آهن اولین برد را بعد از 60 روز به دست آورد.

2. نفت و یازدهمین بی شکستی متوالی

نفت‌تهران در هفته پنجم لیگ‌ برابر سایپا 2 ـ یک بازنده شد، آنها بیش از 3 ماه و دقیقا 104 روز است برابر حریفان خود شکست نخورده اند. در 11 بازی متوالی، نفتی ها ابتدا با پیکان صفر ـ صفر و با گسترش فولاد یک ـ یک کردند. نفتی ها سپس در 2 بازی متوالی برابر استقلال تهران و نفت‌مسجدسلیمان، ننتیجه مشترک برد 2 ـ صفر را به دست آوردند، این بار نوبت 3 نتیجه مساوی با 3 نتیجه مشترک بود. نفت با فولاد 2 ـ 2 کرد با ملوان یک ـ یک و با ذوب‌آهن صفر ـ صفر کرد. بعد از این 3 مساوی متوالی که نتیجه نفت را به 2 برد و 5 مساوی می‌ رساند نوبت 4 برد متوالی رسید، نفت در 4 بازی اخیر خود در لیگ برنده شده و اولبته بردهای قابل توجهی را هم به دست آورده است. برد برابر پدیده مشهد، با حساب یک ـ صفر و 3 برد متوالی 2 ـ یک برابر صبا، تراکتورسازی و پرسپولیس.

3. ذوب‌آهن اوج گرفت

ذوب‌آهن هم صاحب سومین برد متوالی شد. آنها برابر ملوان، پدیده و صبا در این سه بازی برنده شدند. تیم یحیی که در 8 بازی اول 7 امتیاز گرفته بود، در 8 بازی بعدی 14 امتیاز گرفت. اگر لیگ را در 16 بازی آن به 4 بخش تقسیم کنیم، ذوب‌آهن در 4 بازی اول 2 امتیاز، در 4 بازی دوم 5 امتیاز، در 4 بازی سوم 4 امتیاز و در 4 بازی آخر 10 امتیاز به دست آوردند ... ذوب‌آهن در بهترین شرایط خود در این مدت قرار گرفته اند.

4. همه گل زدند جز راه‌آهن و مسجدسلیمان

در هفته شانزدهم لیگ، به جز راه‌آهن و نفت‌مسجدسلیمان همه تیم ها گل زدند و در این میان فولاد و ذوب‌آهن با ثبت 3 گل بیشترین گل های این هفته را به ثمر رساندند.

5. رکورد ادینهو، افت گلزنان خارجی

در سالیان گذشته در جدول گلزنان حداقل 12 ـ10 خارجی بین 50 نفر اول گلزنان وجود داشتند اما حالا به جز ادینهو که اتفاقات با زدن 12 گل در 16 بازی رکورد خوبی دارد، فقط 4 نفر در جدول گلزنان بین 36 نفر یعنی یک نهم نفرات خارجی هستند، آیوبل از صبا با 5 گل لوسیانو پریرا از سپاهان و پادوانی از نفت با 4 گل بقیه نفرات هستند.

6. 9 امتیاز فاصله امتیازی 9 تیم

در جدول رده‌بندی لیگ، فشردگی امتیازات زیاد است و فاصله بین تیم ها اندک است. نفت‌تهران صدرنشین لیگ 30 امتیاز دارد و ذوب‌آهن تیم نهم جدول رده‌بندی، 21 امتیاز دارد. یعنی بین تیم اول و نهم جدول رده‌بندی لیگ ، تنها 9 امتیاز فاصله وجود دارد.