15-10-2012، 19:26
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://uploadtak.com/viewer.php?file=x8149_pinkfloydrecent.jpg
نام پینک فلوید کهبهظاهر بسیار عجیب بهنظر می رسید در واقع نتیجهی ترکیب نام های دو خوانندهی سبک "بلوز"یعنی ...
پینک فلوید از اولین گروههای موسیقی راک بود. از اواسط دههی 60 موسیقی انها بهنحوهبی رحمانهای با الکترونیک و تمامی جلوههای ویژهپیوند خورد تا موسیقی پاپ را بهمحدودهی خود وارد کنند و این درست در زمانی بود کهگروهبا مفاهیم مختلف و سنگین و ترانههای متفاوت گلاویز بود و موسیقیشان، هم در ترانهها و هم در موزیک شکل کلاسیک و اُپرایی بهخود گرفتهبود . علی رغم آن کهگروهی مشهور بود در سال 1980با شکست مواجهشد و دلیل این شکست چیزی نبود جز جنگ بر سر رهبری گروهو سرانجام مالکیت نام گروه. آنهاچیزی بیش از یک گروهکهاجرای قدیمی داشت، بودند و توانایی پر کردن استادیوم ها و بودن در صدر جدولها را داشتند . مطمئنا کسل کنندهشدن کار های گروهدر روزهای بعدی نمی تواند پوشانندهی این حقیقت باشد کهپس از گذشت دهسال از شکل گیری گروهآنها یکی از مبتکرترین گروهها بودند ، چهدر کنسرت ها و چهدر استودیو !.
در حالی کهپینک فلوید بیشتر بهخاطر مفاهیم بلند پروازانهی خود در آلبوم های سال1970مشهور بود بهعنوان نوع بسیار متفاوتی از گروهشروع بهکار کرد. خیلی زود پس از شروع اجرای دستهجمعی در اواسط سال 60 آنها تحت رهبری گیتاریست اصلی "Syd Barrett" قرار گرفتند . او نابغهای بود کهنوشتن و خواندن بسیاری از کارهای اولیهی آنها را بر عهدهداشت. اهل کمبریج صحنهی نمایش را با "راجر واترز"(باس)، "ریک رایت"(کی بورد) و" نیک ماسون"(درام) تقسیم کرد. نام پینک فلوید کهبهظاهر بسیار عجیب بهنظر می رسید در واقع نتیجهی ترکیب نام های دو خوانندهی سبک "بلوز"یعنی پینک اندرسون و فلوید کونسیل"بود. در آغاز پینک فلوید بسیار رسمی تر از اجرایی بود کهدر حال پیشرفت و تمرکز بر روی راک و" R&B" بود . انواعی از موسیقی کهدر میان گروههای انگلیسی اواسط 60 بسیار رایج بود.
بهسرعت شروع بهآزمایش کرد . هر چند کهاجرای ترانهها بهوسیلهی آلات موسیقی عجیب، استفادهاز صداهای ناهنجار ، وهم آور و عجیب کهبهوسیلهی یک تقویت کنندهساختهمی شد قطعات را از کنترل خارج می کرد. . در سال 1966 انها شروع بهتولید کارهای زیرزمینی در لندن کردند. روی صحنه، انها شروع بهاستفادهاز رقص نور برای افزودن بر تاثیر روانی کردند. "Syd Barrett"شروع بهسرودن کارهای پاپ کرد کهنقش ها و شکل های عجیب را ( بهخصوص در گیتار های فراموش نشدنی و بدیههنوازی زیبا بهوسیلهی ارگ)با ملودی های گیرا و غزلیات نافذ کهجهان را با حسی شاعرانهو بچگانهنمایش داد. گروهدر اوایل سال 1967قراردادی برای ضبط موسیقی با "EMI"بست و در میان بیست اهنگ برتر با تک خوانی زیبای "Arnold Layne" قرار