انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انیمیشن؛ خشونت بارتر از آثار سینمایی!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
انیمیشن؛ خشونت بارتر از آثار سینمایی! 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش سینما خبر؛ ت قریبا همه زنان و مردان دنیای امروز در گذشته زمانیکه کودک بودند انیمشن های زیادی را از طریق شبکه های تلویزیونی منازل خود دیده اند و تحت تاثیر قهرمانان داستان های آن قرار گرفته با آنها هم ذات پنداری کرده اند.

 چه کسی است که در دوران کودکی خود تحت تاثیر مرگ مادر "بامبی" قهرمان انیمیشن والت دیزنی قرار نگرفته باشد. 

بررسی ها و مطالعات انجام شده، نشان می دهد که انیمیشن ها برای کودکان به مراتب خشنونت بار تر از فیلم های سینمایی و تلویزیونی هستند. قهرمانان انیمیشن ها دو و نیم برابر نسبت به قهرمانان فیلم احتمال کشته شدن دارند و بیش از سه برابر قهرمانان فیلم کشته می شوند.

" فرانس تی وی انفو" که این گزارش را به نقل از نشریه انگلیسی "بریتیش مدیکال ژورنال" منتشر می کرد، افزود: مرگ یکی از شخصیت ها در دو سوم انیمیشن ها برای کودکان دیده می شود و این در حالی است که این اتفاق در انیمشن هایی که برای بزرگترها تولید می شود به 50 درصد می رسد. 

"یان کولمن" و "جمیز کرکبرید" دو اندیشمند انگلیسی معتقدند که انیمیشن برای کودکان به جای اینکه جایگزینی برای فیلم های ترسناک و درام باشند همواره کانون مرگ و بی نظمی است.

آنها انیمشن های "سفید برفی و هفت کوتوله " تولید سال 1937 میلادی و " ملکه برفی " تولید سال 2013 را مورد بررسی قرار داده و با محتوای فیلم های سینمایی که همزمان با این دو انیشمن گیشه بسیار خوبی هم داشتند مورد مقایسه قرار دادند و اعلام کردند که پدران و مادرانی که در انیمیشنهای کودکانه کشته می شوند پنج برابر بیشتر از فیلم های سینمایی هستند.

 مرگ با گلوله در انیمشن بامبی و با اسلحه سرد در انیمشن "پری دریایی و زیبای خفته" گواه روشنی در بکارگیری خشنونت در انیمشن های کودکان است.