انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پیشینه

این واحد دانشگاهی، درپنجم تيرماه سال ۱۳۶۹ خورشیدی تأسیس گردید و با حدود ۷۰۰ دانشجو در رشتهها و گرایشهای مختلف، فعالیت اصلی خود را آغاز نمود. دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت در۵ تير ماه ۱۳۶۹ تاسيس شد. دانشگاه مرودشت نزديك به ۱۶۰۰۰ دانشجو دارد و در رتبه جامع قرار دارد. و در بين دانشگاه هاي ايران پس دانشگاه صنعتي شيراز در جايگاه ۷۰ قرار دارد. و در بين واحد هاي دانشگاه ازاد در رتبه ۱۰ قرار دارد.



شروع کار این دانشگاه در مقطع تحصیلی کاردانی بودهاست که عمدتاً رشتههای فنی را در بر میگرفته و معدودی رشتههای کارشناسی، به تدریج، با تجهیز آزمایشگاهها و کارگاهها و به کارگیری نیروهای متخصص ایجاد شدهاست. بعدها، بیشتر گرایشهای مقاطع کارشناسی و سپس کارشناسی ارشد، نیز شکل گرفت. در حال حاضر واحد مرودشت، واحد دانشگاه آزاد است که در بین ۶۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.[نیازمند منبع] دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد مرودشت از نظر وسعت و تعداد دانشجو جزءبزرگترین دانشکده های فنی در سطح کشور میباشد.بعد از سال ۱۳۶۹ تعداد رشتههای دانشگاه هم از نظر کمی وهم از نظر کیفی گسترش یافتند.
دانشجویان این دانشگاه در ۸ دانشکده تحصیلات تکمیلی، فنی و مهندسی، مدیریت ، حسابداری، تربیت معلم، علوم انسانی ، علوم تربیتی ، مهندسی و کشاورزی تحصیل مینمایند و امکاناتی نظیر کتابخانه ، آزمایشگاه های مختلف و مختص به هر رشته تحصیلی ، کافی نت و سالن کنفرانس ملاصدرا می باشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در حال حاضر دارای ۵ معاونت: آموزشی، پژوهشی و برنامه ریزی، اداری ومالی، فنی و عمران و تعدادی دفتر و مدیریت مستقل است که با توجه به وظایف وماموریتهای محوله نسبت به انجام امور آموزشی، اداری و تحقیقاتی مجموعه دانشگاه اقدام مینمایند.