انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پیــآمـ سیروان در " کجــآیــی تــو " [ تغییــر سبک ]
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://s5.picofile.com/file/8160008400/10818259_773678352720787_3033073818990628790_o_1_.jpg

هدف بزرگ سیروان،تغییر موسیقی مردم پسند (پاپیولار) ! سیروان خسروی تک آهنگ جدید "کجایی تو" را در حالی منتشر کرد که خودش پروسه ساخت و تهیه آن را حاصل شش ماه ایده پردازی عنوان کرد.

برای شما شاید سوال باشد که چرا یک تک آهنگ باید 6 ماه زمان ببرد؟ شاید بسیاری از شما مخاطبان موسیقی با روند ساخت یک تک آهنگ آشنا نباشید،یک تک آهنگ ابتدا به یک ایده اولیه نیازمند هست،چارچوب آن مشخص می‌شود و سبک مورد نظر انتخاب می‌شود.

حالا وقت آن است ملودی آن کامل شود و متن آن آماده شود (که بر اساس قوانین وزارت ارشاد در مورد اشعار،هنمرند مجبور به رعایت ساختاری از سبک شعریست).پس از متن اولیه وتکامل ملودی و آهنگ سازی اولیه حالا نوبت به تنظیم می‌رسد، یکی از اصلی ترین مراحل ساخت تنظیم یک آهنگ است که دقیقا همان جایی هست که مخاطب باید با آن ارتباط برقرار کند.

مثلا با ملودی غربی "کجایی تو" سیروان خسروی به دلیل خواست و سلیقه مخاطب ایرانی باید کاری کند که با حفظ استانداردها مخاطب ایرانی که با ملودی غربی آشنایی ندارد احساس راحتی کند و به اصطلاح برای گوش شنونده غریبی نکند.

اما نکته ای که بسیاری از آن غافل هستند مهندسی صدا (میکس و مسترینگ) هست که به نوعی می‌توان به آن تریبون تک آهنگ گفت.سیروان خسروی دقیقا بر خلاف بسیاری از اولین آلبوم خود متوجه این موضوع بوده و روز به روز سعی در بهبود کیفیت مهندسی صدا کرده.

فقط کافیست همین تک آهنگ بعد از تنظیم به صورت خام منتشر شود تا شما متوجه درک درست مطلب بشوید.اگر از ما می‌شنوید انتشار تک آهنگ های سیروان خسروی نشان می‌دهد سیروان به سمت تغییرات بزرگ گام برداشته.سیروان امروز خیلی شبیه آن جوانی شده که در سال 84 آلبومی منتشر کرد که هیچ ربطی به فضای آن روزهای موسیقی ایران نداشت.شما را نمی‌دانم من نمونه ای ایرانی از "کجایی تو" به خاطر نمی‌آورم.شاید برخی به شتباه این کار آخر را با بابک رهنما قیاس کنند که کاملا اشتباه است.

سیروان خسروی قدم در راه همان جوانی گذاشته که "تو خیال کردی بری" را منتشر کرده و هدفش تغییر بزرگ در گوش های شنونده هاست.تغییری که یک بار خود سیروان آن را انجام داد و حالا برای بار دوم به دلیل شرایط موسیقی امروز ایران کار بسیار سخت تری دارد و فقط با حمایت شماست که سیروان دل گرم در این راه با کمک هنرش خواهد جنگید.

شما هم آماده تغییر باشید،ایرفون ها دشمن شما در این تغییر موسیقی هستند! اما برای برخی شما که موسیقی را دوست دارید ،شاید پیش آمده باشد که تک آهنگ هایی مثل "کجایی تو" را به درستی گوش نکنید.
شما برای اینکه با سیروان و پیشرفت هایش پیش بروید باید از یک سیستم صوتی خوب بهره‌مند باشید.اول اینکه بسیاری از شما متاسفانه از هدفون های بی کیفیت استفاده می‌کنید و همین بزرگترین اشتباه یک عاشق موسیقی است.اما معمولا در ایران برای دوستداران موسیقی فقط زیبایی هدفون و کوچک بودنش مد نظر است.
هدفون های کوچکی که معمولا استفاده می‌شود "ایرفون" نام دارد که ما به اشتباه به آن هدفون می‌گوییم.این "ایرفون" ها معمولا به شکل "هندزفری" تولید می‌شوند و امروز اصلی ترین استفاده از آنها برای تلفن همراه است.
ایرفون شما هرچقدر هم خوب و با کیفیت باشد (برای نمونه ایرفون های همراه محصولات اپل) باز هم برای شنیدن موسیقی های امروز مناسب نیست.ایرفون ها باعث شدند شما بسیاری از تفاوت ها (مخصوصا حجم ها) در موسیقی را متوجه نشوید پس همین حالا ایرفون ها را از گوش در بیاورید و به فکر یک "هدفون" خوب باشید.
هدفون ها وسایلی هستند که دارای دو بلندگوی کوچک (گوشی) برای شنیدن صدا در نزدیک ترین فاصله به گوش کاربرند. به عبارتی هدفون ها برای جلوگیری از انتشار و شنیدن شدن صدا در محیط طراحی شده اند.هدفون ها برای مخاطبانی که دوست دارند موسیقی را شخصی بشنوند

بهترین انتخاب است.هدفون ها به دو گروه پشت باز و پشت بسته تقسیم می‌شوند.شما اگر مخاطب موسیقی هستید هدفون های پشت بسته به شما پیشنهاد می‌شود و یا اگر علاوه بر علاقه دوست دارید در میکس و مسترینگ و تنظیم هم فعالیت کنید هدفون های پشت باز پیشنهاد ماست

اگر سیستم صوتی شما قدیمی و یا حرفه ای نیست هدفون را مستقیم به مادربورد یا کارت صدای کامپیوتر متصل کنید و از وصل کردن آن به بلندگو های سیستم خود داری کنید.نرم افزارهای زیادی هم برای گوش کردن به موسیقی وجود دارند ولی ما به شما "جت آدیو" را پیشنهاد می‌کنیم
Undecided WoOoOoOoW