انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پدر خوانده ی گنگستا رپ Eazy-E
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پدر خوانده ی گنگستا رپ Eazy-E 1

اریک لین رایت (۱۹۶۳ سپتامبر ۷ - ۱۹۹۵ مارس ۲۶)، که بیشتر با نام مستعارخود را Eazy-E شناخته می‌شود، خواننده رپ آمریکایی که در گروه هیپ هاپ NWA عضویت داشتشد و "پدرخوانده گانگستا رپ"نامیده می‌شد. او در کامپتن، کالیفرنیا متولد شد. پس از ترک تحصیل در کلاس دوم متوسطه، او قبل از خوانندگی،فروشنده ی ماری جوانا بود. اولین آهنگ او"بویز-ندا-هود"بود. او به همراه دکتر دره، آیس کیوب، گروه ا ن دبلیو ای را تشکیل دادند. پس از آن ام سی رن و دی جی یلا و اربین پرینس به این گروه پیوستند. منتشر شد. در سال ۱۹۸۸، آنها آلبوم بحث برانگیز و پر حاشیه خود را به نام از گوشه کامپتن خارج شو (Straight Outta Compton) منتشر کردند. این گروه بعد از انتشار چهار آلبوم در سال ۱۹۹۱منحل شد. این گروه از برترین گروه‌های موسیقی تاریخ است.
تاثیرات اصلی بر ایزی-ای شامل گروه‌های موسیقی فانک دهه هفتاد میلادی، خواننده‌های رپ آن زمان مانند (آیس تی) و کمدی بود. هنگام بررسی آلبوم ایزی-ای، بسیاری از منتقدان اشاره به سبک کلی منحصر به فرد خود، با استیو Huey بود. او در حالی که مهارت‌های فنی خود را به عنوان یک خواننده رپ بزرگ ثابت کرده بود سبک متمایز خود را (همواره به عنوان یک ناله و شکایت کردن زیاد) بود، و جاذبه و زیبایی شعرهای او خاص بود.
اریک رایت در 7 سپتامبر سال 1963 در کامپتن، کالیفرنیا، حومه شهر لس آنجلس از ریچارد و کیت رایت متولد شد. پدر او یک پستچی بود و مادر او معلم مدرسه ابتدایی بود.رایت از دبیرستان،زمانی که کلاس دهم بود اخراج شد اما بعد از دبیرستان دیپلم معادل عمومی (GED) را دریافت کرد.
"هیچ کس در خیابان بدون محافظ جان سالم به درنمیبره. هیچ کس تنها جان سالم به در نمیبره.تو تا به حال به نقش فرد کناری خودت فکر کردی. ورزشکار، پلایا،رقاص؛ نه،پس فقط یک نقش در سمت چپ به تو وجود داره."قربانی"
دوستش جری هلر اذعان می کند که او شاهد فروش ماری جوانا توسط رایت بود. اما می گوید که هرگز ندید که او کوکاین بفروشد.هلر در کتاب خود به مردمانی بی رحم اشاره کرده و گفته:رایت به عنوان یک "گردن کلفت" در زمینه فروش مواد نام گرفته بود. هلر توضیح می دهد: " محله ای که رایت در آن بزرگ شده یک مکان خطرناک بود و او یک پسر کوچک بود؛ نقش " قاتل " در خابان به طور کامل درک شده بود ،پس مردم برای ما امتیاز و احترامی خاصی قال بودند.
در سال 1986، در سن 23، رایت 250000 هزار دلار از فروش ماریجوانا به دست آورده بود.او تصمیم گرفت با این پول به خوانندگی رپ بپردازد و به لس آنجلس نقل مکان کند، که در آن شهر هیپ هاپ به طور قابل توجهی در حال محبوب شدن بود.او از اواسط ده 80 میلادی در گاراژ خانه پدر و مادرش آهنگ های خود را ظبط می کرد.
رایت از فروش مواد کناره گیری کرده و با درآمد بدست آورده خود و با کمک دوستش جری هلر در(Ruthless Records) حرفه موسیقی خود را آغاز میکند.
مرگ ۲۶ مارس ۱۹۹۵ میلادی (۳۱ سال)
ظاهرآ بر اثر بیماری ایدز