انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نگاهی به بیوگرافی و فعالیت های گیتی معینی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نگاهی به بیوگرافی و فعالیت های گیتی معینی 1



گیتی معینی که از بازیگران ایرانی است ،در شهری در غرب كشور متولد شده است. از خانواده صد در صد نظامی از كودكی علاقه متفاوتی به كار خود دارد و به همین دلیل چون یكی از بستگان درجه یكم در رادیو فعال بود،گرایش به كار رادیو پیدا كرد و از كودكی عمر خود را در استودیو 8 سپری كرد. به عناوبن مختلف درس از بزرگ مردانی مثل: آقای شاهرخ نادری، اكبر مشكینی، عباس مصدق، خانم دیهیم گرفت او با كوشش و تلاش سعی میكرد از كوچیكترین فرصت استفاده كند.



در سال 1348 به استخدام نیروهای مسلح درآمد و كار هنری‌اش به تعویق افتاد به‌دلیل اینكه زندگی مشتركی شروع كرد و مدت 5 سال كارش عقب افتاد و در سال 1352 مجدداً كار هنری را از سر گرفت.

در سالهای شكوهمند 58-57 به كار تصویری مشغول شد ولی همچنان علاقه خاصی به رادیو دارد. او نویسنده مطالب طنز است.



گیتی معینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا با انتقاد از ساخت فیلم‌هایی که معضلات اجتماعی از جمله طلاق، ‌خیانت و اعتیاد را بدون داشتن هدف خاص و آسیب‌شناسی نشان ‌می‌دهند اظهار کرد: خانواده ایرانی حرمت دارد چرا که خانواده از مقدس‌ترین بنیان‌های اجتماعی است که ایرانیان به آن پایبند هستند اما متاسفانه با ساخت فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی که بی‌حرمتی در آن‌ها به صورت شفاف به تصویر کشیده می‌شود نسل آینده را مورد هدف قرار داده‌ایم.



معینی ادامه داد: کودکان و نوجوانان با دیدن فیلم‌هایی که به معضلات اجتماعی چون طلاق و اعتیاد می‌پردازند چون هنوز فهم دقیقی از مسایل ندارند و نمی‌توانند آنها را تجزیه و تحلیل کنند دچار سردرگمی ذهنی می‌شوند که اثرات منفی زیادی بر رفتارهای آنها خواهد داشت.



وی تصریح کرد: نمی‌توان نقش رسانه‌های جمعی چون تلویزیون و رادیو را بر رفتارسازی کودکان و نوجوانان نادیده گرفت پس باید از پخش فیلم‌ها و مجموعه‌هایی که به سبک زندگی ایرانی و فرهنگ آن لطمه می‌زند جلوگیری شود.



بازیگر مجموعه «چار دیواری» بیان کرد: ما باید از ظرفیت خوب سینما و تلویزیون در راستای تعمیق فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی گام بر داریم؛ امیدوارم مسوولان و مدیران فرهنگی نظارت بیشتری بر تولید فیلم و سریال در کشور داشته باشند.

زمینه فعالیت سینما و تلویزیون

تولد ۲۹ دی ۱۳۲۳
کرمانشاه
ملیت ایرانی
پیشه بازیگر

گیتی معینی (زاده ۲۹ دی ۱۳۲۳ در کرمانشاه) بازیگر تلویزیون و سینما ایران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۷۳ با فیلم حسرت آغاز کرد

سینمایی

اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند (۱۳۹۱)
گشت ارشاد (۱۳۹۰)
پوست موز (۱۳۸۷)
توفیق اجباری (۱۳۸۶)
چند می‌گیری گریه کنی (۱۳۸۴)
کوچولوی خوش شانس (۱۳۸۳)
من بن لادن نیستم (۱۳۸۳)
مربای شیرین (۱۳۸۰)
یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)
کودک و سرباز (۱۳۷۸)
دو زن (۱۳۷۷)
حسرت (۱۳۷۳)



تلویزیونی

دودکش
سایه‌روشن
خوش‌نشین‌ها
سه دونگ، سه دونگ
عید آن سال‌ها
ماجراهای خانه شماره ۱۳
مدرسه مادربزرگ‌ها
تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸
دزدان مادربزرگ
خانه در آتش
خاله سارا
برگ‌ریزان