انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نقل قول:
این واحد دانشگاهی در تاریخ 25/11/1366 تأسیس گردید و با عنایت خداوند متعال و همت مسئولان نظام اسلامی و کمکهای خالصانه مردمی ، به جمع مجامع علمی و فرهنگی کشور پیوست.

از مهرماه 1367 با حضور 97 دانشجو در رشته های علوم تربیتی ( مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ) و کاردانی امور زراعی فعالیت خود را آغاز نموده پس از شروع فعالیت به مدت سه سال در یکی از دبیرستانهای شهرستان و سپس ساختمان استیجاری کوچکی با امکانات بسیار محدود به کار ادامه داد و سرانجام در سال 1369 به مکان فعلی(سایت مرکزی) منتقل گردید . با تلاش مسئولان و کارکنان و اساتید ارجمند و در سایه مدیریت توانای ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی ، مجموعه فعلی توانست ضمن ارتقاء همه جانبه ، جایگاه خاصی را در بین دانشگاههای کشور احراز نماید . وسعت سایت مرکزی دانشگاه حدود 11 هکتار و شهرک دانشگاهی حدود 200 هکتار می باشد که با وجود 128000متر مربع فضای آموزشی ، فرهنگی ، ورزشی ، رفاهی ، خدماتی و پژوهشی ، پذیرای حدود 11000 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی است که 25% آنها شامل دانشجویان بومی است . رتبه واحد بسیار بزرگ الف و تعداد رشته های موجود آن 81 رشته تحصیلی در شاخه های فنی و مهندسی ، علوم پایه ، کشاورزی و علوم انسانی است . حضور 218 عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت و بورسیه و 558 مدرس حق التدریس با مدارج علمی فوق لیسانس ، دکتری ، دکتری حرفه ای که غالباً از دانشگاههای تهران در این واحد به تدریس اشتغال دارند و از امتیازات بسیار مطلوب واحد محسوب می شود . در حال حاضر تعداد کارکنان این واحد 260 نفر می باشند.

نزدیکی به تهران و وجود آزاد راه تهران – ساوه توسعه این واحد را با سرعت زیادی مواجه نموده زیرا فاصله 90 دقیقه ای بین ساوه و پایتخت ، تقاضای فراوان دانشجویان داوطلب تحصیل را در این شهرستان ایجاد نموده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه دارای سه دانشکده مصوب ( علوم انسانی – کشاورزی – فنی و مهندسی) می باشد.

مرکز رشد و فناوری وابسته به پارک تحقیقاتی وزارت علوم از سال 1385 در این دانشگاه راه اندازی و فعال گردیده است.

کتابخانه این دانشگاه با بهره گیری از امکانات ارتباطی بصورت دیجیتال بوده و دسترسی دانشجویان را به مجلات و مقالات بزرگ علمی و تحقیقاتی فراهم نموده است.

از خیرین که کمک آنها جهت تأسیس دانشگاه ، بسیار مؤثر بوده است ؛ مرحوم حاج مهدی خرازچی است که زمینی به وسعت 25525 مترمربع در یکی از بهترین نقاط شهر به دانشگاه اهداء نمود و از همین رو به پاس محبت ایشان کارگاه بزرگ شهرک دانشگاهی به نام آن مرحوم ساخته شده است. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه دارای 60 آزمایشگاه ، 45کارگاه ، 16 انجمن علمی ، باشگاه پژوهشگران جوان با 130 عضو و بیش از 14 نشریه و مجله علمی و فصلنامه است و با اقدامات صورت گرفته درجه این دانشگاه از بسیار بزرگ الف در آینده ای نزدیک به جامع تبدیل خواهد شد.


 

آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد ساوه

آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد ساوه از سال تحصیلی 84-83 فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر دارای 16 کد رشته ، 980 دانشجو و12 نفر هیئت علمی تمام وقت و 120 نفر هیئت علمی مدعو و 37 نفرکارمند (در رسته های آموزشی ، اداری ، مالی ، خدماتی ) می باشد .

آموزشکده فنی و حرفه ای سما در زمینی به مساحت 14616 متر مربع احداث شده که در سال تحصیلی 85-84 حدود 4200 متر مربع از آن به عنوان فاز 1 آموزشکده سما و در سال 87-86 مجتمع کارگاهی آموزشکده با زیر بنای حدود 800متر مربع و در سال 89-88 ساختمان فاز 2با زیر بنای بیش از 6000متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در حال حاضر آموزشکده مجهز به 5 سایت کامپیوتر و اینترنت با تمام امکانات ، کارگاهها و آزمایشگاههای رشته های الکترونیک ، الکترو تکنیک ، متالوژی ، صنایع فلزی و آزمایشگاههای رباتیک ، فیزیک ، ماشین ، کارگاههای تراشکاری، ورق کاری ، برشکاری ، هیدرولیک ، پنوماتیک ، مدارفرمان ، سیم پیچی ، سفال ، قالب بندی ، تأسیسات مکانیکی ، جوشکاری ، برق و گاز می باشد.




واحد علوم و تحقیقات ساوه

شهرستان ساوه بعنوان اولین شهر غیر مرکز استان براساس پی گیریهای صورت گرفته و با عنایت ریاست عالیه دانشگاه و همت ریاست واحد و همکاری بی شائبه نماینده فقید مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی مرحوم حاج حسین اسلامی توانست موافقت اصولی راه اندازی واحد علوم و تحقیقات را کسب نماید و فعالیت آن رسما از سال 1389 در سایت مرکزی با سه رشته تحصیلی آغاز شد و با مساعدت استاندار محترم استان مرکزی جناب آقای مهندس شعبانی فرد یکصد هکتار زمین در قسمت غرب شهرک دانشگاهی خاتم الانبیاء(ص) واحد ساوه به واحد علوم و تحقیقات اختصاص داده شد که مطالعات برای ساختمان سازی و ایجاد بناهای مناسب صورت گرفته و مقدمات اجرای آن فراهم گردیده است .

رشته های فعال در واحد علوم و تحقیقات ساوه عبارتند از :

کارشناسی ارشد حسابداری

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

کارشناسی ارشد حقوق

کارشناسی ارشد مهندسی عمران

دکتری ادبیات فارسی