انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انجام آزمون‌های R66 و R107 خودروهای سنگین در کشور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مهندس ملک زاهدی مدیرعامل شرکت عقاب افشان با اشاره به اجباری شدن استاندارد R66 برای اتوبوس‌ها گفت: شرکت عقاب افشان در یک مرحله حدود چهار سال قبل و پیش از اجباری شدن این استاندارد از شرکت Epsilon سوئد خواست تا نسبت به اخذ آزمون استاندارد R66 از اتوبوس‌های این شرکت اقدام کند که علی‌رغم قبولی تمامی اتوبوس‌های اسکانیا تولیدی در کشور، شرکت مذکور به دلیل تحریم‌ها از ادامه همکاری و ارایه گواهی امتناع کرد.
وی از انعقاد قرارداد جدید شرکت عقاب افشان با یکی از موسسات که یکی از شرکت‌های مجاز اتحادیه اروپا برای آزمون و صدور گواهی استاندارد R66 است در این خصوص خبر داد و گفت: نمایندگان شرکت از حدود سه ماه قبل مقدمات آغاز آزمون این استاندارد را در کشور آغاز کردند: تجهیزات مورد نیاز آزمون‌های R66 و R107 با نظر کارشناسان خارجی خریداری و در کارخانه عقاب افشان نصب شد.
ملک زاهدی تصریح کرد: پس از سه ماه تلاش سرانجام هفته گذشته با حضور این کارشناسان آزمون‌ R107 بر روی تمامی اتوبوس‌های تولیدی این شرکت انجام شد که خوشبختانه تمامی محصولات تولیدی این آزمون را پاس کردند و بزودی گواهینامه لازم در این خصوص از سوی این شرکت در اختیار شرکت عقاب افشان قرار می‌گیرد و در مورد R66 نیز تست ها انجام ولی در حال بررسی هستند.
وی افزود: از سوی دیگر آزمون تعادل (R107) نیز بر روی این اتوبوس‌ها صورت گرفت که خوشبختانه این آزمون نیز موفقیت آمیز بود و تمامی اتوبوس‌های شرکت عقاب افشان حایز نمره قبولی این آزمون شدند.
ملک زاهدی گفت: بر اساس استانداردهای اروپا اتوبوس‌ها به ۳ گروه M1 ، M2 و M3 با کلاس‌های مختلف تقسیم می‌شوند که آزمون R66 برای گروه‌های M2  و M3 اجباری است.
وی ادامه داد: اتوبوس‌های گروه M2 کمتر از ۵ تن وزن و بالای ۸ نفر ظرفیت مسافر دارند و گروه M3 نیز که بالاتر از ۵ تن و بالای ۸ نفر ظرفیت مسافر دارند به ۲ کلاس ۲ و ۳ تقسیم می‌شوند که کلاس ۲ این اتوبوس‌ها بالای ۲۲ نفر ظرفیت جابجایی مسافر ایستاده و نشسته داشته و کلاس ۳ این اتوبوس‌ها نیز بالای ۲۲ نفر ظرفیت جابجایی مسافر فقط در حالت نشسته دارند.
ملک زاهدی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های درسا و مارال شرکت عقاب افشان در کلاس ۳ گروه M3 قرار می‌گیرند گفت: در عین حال اتوبوس آرین این شرکت که درونشهری محسوب می‌شود در گروه M1 قرار می‌گیرد که بر اساس استاندارد اتحادیه اروپا نیازی به دریافت استاندارد R66 ندارد ولی به درخواست شرکت عقاب افشان این اتوبوس نیز مورد تست قرار گرفت.
وی به نتایج آزمون اشاره کرد و گفت: بر اساس آزمون‌های گرفته شده تمامی ۳ مدل اتوبوس شامل درسا، مارال و آرین موفق به پاس کردن آزمون‌های R66 و R107 شدند که گواهینامه مربوطه در این خصوص پس از تایید مراجع ذیربط اتحادیه اروپا بزودی صادر می‌شود.
ملک زاهدی خاطرنشان کرد: امیدواریم موضوع تحریم‌ها هر چه سریعتر حل شود تا تأییدیه نهایی توسط شرکت معتبر VCA صادر و ابلاغ گردد.