گرفت. یک همدردی و تصویر کمدی در مورد کسی کهدر لباس و رفتار جنس مخالف تقلید می کند. کار بعدی یعنی "See Emily Play"در بین دهاهنگ برتر قرار گرفت . اولین البوم انها نیز در سال 1967با نام "فلوت زن کنار دروازهی صبح"منتشر شد احتمالا زیباترین آلبوم انگلستان بعد از " Sgt. Pepper's" بود. آلبومی کهتقریبا بهطور کامل تحت تسلط آهنگ های "Barrett"بود. یک کلکسیون زیبا ازخوانندگان راک مرموز( "Lucifer Sam")، شخصیت های عجیب("The Gnome")، دوران کودکی ("Bike"، "Matilda Mother") و قطعات عجیب ("Astronomy Domine"، Interstellar Overdrive"، "Pow R Toch") کهبهخاطر شیفتگی آنها نسبت بهفضا طراحی و برنامهریزی شدهبود. این کار نهتنها هیچ مانندی در آن زمان نداشت، شبیههیچ کدام از کار هایی کهپینک فلوید آانها را ساخت نبود. رنگارنگ و بیشتر خندهاور ، دوستانهو شاد نسبت بهکارهای بعدی آنها کهبیشتر حماسی بود. دلیل انکهپینک فلوید هرگز نتوانست البومی شبیه"فلوت زن "بسازد این بود این البوم تنها البومی بود کهبا رهبری "بررت"ساختهشد. در اواسط 1967این نابغهشروع بهنشان دادن علائمی از بی ثباتی روانی کرد. "بررت "بر روی صحنهکاتاتونیایی(نوعی بیماری کهشخص قادر بهصحبت کردن ، فکر کردن و تکان دادن اعضای بدن خود نیست)می شد و نمی توانست بههیچ عنوان بنوازد. با توجهبهاین کهبیشتر کار های انها وابستهبه"بررت"بود اعضای گروهبهاین نتیجهرسیدند کهکار کردن و زندگی با او غیر ممکن است. در اوایل سال 1968 گیتاریستی بهنام "Dave Gilmour"کهدوست اعضای گروهبود و اتفاقا اهل کمبریج بود بهعنوان پنجمین نفر بهگروهپیوست. ایدهی اصلی این بود که" Gilmour" پینک فلوید را قادر می سازد تا همچنان بهعنوان یک گروهموثر بهکار خود ادامهدهد و "بررت"بهنوشتن و همکاری با گروهادامهدهد. اما این کار هم عملی نشد و چند ماهبعد "بررت"از گروهبیرون رفت. مدیریت پینک فلوید کهگیتاریست اصلی، خوانندهی رهبر و ترانهسرای خود را از دست دادهبود و شاهد نابودی گروهبود تصمیم بهرها کردن گروه و تحت کنترل گرفتن "بررت"بهعنوان یک تک نواز گرفتند.
این گونهاتفاقات برای بیشتر گروههایی کهدر مخمصهگرفتار شدهبودند غیر قابل حل بود. بهطور باور نکردنی اعضای پینک فلوید دوبارهمانند یک گروهبهدور هم جمع شدند و نهتنها محبوبیت خود را حفظ کردند ، موفق تر از قبل نیز شدند. اولین البوم گروهجز دهکار برتر در انگلستان بود اما تقریبا در امریکا ناشناس بود . جایی کهغیاب "سید بررت"هیچ معنایی نداشت. "Gilmour"گیتاریستی فوق العادهبود و گروهنیز توانایی خود در نوشتن کارهای اصلی ثابت کرد تا البوم های زیباتری را تولید کند. " Waters"سرانجام بهعنوان اهنگ ساز مسلط پدیدار شد. درسال 1968البوم"A Saucerful of Secrets"در بین دهکار برتر قرار گرفت . در این البوم از بینش "بررت"نیز بهعنوان یک نقشهمشهود استفادهشد اما با شکلی رسمی