انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فراری ff سیلور - با عکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فراری FF سیلور
فراری ff سیلور - با عکس 1

فراری ff سیلور - با عکس 1

فراری ff سیلور - با عکس 1


فراری ff سیلور - با عکس 1




فراری ff سیلور - با عکس 1

فراری ff سیلور - با عکس 1

فراری ff سیلور - با عکس 1

فراری ff سیلور - با عکس 1

فراری ff سیلور - با عکس 1



شرکت خودروسازی فراری یکی از پیشگامان عرصه خودروهای سوپر اسپرت جهان بوده و ارائه فن آوری های نوین همواره در دستور کار این شرکت قرار داشته است. رونمایی از محصول جدید این شرکت نیز بار دیگر مهر تاییدی بر این مساله بوده است.

به گزارش پول نیوز، خودرو FF محصول جدید و خلاقانه فراری در کلاس خودروهای جی تی بوده و بار دیگر فن آوری ها و ویژگی های نوینی را در معرض دید دوستداران و کارشناسان صنعت خودروسازی جهان قرار داده است. این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این خودرو مفهوم جدیدی را در دنیای خودروهای جی تی اسپرت پدید آورده  است.

سیستم انحصاری چهارچرخ متحرک فراری به نام  4RM  در کنار قابلیت حمل چهارسرنشین عامل اصلی در نامگذاری این مدل- FF  یا Ferrari for Four - بوده است. از نوآوری های دیگر این خودرو می توان به  موتور جدید و 12 سیلندر آن اشاره کرد که بر خلاف بیشتر مدل های فراری و با توجه به قرار داشتن این خودرو در کلاس جی تی اسپرت در قسمت جلو قرار گرفته است.

این موتور توانایی تولید 660 اسب بخار قدرت را در دور موتور 8 هزار دور در دقیقه و گشتاور 683 نیوتن متر در 6 هزار دور در دقیقه را دارد. این در حالی است که موتور FF می تواند در دور موتور هزار دور در دقیقه به گشتاور 500 نیوتن متر دست پیدا کند که از ویژگی های ممتاز و چشمگیر آن محسوب می شود.

استفاده از جعبه دنده هفت سرعته و دو کلاچه F1 باعث می شود تا این خودرو در 3.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت به بیشینه سرعت 335 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

با توجه به این ارقام خیره کننده فراری FF  در حال حاضر یکی از پرقدرت ترین خودروهای این شرکت محسوب می شود. از سوی دیگر فراری توجه ویژه ای به استانداردهای زیست محیطی داشته و مصرف سوخت این خودرو را به 15.4 لیتر در صد کیلومتر رسانده است.

همچنین میزان تولید گاز دی اکسید کربن FF  نیز با استفاده از سامانه جدید HELE(High Emotion-Low Emission)  در کنار سیستم توقف-حرکت این خودرو 360 گرم در هر کیلومتر بوده که نسبت به موتور 12 سیلندر قبلی فراری، کاهش تولید آلاینده 25 درصدی را نشان می دهد.

نیروی تولیدی موتور به سیستم جدید چهار چرخ متحرک انحصاری  4RM فراری منتقل می شود. بیشترین میزان گشتاور همچنان به چرخ های عقب خودرو منتقل می شود اما سامانه انتقال نیرو PTU (Power Transfer Unit) در صورت نیاز، انتقال قدرت لازم را به چرخ های جلو انجام می دهد. از این رو می توان لذت رانندگی و پایداری و چسبندگی خودرو در هر شرایطی را تضمین کرد. 

در واقع توزیع گشتاور در فراری FF  هوشمندانه و به صورت مستقل به هر یک از چرخ های آن صورت می گیرد که این موضوع به واسطه در ارتباط بودن سامانه های مختلف کنترلی آن  (E-Diff, F1-Trac, PTU)  با یک پردازشگر مرکزی واحد است.

با توجه به قرار گیری موتور خودرو در جلو و جعبه دنده در محور عقب، شاهد تقسیم وزن 53 درصد در عقب و 47 درصد در جلو هستیم. بدنه این خودرو نیز از فن آوری های نوین بی بهره نبوده و از این جمله می توان به استفاده از آلیاژ آلومینیومی جدید که طی فرآیندهای خاصی تولید می شود، اشاره کرد. در محیط داخلی FF  نیز استفاده از مواد باکیفیت و پیشرفته ای همچون منیزیم در صندلی های آن جالب توجه است.

نسل سوم دیسک های ترمز سرامیک-کربن شرکت برمبو نیز سبکتر از گذشته و با طول عمر بیشتر بوده و متوقف ساختن این اسب تندرو را تضمین می کنند. تمام ویژگی های ذکر شده نسبت وزن به قدرت 2.7 کیلوگرم به هر اسب بخار را برای فراری FF  به ارمغان آورده که معیاری جدید در کلاس این قبیل خودروها محسوب می شود.

طراحی بی نظیر و زیبای پنین فارینا این امکان را فراهم کرده تا چهار سرنشین به راحتی از سواری این فراری لذت ببرند. این در حالی است که صندوق بار دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
FF دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
   450 لیتر گنجایش داشته و این میزان می تواند با خواباندن صندلی های عقب که به صورت مجزا از این قابلیت برخوردار هستند به 800 لیتر نیز افزایش یابد.

این به معنای آن است که نه تنها فراری FF فضای بار بی نظیری را در کلاس خود ارائه می دهد بلکه می تواند به راحتی با بسیاری از خودروهای سدان نیز برابری کند. از سوی دیگر امکانات رفاهی برای هر چهار سرنشین این خودرو تدارک دیده شده است. دو نمایشگر مجزا برای سرنشینان عقب و سیستم صوتی 1280 واتی با 16 خروجی در کنار مواردی که پیش از این ذکر شد محیط مناسبی را حتی برای انجام مسافرت های طولانی با این خودرو فراهم آورده است.