انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دنا و پنج هووی چینی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 روزنامه هفت صبح: دنا با ۴۲ میلیون تومان در بین خودروهای همکلاس خود، ارزان ترین خودرو و جیلی EC7 گران ترین است. قیمت این خودرو به ۷۰ میلیون تومان می رسد.شورای رقابت هفته گذشته قیمت دنا را ۴۲ میلیون تومان اعلام کرد اتما مسئولان ایران خودرو معتقدند هزینه تمام شده دنا ۴۶ میلیون تومان است و اگر این خودرو با قیمتی کمتر ارائه شود، آنها ضرر می کنند. برگ برنده آنها مقایسه دنا با خودروهای هم رده است که عموما ساخت کشور چین هستند.۵۳۰MVM، لیفان ۶۲۰، جک J5، ولیکس C30 و جیلی EC7 پنج خودرویی هستند که می توان آنها را به عنوان هم رده های دنا قلمداد کرد.دنا؛ ۴۲ یا ۵۰ میلیون تومانحجم موتور دنا ۱۷۰۰ سی سی است. دنا با این موتور می تواند ۱۴ اسب بخار نیرو برای ۶۵۰۰ دور در هر دقیقه تولیدکند. در دنا دو عدد کیسه هوا به کار رفته که در این مورد مانند بیشتر رقبای خود است. صندلی راننده این خودرو ۶ حرکته برقی و صندلی شاگرد ۸ حرکته برقی است.

دنا و پنج هووی چینی 1

این خودرو مجهز به GPS است که در بین رقبای چینی اش تنها لیفان ۶۲۰ از این گزینه بهره می برد. دنا همچنین به سیستم مالتی تجهیز شده است.دنا دارای فرمانی مجهز به کلیدهای کنترلی بوده و همچنین هشدار دهنده موانع عقب تصویری دارد. کروز کنترل و شیشه های سولار از گزینه هایی هستندکه در دنا برعکس همه رقبا تعبیه شده است.این خودرو همچنین دارای آینه تاشو اتوماتیک و راهنمادار و کولر اتوماتیک است. این خودرو در داشتن گیربکس ۵ دنده دستی با همه رقبای خود یکی است. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۱۲ ثانیه طی می کند. مصرف سوخت دنا به صورت ترکیبی ۷.۸۸ لیتر است. سیستم ترمز این خودرو نیز مانند رقبا ABS-EBD است. دنا ۱۲۷۷ کیلوگرم وزن دارد.

جک J5؛ ۴۷ میلیون تومانیکی از رقبا و همکلاس های چینی دنا، جک J5 با حجم موتور ۱.۵ لیتری است. موتور این خودرو توان تولید ۱۱۱ اسب بخار نیرو برای ۵۵۰۰ دور در هر دقیقه را دارد. تعداد کیسه های جک J5 نیز دو عدد است. صندلی های این خودروی چینی ۶ حرکته دستی با روکش چرمی هستند. این خودرو GPS ندارد. خودروساز جک J5 را از سیستم ملتی مدیا نیز بی بهره گذاشته است. فرمان به کار رفته در این خودرو برعکس تمام رقبای چینی هم کلاس به کلیدهای کنترلی مجهز نیست.این خودرو همچنین هشداردهنده موانع عقب تصویری نیز ندارد. جک J5 از تجهیز شدن به کروز کنترل و شیشه های سولار نیز بی بهره مانده است. در مقابل همه مواردی که از جک J5 دور مانده اند، کولر اتوماتیک و آیینه تاشوی اتوماتیک و راهنمادار از گزینه هایی هستندکه برای این خودرو به کار گرفته شده اند.دنا و پنج هووی چینی 1

گیربکس این خودرو نیز مانند دیگر رقبای دنا ۵ دنده دستی هستند. جک در ۱۲.۵ ثانیه شتاب خود را از صفر به صد می رساند که رکورد طولانی ترین زمان برای شتاب گیری در بین رقبا را دارد.این خودرو برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۶.۶ لیتر بنزین می سوزاند. سیستم ترمز به کار رفته در این خودرو سیستم ABS-EBD است. این خودرو وزنی معادل ۱۳۱۵ کیلوگرم را دارد که با این وزن جک J5 در بین این دسته از رقبا سنگین ترین وزن را دارد. شورای رقابت برای این چینی نیز ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاشته است.
MVM530؛ ۴۲ میلیون تومانMVM530  دارای موتوری دو لیتری است که توان تولید ۱۳۹ اسب بخار برای ۵۷۵۰ دور در دقیقه را دارد. MVM530 با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی رکورددار بیشترین حجم موتور در بین این دسته از رقباست. این خودرو دو کیسه هوا دارد. صندلی های این خودرو ۸ حرکت برقی با روکش چرمی دارند.البته این خودرو GPS و سیستم مولتی مدیا ندارد. با اینحال فرمانی دارد که به کلیدهای کنترلی تجهیز شده اند. خودروسازان چینی همچنین این خودرو را از تجهیز به هشداردهنده موانع عقب تصویری، کروز کنترل و شیشه های سولار محروم کرده اند.
دنا و پنج هووی چینی 1