تر ، محزون تر و شبهکلاسیک، بهخصوص در قطعات طولانی. "بررت"قبل از اینکهمشکل روانی اش او را بهعقب نشینی و انزوا وادار کند دو کار زیبا بهصورت انفرادی اجرا کرد. تا چهار سال پینک فلوید مشغول اصلاح راک آزمایشی خود بود . پنهان شدهدر زیر ریتم ارگ و گیتار و بیان مجدد موضوعات سبک "بلوز"و "پاپ"بود کهکار ها را برای شنوندگان در دسترس قرار می داد. با رها کردن کارهای فرعی آنها بر روی آلبوم هایی با کارهای بلند کار کردند و کار های بزرگی را در اروپا و آمریکای شمالی تولید کردند. در حالی که" Ummagumma "(کهبهدو بخش ضبط زندهو گردش های آزمایشی هر یک از اعضای گروهتقسیم شدهبود)، "مادری با قلبی بهاندازهی اتم"(محصول همکاری با اهنگسازی بهنام" Ron Geesin") و " more . . . " (یک موسیقی فیلم) کارهایی نامنظم بودند ، هر کدام قسمتهایی فوق العادهداشتند. در اوایل دههی 70"سید بررت"خاطرهای محو شدهاز ذهن طرفداران پینک فلوید بود . هرچند کهگروههرگز نتوانست کمی از درخشش غیرعادی بودن در آغاز 1967را کسب کند. "دخالت"(1971)باعث پیشرفت کارهای حماسی گروهشد و آنها را قابل درک کرد و محیط علمی تخیلی را کهگروهاز سال 1968در جستجوی آن بود را برایشان تکمیل کرد. هیچ چیز پینک فلوید و هوادارانش را برای موفقیت بزرگی کهدر سال1973بهخاطر البوم "طرف تاریک ماه" آمادهنکرد (آلبومی کهراک کیهانی انها را مورد تحسین قرار داد. )آلبومی کهبیشتر بر روی متن آهنگ تمرکز کردهبود . درآن بهموقع از دستگاهتقویت صوت استفادهشدهبود و تاثیر ساکسیفون و صدای روح بخش زنانهدرآن دیدهمی شد. "طرف تاریک ماه"سرانجام پینک فلوید را بهستارهای درآمریکا مبدل کرد. جالب تر اینکهاین آلبوم بیشترین فروش را در آن زمان داشت. "طرف تاریک ماه"برای مدت 741هفتهبر روی بیلبورد قرار داشت. علاوهبر این ، ساختار آهنگها به"طرف تاریک ماه"کمک کرد تا بهراحتی درسطح جهانی قابل ترجمهباشد و بهیکی از بزرگترین آلبوم های راک در سرتاسر جهان تبدیل شود. آلبوم "آرزو می کردم کهاینجا بودی" در سال1975منتشر شد و"Shine On You Crazy Diamond"نشانهی احترام بهدوستشان "بررت"(کهمدتها قبل مردهبود)، بود. بر روی البوم " طرف تاریک ماه" موضوعاتی چون ناامنی ، ترس و سردی زندگی مدرن حکم فرما بود. "ارزو می کردم کهاینجا بودی "و "حیوانات"(1977)این موضوعات ناراحت کنندهرا بهوضوح بسط دادند. البوم "دیوار"در سال 1979منتشر شد. اندوهو ناراحتی ، باعث می شد کهتمرکز البوم بر روی ساختههای بشر و دیوارهای عاطفی کهانسانهای امروز برای حفظ بقای خود ساختهبودند ، باشد. "دیوار"یک موفقیت بزرگ بود، شاید بهدلیل انکهقسمتی از شکل الکترونیکی خود را از دست دادهبود و بیشتر بهپاپ نزدیک شدهبود. هرچند کهپینک فلوید تا سال 60 بهندرت کارهای تک ارائهمی کردند اما "آجری دیگر در دیوار"در ان سوی آبهای آتلانتیک هم در رتبهی اول قرار گرفت.
