انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بیش از ۱۰۰ بیماری با خواب در ارتباط هستند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بیش از ۱۰۰ بیماری با خواب در ارتباط هستند
سلامانه : بر طبق مطالعات انجام شده، اختلالات خواب بیش از 100 گروه از بیماری‌ها و نارسایی‌ها را دربرمی‌گیرند که البته اغلب افراد از این نوع ارتباط‌ها اطلاع کافی ندارند.

مهران صبوری متخصص بیماری‌های تنفسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: خواب یک نیاز اساسی برای انسان است و بروز اختلالات خواب نیز یک مشکل شایع و اساسی در بین افراد جامعه است. 
 
وی گفت: بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات با خواب ناکافی و یا اختلالات خواب در ارتباطند که بیماری‌ها و مشکلات تنفسی، گوارشی و قلبی از جمله مهم‌ترین این بیماری‌ها هستند. 
 
صبوری تأکید کرد: بر طبق مطالعات انجام شده، اختلالات خواب بیش از 100 گروه بیماری‌ها و نارسایی‌ها را دربرمی‌گیرند که البته اغلب افراد از این نوع ارتباط‌ها اطلاع کافی ندارند. 
 
وی یادآور شد: اختلالات خواب از یک طرف می‌توانند مربوط به خود خواب باشند که اختلالات تنفسی خفیف تا شدید در این دسته قرار می‌گیرند. 
 
صبوری با اشاره به این که بیماری‌های همراه خواب دسته دیگری از اختلالات خواب هستند، خاطرنشان کرد: علائم بیماری‌های خواب بسیار متنوع هستند که این علائم ممکن است در همه قسمت‌های بدن به ویژه دستگاه گوارشی، دستگاه تنفسی و سیستم قلبی و عروقی ظاهر شود. 
 
وی گفت: بروز اختلالات در فشار خون و همچنین کلسترول و چربی خون نیز از اختلالات و بیماری‌های مهم مرتبط با خواب است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.