انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گران‌ترین و قوی‌ترین اتومبیل جهان !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آیا می‌دانید؟
  آیا می‌دانید گران‌ترین و قوی‌ترین اتومبیل جهان چه نام دارد؟ بوگاتی ویرون 4/16 گران‌ترین، قوی‌ترین و سریع‌ترین اتومیل شهری در جهان است.
این اتومبیل كه یك میلیون و 700 هزار دلار قیمت دارد، می‌تواند به حداكثر سرعت 400 كیلومتر در ساعت برسد. قدرت موتور آن 253 اسب بخار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتوموتو پورتال این اتومبیل را شركت بوگاتی از شركت‌های تابعه فولكس واگن با نام بوگاتی می‌سازد.
***
آیا می‌دانید گران‌ترین اتومبیل فراری چه قیمتی دارد و نام تجاری‌اش چیست؟
گران‌ترین اتومبیل فراری یك میلیون دلار قیمت‌گذاری شده و فراری انزو نام دارد.
فراری انزو به اف 60 نیز معروف است. موتور اتومبیل 12 سیلندر دارد و اول بار در سال 2003 با استفاده از تكنولوژی فرمول یك ساخته شد.
***
آیا می‌دانید گرم‌ترین شهر جهان چه نام دارد و كجاست؟
تیمبوكستو (Timbuktu)‌ در كشور مالی با دمای میانگین سالانه 3/29 درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر جهان است. این شهر 32 هزار نفر جمعیت دارد و ارتفاعش از سطح دریا، 261 متر است.
***
آیا می‌دانید مایكل شوماخر، برترین قهرمان تاریخ رقابت‌های فرمول یك، از 4 سالگی پشت فرمان نشست؟
وقتی شوماخر 4 ساله بود، پدرش اتومبیل كوچك كارتینگ مایكل را كه با پدالی حركت می‌كرد، موتوری كرد. مایكل با این اتومبیل به تیر چراغ برق زد، اما آسیب ندید.
***
آیا می‌دانید شوماخر اولین مقام قهرمانی‌اش را در 6 سالگی كسب كرد؟
وقتی مایكل شوماخر 6 ساله بود، والدینش نام او را در یك باشگاه كارتینگ نوشتند و او در اولین مسابقه رسمی خود شركت كرد و در رده‌ سنی كودكان و نوجوانان، اول شد.
***
آیا می‌دانید تلویزیون عامل آشنایی رونالدو با اولین همسرش شد؟
میلند دومینگوئز همسر اول رونالدو. عضو تیم ملی فوتبال بانوان برزیل بود. رونالدو بازی او را از طریق تلویزیون دید و او را شناخت همین آشنایی تلویزیونی سبب شد كه به سراغش برود و به او پیشنهاد ازدواج بدهد. آنها در آوریل 1999 با هم ازدواج كردند. این ازدواج 4 سال بعد به طلاق منتهی شد. حاصل این ازدواج یك پسر بود.
***
آیا می‌دانید كریستیانو رونالدو قرار بود در 16سالگی به تیم لیورپول ملحق شود؟
وقتی رونالدو 16 ساله بود، ژرار هولیه مربی وقت لیورپول، به مدیران باشگاهش پیشنهاد كرد با رونالدو قرار داد امضا كنند. اما آنها گفتند این بازیكن خیلی جوان و ضعیف است و به زمان نیاز دارد تا مهارت‌های فوتبال ر ا بیاموزد.
***
آیا می‌دانید چرا پدر كریستیانو رونالدو نام رونالدو را بر پسرش گذاشت؟
نام واقعی او كریستیانو و نام خانوادگی‌اش، دوسانتوس آویرا است. اما پدرش نام رونالدو را به كریستیانو اضافه كرد.
علتش هم این بود كه او طرفدار رونالد ریگان رئیس جمهوری سابق آمریكا بود، البته رونالد ریگان هنرپیشه. به همین علت، نام رونالدو را برای پسرش انتخاب كرد.

***
آیا می‌دانید شهر پكن حدود 8 میلیون دوچرخه دارد؟
سایت ویكی به نقل از منابع دولت چین نوشت: با افزایش اتومبیل در پكن، سهم دوچرخه در سفرهای شهری، به 20درصد كاهش یافته است. در حالی كه در سال 1995 سهم آن 33درصد بود.
***
آیا می‌دانید در سراسر چین 450 مییلون دوچرخه وجود دارد؟
پس از چین آمریكا با 100 میلیون دوچرخه قرار دارد. كشورهای بعدی عبارتند از ژاپن با 73 میلیون آلمان 62 میلیون و هند با 31 میلیون دوچرخه.
قدیمه
شما خودرو رو بیخیال شو
همین که عکس هوندای سوناتا رو گذاشتی به جای ماکسیما کافیه 
mersi khub bud