گروهاز سال 70نمایشهای استادانهاش را افزایش داد با وجود اینکهالبوم "دیوار"درواقع ساختمان یک دیوار واقعی را در اجراهای گروهنشان می داد هنوز بهترین بود. در سال 1980 اعضای گروهاز هم جدا شدند. هر کدام از چهار عضو گروهدر گذشتهکار هایی را بهتنهایی اجرا کردهبودند. مشکل انجا بود که"Waters" ادعای کنترل هویت موزیک و ترانههای گروهرا می کرد. اینکه"برش نهایی"(1983) کاری فوق العادهای بههمراهنوآوری الکتریکی نبود مشکلی بزرگی نبود اما گروهکمی پس از ان برای مدتی از هم پاشید. در سال 1986"Waters"از "Gilmour"و "Mason"تقاضا کرد تا مشکل گروهرا حل کنند. ("Wright" بهطور کامل از گروهخارج شدهبود. ) در اتفاقی طنزآمیز ، بیست سال پس از اینکهپینک فلوید رهبر اصلی خود را از دست دادهبود و موفقیتش تنها بهکارهای تبلیغاتی خلاصهشدهبود این اتفاقات برای جانشین رهبر قبلی نیز اتفاق افتاد. "Waters" توانست آلبوم هایی را بهتنهایی منتشر کند کهنتیجهی آن توجهی در حد معمول بود. در حالی کهاو بههمکاری خود با همکار قبلی اش ("Wright" )فکر می کرد جدول ها در ذهنش ترسیم می شدند. پینک فلوید هنوز هم هواداران زیادی داشت. آنها می دانستند کهفرمولشان می تواند در سطح وسیعی میلیونها نفر را جذب کند. افرادی کهحتی در زمان "طرف تاریک ماه" بهدنیا نیامدهبودند و حتی از این مسئلهکه"سید بررت"زمانی یکی از اعضای گروهبودهاطلاع نداشتند تا کار های انفرادی آنها را بخرند .
" The Division Bell"اولین آلبوم انها پس از هفت سال بود. کهدر سال 1994 در صدر جدول ها قرار گرفت. این اتفاق برای آلبوم"ضربان"کهدر همان سال ضبط شدهبود و شامل کنسرت "طرف تاریک ماه"نیز می شد هم پیش آمد.
Waters "دیوار" را بهعنوان یک تک نوازی در کنار دیوار برلین در سال 1990 اجرا کرد .
http://uploadtak.com/viewer.php?file=x8149_pinkfloydrecent.jpg
نام پینک فلوید کهبهظاهر بسیار عجیب بهنظر می رسید در واقع نتیجهی ترکیب نام های دو خوانندهی سبک "بلوز"یعنی ...
پینک فلوید از اولین گروههای موسیقی راک بود. از اواسط دههی 60 موسیقی انها بهنحوهبی رحمانهای با الکترونیک و تمامی جلوههای ویژهپیوند خورد تا موسیقی پاپ را بهمحدودهی خود وارد کنند و این درست در زمانی بود کهگروهبا مفاهیم مختلف و سنگین و ترانههای متفاوت گلاویز بود و موسیقیشان، هم در ترانهها و هم در موزیک شکل کلاسیک و اُپرایی بهخود گرفتهبود . علی رغم آن کهگروهی مشهور بود در سال 1980با شکست مواجهشد و دلیل این شکست چیزی نبود جز جنگ بر سر رهبری گروهو سرانجام مالکیت نام گروه. آنهاچیزی بیش از یک گروهکهاجرای قدیمی داشت، بودند و توانایی پر کردن استادیوم ها و بودن در صدر جدولها را داشتند . مطمئنا کسل کنندهشدن کار های گروهدر روزهای بعدی نمی تواند پوشانندهی این حقیقت باشد کهپس از گذشت دهسال از شکل گیری گروهآنها یکی از مبتکرترین گروهها بودند ، چهدر کنسرت ها و چهدر استودیو !.
