انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تركيبDNA انسان با حيوانات
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش خبرنگار ايرنا از صداي روسيه، در10 ساله اخير، پروسه‌هاي ژنيتيکي تا حدي پيشرفت کرده‌اند که همگان را انگشت به دهان گذاشته است.امروزه ديگر حتي يک دانشجو در اتاق خانه‌اش هم مي تواند حيات ايجاد کند. متاسفانه قانون فرصت نمي‌کند بازي دانشمندان را کنترل کند.لازم به ذکر است که ايجاد اشکال مختلف حيات غير قانوني نشده است ولي مي تواند تهديدي براي انسان‌ها تلقي شود.

تركيبDNA انسان با حيوانات 1

يکي از مشکلات اصلي اين است که نمي توان پيش‌بيني کرد که پس از توليد مثل اين موجودات جديد، چه اتفاقاتي ممکن است رخ دهد.در عين حال، دانشمندان سراسر دنيا براي نشان دادن اکتشافات جديد خود به جهان که تا مدتي پيش تنها در دنياي خيالي امکان پذير بود، ثانيه شماري مي کنند.به عنوان مثال: دانشمندان موفق شدند موش هايي با کروموزوم مصنوعي مغز انسان خلق کنند. اهميت و شهرت اين مسئله بدان خاطر است که اين موضوع مي تواند قدمي براي يافتن درمان بسياري از بيماري‌ها باشد.

نشريه اينترنتي سلامت زندگي Lifenews.com در اين زمينه نوشت: دانشمندان دانشگاه ويسکانسين آمريکا به موفقيت‌هاي چشمگيري در رابطه با پيوند سلول‌هاي رويان جنين انسان در مغز موش‌ها دست يافته اند.

اين سلول‌ها به تدريج رشد کرده و بهره هوشي موش‌ها را افزايش داده‌اند. اين موش‌ها مي‌توانند از هزارتو يا همان لابيرينت عبور کرده و علامت‌هاي شنيداري را سريعتر به خاطر بسپارند.

در اينجا يک سوال پيش مي آيد: پيوند سلول‌هاي انساني به حيوانات بيشتر موثر و سودمند است يا خطرناک؟

رشد اعضاي انسان در بدن حيوانات

در حال حاضر ديگر همگان آگاه هستند که رشد اعضاي انسان در بدن حيوانات ديگر از محالات نيست و يک واقعيت ثابت شده است.

اکنون دانشمندان ژاپني در حال پرورش و رشد اندام هاي انسان در بدن خوک ها هستند که اين پروسه به يک سال زمان نيازمند است.

به نوشته ي وب سايت Infowars.com ، مهمترين هدفي که اين آزمايشات آن را دنبال مي کنند، تامين اعضاي بدن مورد نياز در علم پزشکي است .

ولي دولت ژاپن اهداف ديگري را نيز بر پيش روي خود قرار داده است. بدين ترتيب اکنون پروسه‌هاي مربوط به مطالعه بر روي جنين رويان در حال پژوهش و بررسي است .

به گزارش پايگاه خبري Thetruthwins.com اگر اعضاي انسان در بدن خوک رشد کنند ديگر نه اين خوک 100 درصد خوک است و نه اين عضو پرورش يافته 100 درصد عضو بدن انسان است. پذيرندگان چنين عضوهايي بايد براي پيوند عضو هايي که در بدن ديگر موجودات پرورش يافته اند، رضايت دهند.ايجاد موجودات ترکيبي از انسان و حيوانات مي تواند تهديدي براي بشر محسوب شود. مهمترين موضوع اين است که به هيچ وجه نمي توان عواقب ناشي از چنين پيوند‌هايي را از قبل پيش بيني نمود.گذشته از اين، معضل ديگري که اکنون بر اهميت اين موضوع مي‌افزايد اين است که در اکثر کشورها، قانوني براي محدوديت خلق اين موجودات وجود ندارد. اين مسئله باعث مي شود که هيچ کنترلي بر روي اين پروسه صورت نگيرد. همچنين تا به امروز در رابطه با اين که اگر اين موجودات آسيبي به محيط اطراف و انسانها برسانند چه کسي پاسخگو خواهد بود، هيچ قانون و مجازاتي وضع نشده است.

به اعتقاد بسياري، استفاده از حيوانات براي پرورش اعضاي بدن انسان ، يکي از عواملي خواهد بود که آنچه را که طبيعت خلق کرده است از بين ببرند.

روزنامه ي اينترنتي Daily Mail در سال 2011 ميلادي مي نويسد:

دانشمندان بريتانيايي اقدام به خلق بيش از 150 نوع موجود مشترک ميان انسان و حيوان نموده‌اند ولي انگار اين مسئله به کسي مربوط نمي‌شود و کسي خودش را براي پيگيري اين موضوع خسته نمي کند.

بزهايي که شير انسان توليد مي کنند

مثال‌هاي ديگري نيز در اين رابطه وجود دارد که نشريه Slate در اين باره مي نويسد:

بزهايي که شير انسان توليد مي کنند. دانشمندان موفق به ايجاد سيستم ايمني بدن انسان براي حيوانات شده اند.

اين اخبار تنها، موضوعاتي هستند که ما از آنها خبر داريم. ممکن است که هم اکنون فعاليت‌هايي در حال رخ دادن باشد که ما حتي فکرش را هم نمي‌کنيم. ترکيب انسان و حيوان امکان پذير است. ولي بايد اين نکته را نيز در نظر داشت که آيا ادامه‌ي اين موضوع ارزش ريسک را دارد يا خير؟