البته باید بگوییم این خودرو از کولر اتوماتیک و آینه تاشو اتوماتیک و راهنمادار برخوردار است. MVM530 یک گیربکس ۵ دنده دستی دارد. شتاب صفر تا صد در این خودروی چینی در ۱۱ ثانیه طی می شود. این خودرو برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۸.۷ لیتر بنزین می سوزاند؛ بنابراین این خودرو در بین رقبای دنا دارای بیشترین مصرف سوخت است.این خودرو به سیستم ترمز ABS-EBD مجهز است. شورای رقابت این خودروی ۱۲۹۰ کیلوگرمی را ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده است.
ولیکس C30؛ ۵۱ میلیون تومانولیکس C30 با حجم موتوری ۱.۵ لیتری رقیبی برای دنا محسوب می شود. موتور ولیکس C30 توان تولید ۱۰۴ اسب بخار نیرو برای ۶۰۰۰ دور در هر دقیقه دارد که البته در برابر تمام رقبا این کمترین قدرتی است که برای دور موتور ایجاد می شود.
دنا و پنج هووی چینی 1

خودروسازان چینی برای این خودرو نیز دو کیسه هوا در نظر گرفته اند. صندلی های ولیکس C30 نیز چهار حرکته برقی با روکش های چرمی هستند. این خودرو GPS و سیستم مالتی مدیا ندارد. البته فرمان ولیکس به کلیدهای کنترلی مجهزند. هشدار دهنده موانع عقب تصویری، کروز کنترل و شیشه های سولار از مواردی هستندکه در این خودرو به کار نرفته است.در مقابل، ولیکس دارای کولری اتوماتیک و آینه تاشو اتوماتیک و راهنمادار است. این خودرو همچنین به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز شده است. صفر تا ۱۰۰ در ولیکس C30 در ۱۱.۳ ثانیه طول می کشد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۶.۸ لیتر است. در این خودرو سیستم ABS-EBD ترمز به کار گرفته شده است. این خودرو وزنی معادل ۱۱۴۵ کیلوگرم دارد. قیمت نهایی که برای فروش این خودرو در بازار در نظر گرفته شده ۵۱ میلیون تومان است.
لیفان ۶۲۰؛ ۴۴ میلیون تومانلیفان ۶۲۰ نیز از دیگر خودروهای ساخت چین و رقیب دنا محسوب می شود. حجم موتور این خودرو ۱۸۰۰ سی سی بوده و توان تولید ۱۳۱ اسب بخار نیرو برای تولید ۶۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. این خودرو نیز تنها از دو کیسه هوا بهره می برد.صندلی های این خودرو ۶ حرکته راننده هستند که روکش چرمی دارند. در میان سایر رقبای چینی این خودرو تنها خودرویی است که به GPS مجهز است. علاوه بر این، لیفان ۶۲۰ دارای سیستم مالتی مدیا، فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی است.دنا و پنج هووی چینی 1

لیفان در بین خودروهای رقیب دنا تنها خودرویی است که به هشدار دهنده موانع عقب تصویری تجهیز شده است. البته کروز کنترل، شیشه های سولار، آینه تاشو اتوماتیک و راهنمادار و کولر اتوماتیک از مواردی است که لیفان ۶۲۰ از آنها بی بهره مانده است.این خودرو یک گیربکس ۵ دنده دستی دارد. همچنین لیفان ۶۲۰ شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۹ ثانیه طی می کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۷.۸ لیتر است. وزن این خودرو ۱۱۵۵ کیلوگرم است. لیفان ۶۲۰ همچنین دارای سیستم ترمز ABS-EBD است. قیمتی که برای این خودرو توسط شورای رقابت تعیین شده ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
جیلی EC7؛ ۶۹ میلیون تومانجیلی EC7 دارای موتوری با حجم ۱.۸ لیتری است. این موتور می تواند ۱۳۷ اسب بخار نیرو برای ۶۲۰۰ دور در هر دقیقه تولید کند. این خودرو دارای ۶ کیسه هوا بوده که می توان آن را با مقایسه تعداد کیسه های هوای رقبا یک برتری دانست.صندلی های این خودرو نیز ۸ حرکته برقی راننده با روکش چرم هستند. این خودرو نیز مانند اغلب رقبا از GPS بی بهره مانده است. در مقابل جیلی دارای سیستم مولتی مدیا بوده و همچون اغلب رقبای چینی هم کلاس، دارای فرمانی مجهز به کلیدهای کنترلی است. در عوض این خودرو هشداردهنده موانع عقب تصویری ندارد و از کروز کنترل نیز بهره ای نمی برد. این را نیز باید اضافه کردکه هیچ کدام از رقبای چینی دنا کروز کنترل ندارند.
دنا و پنج هووی چینی 1

همچنین این خودرو همانند همه این چینی ها از شیشه های سولار بی بهره مانده است. این خودرو نیز از یک گیربگس ۵ دنده دستی بهره می برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ در جیلی EC7 در ۱۰.۵ ثانیه طی می شود.جیلی EC7 همچنین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی معادل ۷.۲ لیتر بنزین می سوزاند. سیستم ABS-EBD نیز سیستم ترمز به کار گرفته شده در این خودرو است. جیلی وزنی برابر ۱۲۸۰ کیلوگرم دارد. قیمتی که شورای رقابت برای این خودروی چینی در نظر گرفته است ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که در میان رقبا گران ترین خودرو به شمار می آید.