در حالی کهپینک فلوید بیشتر بهخاطر مفاهیم بلند پروازانهی خود در آلبوم های سال1970مشهور بود بهعنوان نوع بسیار متفاوتی از گروهشروع بهکار کرد. خیلی زود پس از شروع اجرای دستهجمعی در اواسط سال 60 آنها تحت رهبری گیتاریست اصلی "Syd Barrett" قرار گرفتند . او نابغهای بود کهنوشتن و خواندن بسیاری از کارهای اولیهی آنها را بر عهدهداشت. اهل کمبریج صحنهی نمایش را با "راجر واترز"(باس)، "ریک رایت"(کی بورد) و" نیک ماسون"(درام) تقسیم کرد. نام پینک فلوید کهبهظاهر بسیار عجیب بهنظر می رسید در واقع نتیجهی ترکیب نام های دو خوانندهی سبک "بلوز"یعنی پینک اندرسون و فلوید کونسیل"بود. در آغاز پینک فلوید بسیار رسمی تر از اجرایی بود کهدر حال پیشرفت و تمرکز بر روی راک و" R&B" بود . انواعی از موسیقی کهدر میان گروههای انگلیسی اواسط 60 بسیار رایج بود.
بهسرعت شروع بهآزمایش کرد . هر چند کهاجرای ترانهها بهوسیلهی آلات موسیقی عجیب، استفادهاز صداهای ناهنجار ، وهم آور و عجیب کهبهوسیلهی یک تقویت کنندهساختهمی شد قطعات را از کنترل خارج می کرد. . در سال 1966 انها شروع بهتولید کارهای زیرزمینی در لندن کردند. روی صحنه، انها شروع بهاستفادهاز رقص نور برای افزودن بر تاثیر روانی کردند. "Syd Barrett"شروع بهسرودن کارهای پاپ کرد کهنقش ها و شکل های عجیب را ( بهخصوص در گیتار های فراموش نشدنی و بدیههنوازی زیبا بهوسیلهی ارگ)با ملودی های گیرا و غزلیات نافذ کهجهان را با حسی شاعرانهو بچگانهنمایش داد. گروهدر اوایل سال 1967قراردادی برای ضبط موسیقی با "EMI"بست و در میان بیست اهنگ برتر با تک خوانی زیبای "Arnold Layne" قرار گرفت. یک همدردی و تصویر کمدی در مورد کسی کهدر لباس و رفتار جنس مخالف تقلید می کند. کار بعدی یعنی "See Emily Play"در بین دهاهنگ برتر قرار گرفت . اولین البوم انها نیز در سال 1967با نام "فلوت زن کنار دروازهی صبح"منتشر شد احتمالا زیباترین آلبوم انگلستان بعد از " Sgt. Pepper's" بود. آلبومی کهتقریبا بهطور کامل تحت تسلط آهنگ های "Barrett"بود. یک کلکسیون زیبا ازخوانندگان راک مرموز( "Lucifer Sam")، شخصیت های عجیب("The Gnome")، دوران کودکی ("Bike"، "Matilda Mother") و قطعات عجیب ("Astronomy Domine"، Interstellar Overdrive"، "Pow R Toch") کهبهخاطر شیفتگی آنها نسبت بهفضا طراحی و برنامهریزی شدهبود. این کار نهتنها هیچ مانندی در آن زمان نداشت، شبیههیچ کدام از کار هایی کهپینک فلوید آانها را ساخت نبود. رنگارنگ و بیشتر خندهاور ، دوستانهو شاد نسبت بهکارهای بعدی آنها کهبیشتر حماسی بود. دلیل انکهپینک فلوید هرگز نتوانست البومی شبیه"فلوت زن "بسازد این بود این البوم تنها البومی بود کهبا رهبری "بررت"ساختهشد. در اواسط 1967این نابغهشروع بهنشان دادن علائمی از بی ثباتی روانی کرد. "بررت "بر روی صحنهکاتاتونیایی(نوعی بیماری کهشخص قادر بهصحبت کردن ، فکر کردن و تکان دادن اعضای بدن خود نیست)می شد و نمی توانست بههیچ عنوان بنوازد. با توجهبهاین کهبیشتر کار های انها وابستهبه"بررت"بود اعضای گروهبهاین نتیجهرسیدند کهکار کردن و زندگی با او غیر ممکن است. در اوایل سال 1968 گیتاریستی بهنام "Dave Gilmour"کهدوست اعضای گروهبود و اتفاقا اهل کمبریج بود بهعنوان پنجمین نفر بهگروهپیوست. ایدهی اصلی این بود که" Gilmour" پینک فلوید را قادر می سازد تا همچنان بهعنوان یک گروهموثر بهکار خود ادامهدهد و "بررت"بهنوشتن و همکاری با گروهادامهدهد. اما این کار هم عملی نشد و چند ماهبعد "بررت"از گروهبیرون رفت. مدیریت پینک فلوید کهگیتاریست اصلی، خوانندهی رهبر و ترانهسرای خود را از دست دادهبود و شاهد نابودی گروهبود تصمیم بهرها کردن گروه و تحت کنترل گرفتن "بررت"بهعنوان یک تک نواز گرفتند.
