انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کنســرت تعطیــل !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حسین نوش‌آبادی درباره شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌های موسیقی که توسط

پلیس امنیت اجتماعی و اداره اماکن ناجا به دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد ارائه شده است به خبرنگار مهر گفت:

این شیوه‌نامه در حوزه معاونت هنری در دست بررسی است و هنوز نهایی و مصوب نشده است. به زودی تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به امضا خواهد رسید.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره هدف از امضای این تفاهم‌نامه توضیح داد: هدف این

است که ضواب مشخصی را در خصوص کاهش برخی ناهنجاری‌ها و برای جلوگیری

از برخی حوادث که در حاشیه کنسرت‌ها رخ می‌دهند، تعیین کنیم تا راهکاری

برای جلوگیری از تجاوز به حریم افراد، رعایت حقوق شهروندی و رعایت ضوابط ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این شیوه‌نامه مشترک می‌تواند کیفیت برگزاری کنسرت‌ها را بالا

ببرد، یادآور شد:

وزارت ارشاد از قبل به دنبال تنظیم این شیوه‌نامه بود که اگر موفق
باشیم و منعقد شود، مشکلاتی چون تعطیلی کنسرت‌ را نخواهیم داشت. اینگونه ضابطه‌ای برای کار خواهیم داشت که مسیر را روشن می‌کند و دیگر شاهد برخوردهای سلیقه‌ای نخواهیم بود.

نوش‌آبادی درباره نکات مدنظر در این شیوه‌نامه، افزود:

بر اساس این شیوه‌نامه هر کسی مجوز بگیرد، دیگر درگیر حواشی خاص برای کنسرت‌ها و آسیب نمی‌شود، بلکه تدابیر لازم برای صدور مجوز کنسرت اتخاذ شده و پلیس هم می‌تواند نقش خوبی در برگزاری منظم کنسرت‌ها داشته باشد.

پیش از این سرهنگ محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا

درباره تهیه و تدوین شیوه نامه‌ای مشترک توسط پلیس و وزارت فرهنگ و ارشاد

اسلامی برای نحوه صدور مجوز به کنسرت‌ها توضیحاتی ارائه داده بود. وی در این باره گفته بود:

در راستای کاهش ناهنجاری‌ها، مشخص شدن ضوابط فرهنگی و فنی سالن‌های برگزاری موسیقی زنده، رعایت حقوق شهروندی و عدم تجاوز به حریم افراد در این گونه برنامه، این شیوه‌نامه با همکاری معاونت هنری وزارت ارشاد در دست بررسی و تصویب است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تأکید کرده بود:
این شیوه‌نامه مشترک کیفیت برگزاری کنسرت‌ها را مشخص می‌کند نه اینکه کنسرتی در استادیومی برگزار شود که ابزار فنی آن فراهم نیست و حقوق

شهروندی و ضوابط انتظامی در آن رعایت نمی‌شود. این شیوه‌نامه مشترک، روندی مشخص و یکنواخت برای اجرای مقررات و قوانین برگزاری کنسرت‌ها است تا

با کمترین مشکل شاهد برگزاری این فعالیت فرهنگی باشیم. نظرات ناجا در رابطه با تدوین شیوه‌نامه به مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه شده است و

منتظر جمع‌بندی و ارائه متن نهایی از سوی مرکز مذکور هستیم.
خیلی خیلی بده>_<
مجوز برگزاری کنسرت‌های زمستانی تهران صادر شد
 
از صبح امروز و با برطرف‌شدن برخی سوء‌تفاهم‌ها، مجوز کنسرت‌های زمستانی تهران که پیش از این به دلیل صادر نشدن نامه اماکن نیروی انتظامی آماده نشده بود، صادر و تهیه‌کننده‌های برنامه‌های تهران مجوز اجرای برنامه‌هایشان را اخذ کردند.

به گزارش «موسیقی ما»، از صبح امروز بسیاری از کنسرت‌گزاران و تهیه‌کنند‌ه‌های موسیقی که برای پیگیری اخذ نامه های اماکن نیروی انتظامی به دفتر این ارگان مراجعه کرده بودند، متوجه شدند که نامه‌هایی که در هفته‌های گذشته بی‌جواب باقی مانده بود، صبح امروز به امضا رسیده و آنها می‌توانند نسبت به برگزاری برنامه های‌شان در تهران اقدام کنند.

یکی از تهیه‌کننده‌های کنسرت‌های پاپ دراین باره به «موسیقی ما» گفت: «ظاهرا طی جلسه‌ای برخی قول و قرارها مبنی بر نظارت بهتر و بیشتر بر سالن‌های کنسرت انجام شده و از این پس چند ناظر از دفتر موسیقی و اماکن نیروی انتظامی در سالن های اجرای زنده حضور خواهند داشت تا با نظارت جدی‌تر در بخث‌های فرهنگی اجراهای زنده در تهران، بتوانند زمینه ساز ایجاد فضایی مناسب‌تر در سالن‌های اجرای زنده باشند.»

این گزارش می‌افزاید همزمان با این خبر خوب، کلیه کنسرت‌های شهرستان‌ها نیز موفق به اخذ مجوز برگزاری کنسرت‌های موسیقی شده‌اند و پس از اتمام ایام محرم و صفر نسبت به تبلیغات کنسرت‌هایشان اقدام خواهند کرد.