انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اطلاعاتی که باید‌در‌مورد خودروهای‌ایرانی بدانید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر  همه خودروهای ایرانی ایمن بودند چه اتفاقی می افتاد؟  شاید یک مقایسه ساده وضعیت را معلوم کند.  یکی از ایمن ترین خودروهای تولید شده در ایران، پژو ۲۰۶ است.این خودرو تیراژی حدود یک سوم پراید دارد.

پژو ۲۰۶  بر اساس آمار تنها  دو درصد  از مرگ و میر جاده​ای را به خود اختصاص داده است یعنی اگر پراید هم مانند پژو ۲۰۶ ایمن می بود  به جای سالی ۱۵ درصد، سالی ۶ درصد  را به کام مرگ می کشید.

در اروپا ایمنی خودروها توسط موسسه یورو ان کپ بررسی می شود . میزان ایمنی خودروها در این موسسه  با ستاره معلوم می شود. براین اساس ۵ ستاره بالاترین امتیازی  است که یک  خودرو می تواند کسب کند. البته به غیر از این موسسه  یک سازمان معتبر دیگر هم که به ایمنی بزرگ راه های آمریکا معروف است وجود دارد. با این همه اکثر خودروهای ایرانی چون متعلق به شرکت هایی هستند که محصولشان در اروپا عرضه می شود نگاه به نمره های این موسسه اروپایی برای ایرانی ها  کارگشاتر است. در میان خودروهای تولیدی در ایران که دارای ایمنی بالایی هستند، مزدا ۳  و نیسان تینا  توسط سازمان ایمنی  بزرگ راه های آمریکا جزو ایمن ترین خودرو ها اعلام شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازخبر آنلاین، با این همه خودروهایی هم  در ایران  هستنند که یا تست تصادف نشده اند یا در تست تصادف رد شده اند .

در میان تولیدات صنعت خودرو ایران تنها  حدود ۳۰ درصد مدل ها  از موسساتی چون یورو ان کپ نمره قابل قبول گرفته اند. شاید اگر هنگام خرید کمی به امتیازکسب شده توسط تست تصادف در خودروها دقت کنید یا درباره میزان ایمنی خودرو اطلاعات کسب کنید از آینده خطرناکی جلوگیری کنید که بی بازگشت و غم انگیز  است.