این گونهاتفاقات برای بیشتر گروههایی کهدر مخمصهگرفتار شدهبودند غیر قابل حل بود. بهطور باور نکردنی اعضای پینک فلوید دوبارهمانند یک گروهبهدور هم جمع شدند و نهتنها محبوبیت خود را حفظ کردند ، موفق تر از قبل نیز شدند. اولین البوم گروهجز دهکار برتر در انگلستان بود اما تقریبا در امریکا ناشناس بود . جایی کهغیاب "سید بررت"هیچ معنایی نداشت. "Gilmour"گیتاریستی فوق العادهبود و گروهنیز توانایی خود در نوشتن کارهای اصلی ثابت کرد تا البوم های زیباتری را تولید کند. " Waters"سرانجام بهعنوان اهنگ ساز مسلط پدیدار شد. درسال 1968البوم"A Saucerful of Secrets"در بین دهکار برتر قرار گرفت . در این البوم از بینش "بررت"نیز بهعنوان یک نقشهمشهود استفادهشد اما با شکلی رسمی تر ، محزون تر و شبهکلاسیک، بهخصوص در قطعات طولانی. "بررت"قبل از اینکهمشکل روانی اش او را بهعقب نشینی و انزوا وادار کند دو کار زیبا بهصورت انفرادی اجرا کرد. تا چهار سال پینک فلوید مشغول اصلاح راک آزمایشی خود بود . پنهان شدهدر زیر ریتم ارگ و گیتار و بیان مجدد موضوعات سبک "بلوز"و "پاپ"بود کهکار ها را برای شنوندگان در دسترس قرار می داد. با رها کردن کارهای فرعی آنها بر روی آلبوم هایی با کارهای بلند کار کردند و کار های بزرگی را در اروپا و آمریکای شمالی تولید کردند. در حالی که" Ummagumma "(کهبهدو بخش ضبط زندهو گردش های آزمایشی هر یک از اعضای گروهتقسیم شدهبود)، "مادری با قلبی بهاندازهی اتم"(محصول همکاری با اهنگسازی بهنام" Ron Geesin") و " more . . . " (یک موسیقی فیلم) کارهایی نامنظم بودند ، هر کدام قسمتهایی فوق العادهداشتند. در اوایل دههی 70"سید بررت"خاطرهای محو شدهاز ذهن طرفداران پینک فلوید بود . هرچند کهگروههرگز نتوانست کمی از درخشش غیرعادی بودن در آغاز 1967را کسب کند. "دخالت"(1971)باعث پیشرفت کارهای حماسی گروهشد و آنها را قابل درک کرد و محیط علمی تخیلی را کهگروهاز سال 1968در جستجوی آن بود را برایشان تکمیل کرد. هیچ چیز پینک فلوید و هوادارانش را برای موفقیت بزرگی کهدر سال1973بهخاطر البوم "طرف تاریک ماه" آمادهنکرد (آلبومی کهراک کیهانی انها را مورد تحسین قرار داد. )آلبومی کهبیشتر بر روی متن آهنگ تمرکز کردهبود . درآن بهموقع از دستگاهتقویت صوت استفادهشدهبود و تاثیر ساکسیفون و صدای روح بخش زنانهدرآن دیدهمی شد. "طرف تاریک ماه"سرانجام پینک فلوید را بهستارهای درآمریکا مبدل کرد. جالب تر اینکهاین آلبوم بیشترین فروش را در آن زمان داشت. "طرف تاریک ماه"برای مدت 741هفتهبر روی بیلبورد قرار داشت. علاوهبر این ، ساختار آهنگها به"طرف تاریک ماه"کمک کرد تا بهراحتی درسطح جهانی قابل ترجمهباشد و بهیکی از بزرگترین آلبوم های راک در سرتاسر جهان تبدیل شود. آلبوم "آرزو می کردم کهاینجا بودی" در سال1975منتشر شد و"Shine On You Crazy Diamond"نشانهی احترام بهدوستشان "بررت"(کهمدتها قبل مردهبود)، بود. بر روی البوم " طرف تاریک ماه" موضوعاتی چون ناامنی ، ترس و سردی زندگی مدرن حکم فرما بود. "ارزو می کردم کهاینجا بودی "و "حیوانات"(1977)این موضوعات ناراحت کنندهرا بهوضوح بسط دادند. البوم "دیوار"در سال 1979منتشر شد. اندوهو ناراحتی ، باعث می شد کهتمرکز البوم بر روی ساختههای بشر و دیوارهای عاطفی کهانسانهای امروز برای حفظ بقای خود ساختهبودند ، باشد. "دیوار"یک موفقیت بزرگ بود، شاید بهدلیل انکهقسمتی از شکل الکترونیکی خود را از دست دادهبود و بیشتر بهپاپ نزدیک شدهبود. هرچند کهپینک فلوید تا سال 60 بهندرت کارهای تک ارائهمی کردند اما "آجری دیگر در دیوار"در ان سوی آبهای آتلانتیک هم در رتبهی اول قرار گرفت.
گروهاز سال 70نمایشهای استادانهاش را افزایش داد با وجود اینکهالبوم "دیوار"درواقع ساختمان یک دیوار واقعی را در اجراهای گروهنشان می داد هنوز بهترین بود. در سال 1980 اعضای گروهاز هم جدا شدند. هر کدام از چهار عضو گروهدر گذشتهکار هایی را بهتنهایی اجرا کردهبودند. مشکل انجا بود که"Waters" ادعای کنترل هویت موزیک و ترانههای گروهرا می کرد. اینکه"برش نهایی"(1983) کاری فوق العادهای بههمراهنوآوری الکتریکی نبود مشکلی بزرگی نبود اما گروهکمی پس از ان برای مدتی از هم پاشید. در سال 1986"Waters"از "Gilmour"و "Mason"تقاضا کرد تا مشکل گروهرا حل کنند. ("Wright" بهطور کامل از گروهخارج شدهبود. ) در اتفاقی طنزآمیز ، بیست سال پس از اینکهپینک فلوید رهبر اصلی خود را از دست دادهبود و موفقیتش تنها بهکارهای تبلیغاتی خلاصهشدهبود این اتفاقات برای جانشین رهبر قبلی نیز اتفاق افتاد. "Waters" توانست آلبوم هایی را بهتنهایی منتشر کند کهنتیجهی آن توجهی در حد معمول بود. در حالی کهاو بههمکاری خود با همکار قبلی اش ("Wright" )فکر می کرد جدول ها در ذهنش ترسیم می شدند. پینک فلوید هنوز هم هواداران زیادی داشت. آنها می دانستند کهفرمولشان می تواند در سطح وسیعی میلیونها نفر را جذب کند. افرادی کهحتی در زمان "طرف تاریک ماه" بهدنیا نیامدهبودند و حتی از این مسئلهکه"سید بررت"زمانی یکی از اعضای گروهبودهاطلاع نداشتند تا کار های انفرادی آنها را بخرند .
" The Division Bell"اولین آلبوم انها پس از هفت سال بود. کهدر سال 1994 در صدر جدول ها قرار گرفت. این اتفاق برای آلبوم"ضربان"کهدر همان سال ضبط شدهبود و شامل کنسرت "طرف تاریک ماه"نیز می شد هم پیش آمد.
Waters "دیوار" را بهعنوان یک تک نوازی در کنار دیوار برلین در سال 1990 اجرا کرد .